Jump to content

Bukkejakt i Polen 2008


SvenDue

Recommended Posts

Detta ser ut til å ha vært en flott tur!

Mange fine råbukker..litt misunnelig på den gammelbukken, er ikke alle forundt å få overliste en slik gammel kriger, Hansen!

Må nok innrømme at jeg kjenner litt bukkefeber , men her i kongleriket må en vel vente til 10.august. :wink:

Link to comment
Share on other sites

hvilket selskap reiste du med Jegern?

 

Og hvordan var opplegget der. Vi forhåndsbetalt for noen dyr. så blei det veiing og etter betaling av det en hadde betalt inn for lite.

Vi reiste med et polsk jaktreisebyrå (Tryton). Vi betaler etter prisliste i etterkant.

Selskapet har engelskspråklig tolk, og guidene snakket alt fra null til meget bra engelsk. Det gikk helt fint, og vi lærte oss noen polske gloser underveis. :D

Link to comment
Share on other sites

Det eneste negative med turen var den lange veien hjem fra Danmark. Gjorde et par tabber med tanke på ferje, men det kan vi kun skylde oss selv for :oops:

Vi hadde 2 kokker som vasket, lagde mat, redde opp sengene og gjorde det de kunne for at skulle ha et trivelig opphold. Et par av guidene snakket engelsk/ tysk. Guiden jeg hadde snakket noen få ord tysk. Angerer litt på at jeg ikke lærte meg elementære ord på polsk før jeg dro.

Neste gang blir det bukkejakt i brunsten, eventuelt å dra ned i mai også. Planlegger allerede en tur i august neste år.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 9 months later...
  • 2 weeks later...

Bukkejakten i Polen begynner jo 9 mai i år da dette i motsetning til norge kan variere litt fra år til år :!:

Jeg har nede 2 jegere der nå som hadde sin første morraøkt nå på morgenen og det resulterte i hver sin flott 6 tagger :D

Å jeg kjenner virkelig at det kribler godt nå og skulle ønske jeg var der over jeg også 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...