Jump to content

Canon 550D


gordon setter

Recommended Posts

Har kjøpt meg canon 550D. Solgte mitt 450D og erstattet med dette.

Grunnen at jeg solgte og kjøpte dette var film muligheten, og at kameraet har fått strålende kritikk. Og kan ikke annet en å hive meg på skryte bølgen, for du verden for en filmkvalitet. Det filmer i full HD kvallitet og jeg er kjempe imponert. Skal bli virkelig moro å filme fremover, må bare huske å ta bilder og.

Men tenk bilde og videokamera i et for kr 6400,- med 18-55 linsa, og du skal virkelig lete lenge etter noe som matcher bilde og videokvalitet til denne prisen, selv i et rent videokamera..om det finnes!

 

Løp og kjøp :mrgreen:

 

Her er står en del om kameraet:

http://www.akam.no/artikler/mektig_impo ... 550d/76053

 

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10004760

 

http://www.lydogbilde.no/en-ulv-i-faare ... 17331.html

Link to comment
Share on other sites

Guest loudenboomer

Var det slik at autofokus ikke funker når en filmer med 550D? Mulig det har noe med at focus gir lyd på filmen - Har 450 D selv og 550 frister, men mulig jeg venter en generasjon eller 2 til og ser hva som skjer på focus fronten.

 

Hvordan opplever dere med 550D ISO egenskapene? - skal vist være bra - ISO 1600 er max på 450D og gir normalt for mye støy til at den kan brukes ukritisk. ISO 3200 eller 6400 med lite støy hadde vært noe det...

Link to comment
Share on other sites

Var det slik at autofokus ikke funker når en filmer med 550D? Mulig det har noe med at focus gir lyd på filmen - Har 450 D selv og 550 frister, men mulig jeg venter en generasjon eller 2 til og ser hva som skjer på focus fronten.

 

Hvordan opplever dere med 550D ISO egenskapene? - skal vist være bra - ISO 1600 er max på 450D og gir normalt for mye støy til at den kan brukes ukritisk. ISO 3200 eller 6400 med lite støy hadde vært noe det...

 

Autofokus fungerer sikkert på samme måte som på 500D (bruker AE lås knappen til å fokusere, både på film og når man bruker Live wiev funksjonen. ja den lager lyd så lenge man bruker den innbygde mikrofonen) det som ikke fungerer er følgefokus (Kameraet vil ikke følge å fokusere på målet , man må gjøre det selv med AE lås knappen eller manuelt, manuelt er nok å foretrekke da AF kan gå litt frem og tilbake og lager lyd før den finner fokus,

Link to comment
Share on other sites

Har fått testa kameraet mye i helga, tro til fjells på onsdag og kom ned i dag, så har både filmet og tatt bilder.

Jeg er veldig godt fornøyd, gleder meg til å få brukt det mer på turene. Helt super bilde kvalitet selv når jeg filmet inne i teltet, nå er det lyst døgnet rundt her oppe så det er mye lys inne i teltet da.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...