Jump to content

Korrosiv NATO ammunisjon?

SpecOps

Recommended Posts

Er det noen som vet når det ble slutt på å bruke korrosive tennhetter i 9mm NATO ammunisjon?

Jeg har 1000 skudd i lot'er fra 82 og 86.

Det er de hvite eskene med advarsler mot å bruke ammunisjoneen i div. eldre pistoler. Tror den er svensk produsert.

Kan denne være korrosiv?

Har videre noen pakker med 9mm fra Raufoss som er merket RA 33, denne er nok definitivt korrosiv..?

Har også 1000 skudd NM60 (7.62x51 NATO) fra 68, kan det være korrosive hetter i denne?

Har også litt NM60 fra 79 samt noe 7.92 som kun er merket med Raufoss - gammel skrift, gamle esker, er temmelig sikker på at denne er korrosiv. Fikk samtidig som jeg fikk fatt i disse med noe trenings ammunisjon med tre kuler! Minner litt om tre-pluggene som brukes til å sette sammen IKEA møbler med :D

defintiv ulugume greier som ikke bare vil ødelegge våpna dine etter et par skudd men også rusteihjel våpenskapet ditt, sansnyligv ta knekken på alle spikerene i huset ditt og antageligvis angripe flyet til brasil. La det stå i kjelleren så kommer jeg og henter det neste gang jeg er i møre traktene :mrgreen:

Fikk samtidig som jeg fikk fatt i disse med noe trenings ammunisjon med tre kuler! Minner litt om tre-pluggene som brukes til å sette sammen IKEA møbler med :D

Såkalte trepropper - tidligere tiders rødfis, iht en kjenning som ble befalsutdannet på slutten av 40 tallet, var trickset å finne sånne med litt dugelig kvist - da fikk fi seg en sviende overaskelse på hold intill 20-25 meter... :mrgreen:

Tror det kan oppsummeres med "gutter er gutter"...