Jump to content

Småviltjakt på Blefjell


Marve Almar

Recommended Posts

Er det noen her på kammeret som vet om det er mulig å kjøpe jaktkort på skogsfugl/lierrype/orrfugl i Blefjelltraktene. Har hytte på Blefjell og har sett endel avføring som hører skogsfugl til i området ikke langt fra hytta. Vet at det jaktes elg i samme område, men det kan da ikke være noe problem å få jakte etter elgjakta om den er førsteprioritet for grunneierne? Med den mengde avføring jeg og min kjære bror har sett, tviler jeg på at det jaktes skogsfugl i området.

Link to comment
Share on other sites

Var senest en tur på Blefjell i helgen som var og observerte noen ryper, i tillegg så vi en del møkk.

Det er ingen grunneiere som selger kort på Blefjell så vidt meg bekjent, vet at det jaktes elg på et område der på ca. 25.000 mål - folk som har forhørt seg

om småviltjakt hos disse grunneierne har fått beskjed om at: nei, dessverre - vi ønsker ikke så mye folk i terrenget, forstyrrer bare elgen :roll:

Link to comment
Share on other sites

Heisan.

 

Jeg hadde denne linken under "jakt" på pc'n... :-)

 

http://www.rype-jakt.no/hvor_jakte_rype.html

 

Telemark

◦Nordstul Sameie - Leier ut småviltjakt på ca 17000 dekar fjell og vidde på Blefjell i Notodden kommune, Telemark.

 

Her er link videre til Nordstul Sameie, men den linken er død....

Mulig du finner navn/nummer via GuleSider

 

 

Lykke til!

 

 

Terje

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...