Jump to content

NM Metallsilhuett pistol 2010


001

Recommended Posts

Oppkjøringen til NM Metallsilhuett pistol er i gang, og det er på tide for dere som vil delta å komme dere en tur på banen å teste ladninger, skyte inn og trene.

 

NM for de internasjonale pistol øvelsene går 4.-6. juni på Meheia.

NM for de nasjonale pistol øvelsene går 17.-18. september på Meheia.

Begge stevnene arrangeres av Kongsberg Metallsilhuettskyttere.

 

Det er fortsatt behov for flere som kan hjelpe til med å arrangere, så hvis du føler deg kallet sier du ifra til meg.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Forøvrig (og for å holde liv i tråden) Om det er interresse, bør vi gjøre noe med bakgrunnene på de tre først 22 hold. Har foreslått barkespade for å kunne fjærne løs maling og store klumper. Vil selv forsøke å være der fra ca. kl. 14 tirsdag 1.6, så om andre kan tenke seg å gjøre en innsats, er det veldig velkomment, ikke sant 001 :D

Link to comment
Share on other sites

Det er absolutt ønskelig å få gjort noe med de bakgrunnene, bare vi ikke gjør dem like hvite som fiberduk bakgrunnene i Gideå :D

 

Høres ut som en plan å ta en liten dugnad fra 14:00 på tirsdag 1. juni for å ta finpussen før NM.

 

Det er fortsatt ledig plass for de som ønsker å bidra til arrangementet med å være standplassledere, hjelpe med opprigging på morgenen og opprydding på kvelden.

De som vil hjelpe til sier ifra til meg.

Link to comment
Share on other sites

Hva skal vi si til det da? Alle som er interesert i å hjelpe til med arrangementet, har spørsmål om arrangementet, har lyst til å delta eller lurer på noe om NMF eller NMFs arrangement i år kan; sende PM, skrive i denne tråden, sende mail, ringe eller sende SMS.

 

Andre komunikasjonsformer kan også benyttes dersom du kommer på noen som er hensiktsmessige :)

Link to comment
Share on other sites

Gitt att trådtittelen er (endret?) til NM Metallsilhuett pistol 2010

Er det vel mulig at saueren kan bli noe overflødig, med mindre du har gjort en hel del interessante ting med den :wink:

Men kom gjerne vi kan sikrte skytel litt med den mellom øktene.

SKytingen er ellers liggende og da med håndvåpen.

Tar du med fabrikk ammo, har jeg intill flere ruger revolver (bombe 8) ) som kan lånes. De er garantert ikke innskutt :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

KMS arrangerer et åpent metallsilhuett riflestevne søndag 27. juni. Der kan du gjerne stille med Sauer 200STR i den nasjonale øvelsen Grov rifle åpne sikter (diopter regnes som åpne sikter). Den nasjonale øvelsen Grov rifle optiske sikter, hvor man f.eks. kan benytte en Sauer 200STR med kikkert er ikke approbert for stevnet 27. juni. Jeg vil imidlertid tro at arrangør vil kunne finne på å approbere øvelsen hvis de vet at det er noen som har lyst til å komme å skyte den øvelsen. :D

Det er desverre ingen klubber som har tatt på seg å arrangere NM i Grov rifleøvelsene i år.

Eidsvoll vill arrangere NM i Fin rifle og Luftrifle på høsten, men siden banen skal bygges om før den tid er ikke datoen satt.

 

De to NM som jeg har nevnt tidligere i tråden er NM i pistol øvelsene.

Hvis du ikke har pistol som passer, kan du ta er tur på KMS pistoltrening førstkommende tirsdag (kl 18:00) og skyte inn et av klubbvåpnene. Så kan du låne klubbvåpnet til å skyte med i konkurransen :D

Link to comment
Share on other sites

Hassel var litt raskere enn meg til å svare, jeg sitter her og knoter på en Iphone, så det går ikke så fort.

 

Jeg har endret trådtittel litt for å presisere at de to NM som arrangeres på Meheia er i pistoløvelsene. Vi har imidlertid klubbvåpen (kal.22) som kan lånes ut, og vil man skyte dem inn på forhånd så er det mulighet til det førstkommende tirsdag fra 18:00 på Meheia. De som ikke er medlemmer i KMS betaler en treningsavgift på 25,-

 

Eller kan jeg nevne at det er de 10internasjonale øvelsene som skytes på det første NMet.

Det er 4 ståendeøvelser og 6 øvelser med fri skytestilling, det vil si at du kan velge om du vil stå, ligge eller hva som helst egentlig (det må være en sikker stilling), men de fleste velger å ligge på rygg. Kunstig støtte er ikke tillatt, og støtte til egen kropp regnes ikke som kunstig støtte.

 

I tillegg premieres 4 sammenlagt øvelser og resultater som skytes i øvelsen Fin produksjon teller i produksjonscupen. Resultater som skytes i øvelsene Fin-, Field- og/eller Grov revolver teller i revolvercupen som forøvrig premieres med 2500,- til den som vinner trekningen på generalforsamlingen.

Link to comment
Share on other sites

I går hadde vi trening på Meheia, vi rakk å skrape av litt gammel maling fra bakplatene til fin pistol stallene og male dem på nytt før treningen startet. Det ble mye bedre, og det lover godt for resultatene på helgas NM.

 

Det er flere som har meldt seg som frivillige til å hjelpe til med arrangementet, og både dem og andre har sagt de skal komme å delta, håper på godt oppmøte og fint vær.

Driver å vurderer mulighetene for å ordne til med noe grilling i stedenfor eller i tillegg til den tradisjonalle pølsekokeren.

Link to comment
Share on other sites

:cry::cry::cry: Planen var å komme og skyte, skryte, grille og snorke men alle planer er bare planer inntil de blir realisert.

Jeg må se fremover til september og satse på å bli med da. Jeg misunner dere denne langhelga. Lykke til med bukke velting :D

Link to comment
Share on other sites

Ja dere kan angre nå 8)

har akkurat sendt avsted fortroppen, når ungene er levert i barnehagen kjører jeg også til Meheia. Har med grill for litt matlaging, så da kan hver enkelt ta med seg det de vil ha av grillmat. Klubben kjøper inn litt pølser.

Link to comment
Share on other sites

Tja, da er første konkurranse dag over. Ganske førnøyd selv og tror vel etterhvert det vil bli flere, som kan smile tilfreds. I hvertfall vil jeg gratulere 001 sitt opphav, med hans antagelig første 40 i grov Fri2 (unlimited). Så får vi se om det er flere, som vil være med i omskytingen med oss.

Link to comment
Share on other sites

Da er mesterskapet over og er tilbake i hverdagen, men med mange nye tanker rundt våpenvalg.

Har allerede planer om endringer og nykjøp 8)

 

Må takke alle for et bra gjennomført NM, et herlig vær og fine premier.

Hyggelig å bli kjent med flere av disse stålvelterne og "kammeratene".

 

Er imponert over skytingen som presteres på de avstandene som det skytes på.

Når gonger og langholdsskyting er så populært her på kammeret, synes jeg det er rart ikke flere prøver seg på MS. :?:

 

En ting er sikkert: I`l be back 8) .

Link to comment
Share on other sites

:D Vel jeg var tilbake der i kveld og akkurat inne fra regnværet.

Veldig trivelig at det faktisk var så mange som deltok under NM, beste deltagelsen på mange år. Ekstra hyggelig er det når det dukker opp relativt nye skyttere og skyttere, som må reise ganske langt.

Dog som du nevner, rart ikke flere prøver skytingen. Om det å stille i et mesterskap, skremmer, så arrangerer Notodden pk. Silhuett stevne der lørdag 19.6. Bare å komme, banen har svært god kapasitet og kunne sikkert klart 3 ganger så mange starter, som det var under helgas NM.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...