Jump to content

Ønsker å sammle / erverve flere våpen til sammlingen min


Dragonslayer

Recommended Posts

Hei jeg lurer litt på om man kan få en spesiel tilatelse til å erverve mange våpen? For meg er det egentlig orginale våpen jeg er intresert i mao : ikke air soft eller replika, det jeg tenker er at det ikke er lov å ha flere enn ( 5 håndvåpen ??? ) og det er miniskala i forhold til hva jeg tenker. Det jeg da tenkte er eventuelt å kjøpe store parti med plomberte våpen. JEg er intresert i eksempelhvis å kjøpe alle mulig kjente pistoler og maskingeværer som , ak47, m16 , m60 , ag3, mp5, m11, uzi osv osv osv.. Dette er jo praktisk talt ikke mulig med dagensregler men regner med det er mulig å annskaffe plombert ... ? ! er det noen som man kan kontakte ved eventuelle større kvantumskjøp av plomberte våpen eller spesialtilatelser ?

Link to comment
Share on other sites

Skal du samle på skarpe våpen i større skala enn de sportsskyttere kan ha, må du nok bli medlem i Norsk Våpenhistoriske Forening.

Når det gjelder automatvåpen tror jeg ikke det er så mye håp om skarpe våpen (korriger meg hvis jeg tar feil)

 

Plomberte våpen er det fult lovlig å "fylle" opp huset med uten noen papirer. Så lenge du er over 18 år.

Hunt AS i drammen pleier å ha en del plomberte våpen til salgs

Link to comment
Share on other sites

Det er forøvrig ingen begrensning i antall på håndvåpen. Men et spørsmål om hva du kan ddokumenter behov for. (Som i til konkuranse og sportsskyting)

 

Qxl er et ok sted å se etter plomberte våpen. Finens en del på Finn.no også

Link to comment
Share on other sites

  • 11 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...