Jump to content

Ny Hardcore på flygetur


frontier

Recommended Posts

Så var også min SL Harcore-dempar flygedyktig. Etter nøysam mating, godt stell sidan januar og rundt 250 skot på baken, meinte danskedildoen å vere klar for den store verda. Nøyaktig klokka 17 i dag, på skytebana under oppskyting på hjorten og med fem vitne, la den friskt i veg utover grasmarka og stoppa ikkje før den låg 40 meter frå standplass. Eit nytt forsøk; og treffsikkerheita var det ingenting å seie på. På skot nr. to landa den omtrent to meter frå første "treffpunkt".

 

Gjengestykket var litt tvilande til å bli med, og bestemte seg for å bli att på børsa. Ei mager trøyst.

 

Litt fakta, før eg gjerne tar imot kammeret-synspunkt:

 

Remington 700 ADL, .308, kappa på 50 cm

Gjenger: 14X1,5

Antall skot: ca 250

Ammo: ferdigrulla PMC 165 gr holspiss

Om den var godt fastskrudd? You bet....

Link to comment
Share on other sites

Nei, det gamle. Da eg henta meg nytt i vår, fekk eg følgjande beskjed frå butikken:

 

"Her er eit nytt, men du kan trygt skyte med det gamle..."

 

Så mykje var det ekspertrådet verdt... :evil:

 

:shock: Hvilken amatørekspert var det som fortalte deg dette :?:

Link to comment
Share on other sites

JEg skjønner egentlig ikke hvorfor man klager på demperen, S&L har jo laget nye bakstykker, så at en skyter med gamle bakstykker når han vet det er anbefalt å å bytte til det nye, så får han jo nesten skylde seg selv. Det popper nemlig dempere av alle merker innimellom. Jeg vet ikke om det har skjedd med det nye bakstykket til S&L.

Link to comment
Share on other sites

min lokale butikk anbefalte hardcore fremfor atec og hausken pga kvalitet og holdbarhet. Prisen er jo også 50% av konkurentene men det er ikke den jeg er mest opptatt av siden jeg vil ha en demper som er BRA...

 

Hvis jeg gjenger løpet til en hardcore demper er det bare å skru av hardcoren og gjøpe en feks. atec demper med like gjenger og skru den på uten modifikasjoner og ny gjenging?

Link to comment
Share on other sites

Hej Frontier

Vi søger "chrastest dummies" til at afprøve produkter for at få testet alt det som vi finder usansynligt at teste :wink: . Jeg kan se at vi her har en kompetent kandidat :wink: , med den rigtige instilling til at "intet skal være uprøvet" og selv en enkelt advarsel, skal ikke stoppe yderligere testning.

Det er den type "pionerånd" :wink: som er absolut nødvendig for at få testet og afprøvet det mest usansynlige :wink: .

Uanset det selvforskyldte i resultatet, vil jeg personligt sende dig et nyt mellemstykke, bare for at belønne entutiasmen :) .Jeg forventer ikke at du har brug for nyt bagstykke eller nøgler til demontering, da jeg forstår at du har dette som en form for reserve 8) . Som sikkerhedsvejledning vil jeg påpege at den Caps du også fik sammen med bagstykket, kan medføre kvælning, hvis man forsøger at "æde sin gamle hat" eller montere den omkring halsen og strammer justerbåndet for meget 8)

Hvis du sender mig en PM, kan du oplyse hvilken størrelse frontelementer som du bruger, og til hvilken adresse jeg skal sende belønningen.

 

 

 

Hvis der er andre som enten ikke har fået skiftet deres bagstykke med serienummer under 2000. Eller har valgt at holde den i reserve, kan jeg da kun opfordre til at få "fingeren ud" :wink: Der er som sagt ingen risiko for at blive skadet ved at anvende demperen med den gamle bagstykke (med mindre at man skyder lodret op). Dog kan anvendelse medføre skader på gevindet på mellemmodulet, eller skyttens personlige stolthed :)

Link to comment
Share on other sites

Bare for å klargjøre en ting. Jeg måtte ha nytt bakstykke til min Remington Seven. Gikk en runde med leverandøreri Norge for ca 2 månder siden. Da var det ingen som hadde dette inne. Tok da direkte kontakt med S&Log de skulle sende et 1/2 toms bakstykke . Dette har aldri kommet tross gjentatte purringer.

 

Når jeg var i kontakt med Jan (Winge) fikk jeg navnet på han i butikken som hadde kontroll på deler og de hadde da et slikt bakstykke på lager som jeg da bestilte!

Link to comment
Share on other sites

 

Hvis der er andre som enten ikke har fået skiftet deres bagstykke med serienummer under 2000. Eller har valgt at holde den i reserve, kan jeg da kun opfordre til at få "fingeren ud" :wink: Der er som sagt ingen risiko for at blive skadet ved at anvende demperen med den gamle bagstykke (med mindre at man skyder lodret op). Dog kan anvendelse medføre skader på gevindet på mellemmodulet, eller skyttens personlige stolthed :)

 

 

 

PM sent... har jeg trua...? tja :roll:

Link to comment
Share on other sites

.................jeg vil ha en demper som er BRA...

 

 

S&L-demperen ER BRA :!:

 

nei, den er ikke bra i mine øyne... Nå har jeg også sett en ny demper delt SN 04xxxx (altså med magnumbakstykke, uansett urelevant) denne delte seg ikke på det vanlige stedet men midt på av en 308 el 30-06... Den demper ikke spesielt godt, eneste som er bra er prisen...

 

Jeg har innsett dette nå etter at jeg har forsvart den dempern i mange tråder... Etter en delt demper og et halvt år på venting etter nye deler uten å få det og en butikk som sliter med produsent som ikke retter opp i feil så ble det en atec sponset av forhandleren... Løsningen med å stanse inn stål i aluminium gjør at dempern mest sannsynlig vil klirre etter første skuddet...

Vil anbefale Maxime i stedet til alle som lurer, litt dyrere men bedre demping, utseende og pålitlighet...

Link to comment
Share on other sites

Det er over 4 måneder siden at den sidste butik fik tilsendt nye bagstykker. Her valgte vi at fremsende samme antal som de havde købt oprindeligt, og med samme antal i de forskellige gjengetyper. Yderligere fremsendte vi minimum 10% ekstra bagstykker med forskellige gjengetyper, for at gardere at de kunne levere alle varianter. Disse bagstykker var forpakket i forsendelseskonvoluter indeholdende bagstykke, nøgler for demontering og en caps. Konvoluterne var mærket udvendigt med gjengedimentionen, for at det skulle være enkelt og overskueligt at servicere kunderne i forbindelse med ombytningen.

Jeg kan nu se at dette åbenbart ikke har været tilstrækkeligt til at alle kunder har fået de bagstykker de har haft behov for.

Jeg har også modtaget PM og Mails fra kunder som oplyste at specifikke butikker ikke havde det af kunden ønskede gjengedimention. Dog har de samme butikker været i stand til senere at levere denne dimention, uden at have fået supleret herfra.

Det kan indikere at vores ellers entydige mærkningssystem ikke har været tilstrækkeligt, hvilket vi beklager.

Er der fortsat problemer med udbytning og suplering, bedes i sende PM til mig, angivende hvilket i mangler, og i hvilken butik i har handlet.

 

Jeg er blevet opmærksom på at enkelte butikker har videresolgt vores dempere til andre butikker som vi ikke har oplysninger på, og derfor ikke har kunnet sende udbytningssæt direkte til dem, men kun til butikkerne som har købt direkte her.

 

Vi har pr dags dato solgt over 4000 hardcore dempere, og har udover den første generation, hvor vi udbyttede bagstykket, kun modtaget tilbagemeldinger om 4-6 reklamationer.

Det er mindst 4 for meget, og det skal vi rette op på. Det er dog muligt at vi ikke har modtager oplysning om andre reklamationer.

Jeg har dog ikke opfattelsen af at en reklamationsandel på omkring 1 promille er væsentligt dårligere en gennemsnittet for andre tilsvarende produkter.

Læser jeg herinde om oplevelser, bestyrker det min opfattelse.

Link to comment
Share on other sites

Løsningen med å stanse inn stål i aluminium gjør at dempern mest sannsynlig vil klirre etter første skuddet...

 

Tullprat........jeg har denne demperen på rifler i 22-250, 6.5x55 og 308 og har enda ikke hørt noen klirring eller hatt andre problemer............og JA jeg har skutt noen skudd :!: Flere kjenninger som har denne uten problemer :wink:

Problemer med forhandlere må ikke kobles opp mot selve demperen!

Link to comment
Share on other sites

Melder meg på tråden og tar dansken i forsvar (inntil videre iallefall). Har skutt 150 - 200 skudd i min demper med gassdrevet halvautomat og der er iallefall ingen klirring. Skal montere den på 338'en når den er gjenget om en uke eller to nå så får vi se, men jeg har god tro. Skal faktisk kjøpe meg en til så jeg kan "låne" moduler fra når jeg skal jakte bukk i nærheten av bebyggelse til høsten. Så blir det mindre surmuling om det skulle smelle litt i fem-tida en søndagsmårra (allerede prøvd :) )

 

Den der som separerte på midten... Er det 105 % sikkert at den var godt sammenskrudd?

Link to comment
Share on other sites

jeg skrudde den ikke sammen selv, men personen sa at den var godt skrudd sammen... første jeg hørte om som det har skjedd med. Ang. klirringen så er det jeg har opplevd og det jeg har hørt av et par folk som har hatt samme problemet, så jeg vet at det skjer, at det ikke skjer også tror jeg på, men det at det skjedde på min etter første tur på skyttebanen er nok for meg...

Link to comment
Share on other sites

Men den løsningen som er valgt i Hardcore demperen, vill eventuell klirring sansynligvis forsvinne med bruk (krutslam etc vill legge seg i mellom og låse av det som eventuelt måtte klirre litt). Om ikke er det en feilmontert innsats ute og går (noe som betyr at en nok kan reklamere på modulen/e med løs innsats om ting ikke roer seg etter noen skudd).

Link to comment
Share on other sites

Man får det man betaler for. Akkurat som med optikk.

 

Jeg er dessverre helt uenig her....når det gjelder lyddempere vel og merke. Med optikk er det nok veldig sant, ja.

 

At en og annen alu demper revner, så er nok det pga. at designene nå om dagen beveger seg i grenseland mellom styrke og vekt. Markedet ønsker dempere som ikke veier noen ting, men belastningen demperne skal tåle er fremdeles den samme. Er nok vanskelig å lage en demper som er mye under 400 gram, samtidig som den demper bra og er slitesterk.

 

Jeg synes Hardcore alt i alt er et bra produkt med mange innovative løsninger, som har satt en ny norm for hva en lyddemper bør koste.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det er jo vel og bra at negative erfaringer kommer frem her, men ta til ettertanke at de fleste innspill er negative. Jeg har den oppfatning at det er mer fristende å skrive om det hvis man har en dårlig opplevelse enn hvis den fungerer som den skal. Og jeg vil tro at om man oppretter en liknende tråd for andre merker vil mye komme fram der og.

 

Jeg har ikke S&L selv, forhandleren jeg kjøpte av presset på meg A-tec Maxim. Virket som om jeg ville fått samme pakkepris hvis jeg hadde valgt Hardcore demperen, selv om denne er halvparten i pris.

 

Hvis det overhode blir noe tull med denne demperen skal dere jaggu få høre om det.

Link to comment
Share on other sites

jeg vil tro at om man oppretter en liknende tråd for andre merker vil mye komme fram der og.

vet ikke, vanskeligere si no negativt om noe dyrt man har kjøpt, da er et oftere man vil forsterke det positive. (man lærer om fenomenet i markedsføring, husker ikke helt hva det het)

Link to comment
Share on other sites

Det klirrar godt i min også - og det FØR den drog på flygetur. I ein modul virkar det som om stålringen sit laust, den kan dreiast rundt og har såleis ein "slark" inn mot aluminiumen. I ein annan modul er stålringen sprukken. I følgje butikken der eg kjøpte den var dette visst eit velkjent fenomen som hadde dukka opp på fleire demparar etter svært kort tids bruk.

Link to comment
Share on other sites

jeg vil tro at om man oppretter en liknende tråd for andre merker vil mye komme fram der og.

vet ikke, vanskeligere si no negativt om noe dyrt man har kjøpt, da er et oftere man vil forsterke det positive. (man lærer om fenomenet i markedsføring, husker ikke helt hva det het)

 

Ja det stemmer. Har vel med merkelojalitet å gjøre. Tviler på at en som har kjøpt seg Ferrari skriker høyt om noe feil med den.

 

Jeg skrev det innlegget siden det virker som om mange lager seg formening om produktet kun basert på det negative som skrives her. S&L har jo gjort noe viktig i forbindelse med prising og tydeligvis produksjonen av lyddempere.

Link to comment
Share on other sites

Det klirrar godt i min også - og det FØR den drog på flygetur. I ein modul virkar det som om stålringen sit laust, den kan dreiast rundt og har såleis ein "slark" inn mot aluminiumen. I ein annan modul er stålringen sprukken. I følgje butikken der eg kjøpte den var dette visst eit velkjent fenomen som hadde dukka opp på fleire demparar etter svært kort tids bruk.

 

Hva står det på produksjonsnummeret? Er ikke dette problemet forklart før?

Link to comment
Share on other sites

Det som kunne vært interresant å vite er hvor mange hardcore dempere som har poppet etter at feilproduksjonen ble rettet på med nye moduler... Har demperen poppet før problemet ble fikset, eller man ikke har byttet modul som s&l oppforfrer til så er det jo ingen grunn til klaging. Den feilen er jo oppdaget og rettet på for lenge siden.

Link to comment
Share on other sites

Har også denne demperen, den har vel gått ca 500 skudd etterhvert.

Etter noen skytinger hørte jeg en svak klirrelyd fra demperen, lyden var så lav at det ikke spilte noen rolle for min del (et reimfeste lager mer lyd enn hva som kom fra min demper.)

Eller støtter jeg det vingemutteren sier her, etter som demperen fikk seg noen skudd ekstra forsvant lyden helt.

 

Må ellers si meg meget godt fornøyd, demper minst like bra som hausken og a-tec i samme størrelse.

Link to comment
Share on other sites

Hva står det på produksjonsnummeret? Er ikke dette problemet forklart før?

Har problemet med slark i stålringene og klirring også blitt fikset på de nyeste modellene? Ikke bare "poppingen"?

 

Det er det jeg ikke helt vet, derfor jeg spurte. Men det var vel noen produksjonsfeil e.l. på de første modellene, så det kan jo være lurt å få det byttet bare for å være sikker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...