Jump to content

Bilder av din langholdsrifle


Berglid

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Her er min snodige sak, basert på en 1913 Mauser "Amberg".

Lothar Walther løp, 20MOA skinne, beddet, boks magasin, rettet, timney avtrekk, speedlock, rettet klakker, signet med kaffeskvett og go`snakket med.

 

Bygget av ALM's eminente Islandske børsemaker.

 

normal__MG_1220.jpg

 

normal__MG_1225_1.jpg

 

Veier forøvrig 500g mer enn Heavy Evy over ;)

Link to comment
Share on other sites

Her er mitt nybygg henta den fra børsemakeren i går :D

 

24xgmbt.jpg

 

2d767w6.jpg

 

2le2x68.jpg

 

xcvyx1.jpg

 

Et bilda av rifla på banen.

2rqkgv6.jpg

 

Presisjonspotensialet er der, ingen tvil om det. 5 skudd på 148m, senter senter samling på 24mm. Det er ganske akkurat 0,6MOA det. Ikke værst med tanke på at dette var hastverksammo med hylser som var av litt ymse kvalitet :D

 

otko6c.jpg

Dette var eneste 5 skuddsamlinga jeg skjøt på 148m, men det ble noen tre skuddssamlinger på hundre meter, og det kan se ut som dette var snittet for samlingene, når jeg ikke dreit meg ut.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har holdt på et år med å finne, velge og sette sammen denne riggen, og den begynner endelig å ta form:

normal_IMG_0174-.jpg

normal_IMG_0176-.jpg

 

Tekniske spesifikasjoner:

Løp: Border Barrels 28" 1 snurr pr. 8'ende tomme. Kamret til (kjedelige) 6,5x55

Kasse: Remington 700

Stokk: Accuracy International CS 2.0

Tofot: Harris

Avtrekk: Jewell

Optikk: Zeiss Classic 3-12x56 på leupold montasjer.

 

Optikken og montasjen er noe jeg hadde liggende, som kommer til å bli byttet ut så fort økonomien tillater det. Da blir det forhåpentligvis en S&B PM II 5-25 på badger montasje :D

 

Beklager dårlig kvalitet på bildene, men har ingen tilgang på skikkelig kamera for tiden, da speilrefleksen tok seg en svømmetur...

Link to comment
Share on other sites

Så jeg jeg fået en ny langhold riffel

en weatherby syntetic i kaliber 338-378, dog er det er nyt skæfte på vej fra usa jeg har bestilt et Mmcmillan A5, men ca 4 måneders leverings tid.

 

Håber på snart at kunne komme med på en skydning, skal ud og teste den på 600 meter i påske i danamrk på et millitær skydebane.

med min S&B 5-25

IMG_0013.jpg

IMG_0012-1.jpg

IMG_0008.jpg

 

med min Zeiss 6-24*72mm svære valg :-)

IMG_0011.jpg

IMG_0010.jpg

IMG_0009.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

viewtopic.php?f=43&t=3628&start=80 billeder min .300 weatherby

Link to comment
Share on other sites

Da var ny bøsje til langhold kommet i hus her også.

 

En rem700, kort kasse med et Zeiss Conquest 4,5-14x40i Leupold QR montasje.

Timney avtrekk, HS-Presision skjefte,“Sako” utdrager, HS Presision underbeslag m/boksmagasin 3-skudds. Lothar Walther pipe

19mm/65cm fluta. Alt metall Teflonbelagt. Harris To-fot m/vugge.

Kammret for 300 WSM. Utstyrt med brems.

IMG_0492.jpg

IMG_0493.jpg

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg akkurat henta rem 700en i 338lm ho doktoren etter litt oppgraderinger :)

 

c1450ce6-d54d-d912.jpg

c1450ce6-d584-58d8.jpg

 

Børsa har fått nytt 76 cm lotar walter ss løp, aics stokk, nightforce nxs kikkert, lengste hausken whisper demperen og vektor brems :)

Alt skal duracoates når jeg får tid :)

Link to comment
Share on other sites

Byttet den til meg - rifla veier nok nærmere 7,5 kg og så kommer montasje og kikkert i tillegg :wink: Utrolig behagelig å skyte med! Som sagt tidligere en fransk PGM 338LM. Typisk fransk så har den en del originale løsninger og har en temmelig lang og komplisert deleliste :wink: Men den virker solid som bare f... og har et sluttstykke på 27mm i diameter, som låser i løpet likt og Sauer sine rifler.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med en skikkelig råtass av en rifle! :shock: Sjelden vare i Norge dette vil jeg tro. Finnes vel ikke importør på denne her?

Som du sier så er det typisk fransk. Egentlig litt rart dette med franskmenns tilnærming til mekanikk.

Går sjelden den enkle veien.

Rifler i denne kategorien er som du sier en nytelse å skyte med pga presisjon , vekt og ergonomi men vi bør vel kanskje passe oss så de ikke blir podda.

Med et lite snev av paranoia så ser jeg det som sansynlig at nettopp tråden "Bilder av din langholdsrifle" ligger under "favoritter" på PCene til de unevnelige S-er. :roll:

Så forresten at det var 2 gjester inne på forumet nå! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Vel vel må si jeg forstår poenget ditt, men denne er søkt inn for riktig formål og med søknaden lå det en utførlig beskrivelse og bilder av våpenet - og tilbakemeldingen var klar - i bunn og grunn en ordinær boltrifle.... søknad innvilget :wink: Kan jo si det samme om alle AICS-prosjektene her!

Link to comment
Share on other sites

Sako TRG-22: Kul rifle, og ikke minst spennende å se noe nytt :D

 

Vel her er mitt bidrag til tråden.

En helt vanlig Tikka T3 6,5x55 SV i en McM A5 stokk.

Lakkert med Duracoat, med sjablonger fra Durano.no.

Sjablongene heter Multi-spec, og er det nærmeste man kommer hvis man vil prøve seg på multicam.

Kikkerten ble ikke lakkert da den skal være med videre til neste prosjekt 8)

 

normal_rsz_2tikka_a5_009.jpg

 

normal_Tikka_A5_005.jpg

 

normal_Tikka_A5_008.jpg

 

Ligger noen flere detalj-bilder i galleriet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Eg har samme kolbeforhøyer som "tf", Og den er ok den, men det eg reagerte mest på er at ratt-muttrene er TUNGE og tilsammen vil settet påvirker balansen på rifle.

Dersom du monterer dette på ei litt lett rifle, blir den altfor baktung etter min smak.

Eg fikk dreid nye i alu med litt mindre dim. Det hjalp :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

da begynner det å dra seg til med rifla mi og her....

 

Kasse er remington 700 som er retta og tuna, løpet er langt fra orginalt og er kammret i 243win (planer om ett løp i 6mm BR på gode 30mm i diameter..) Kikkertmontasje er Leupold Mark 4 og siktet er sightron S2 big sky 36x44. Stokken er fra Choate og heter ultimate sniper, denne er da lettere modefisert.

1306430984_resized.jpg?width=640&height=512

Link to comment
Share on other sites

Ole, hva i rakkern er det periskopet du har montert på kikkerten der? er det en stereokikkert? hehe

Bekleger,men kunne ikke dy meg :lol: ovnsrøret så ut som det hang på kikkerten der.

 

Her er tikkaen min, T3 SS varmint .300WM, sightron 8-32x56 Slll tactical, og med en sød liiiten Hausken Wisper :winke1:

 

T3magpul.jpg

Link to comment
Share on other sites

Dere skal ikke gjøre det lett for en stakkar :(

Sitter her og venter spent på min nye Schultz og GRS langholdsskjefte.

Nesten akkurat solgt min kumpan fra de 2 siste kammersmeller. (Icon'en)

 

Lover å komme med bilde så snart mitt nye prosjekt er hentet hjem fra Arendal.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...