Jump to content

Hawk 103D


Hawk103D

Recommended Posts

Hei, jeg har en Hawk (103D) 12/76, (er usikker på det i parantesen). Men jeg får den ikke til å skyte 2 skudd etter hverande, etter jeg har skutt det første skuddet må jag ta av sikringen igjen og bytte løp på løpsvelgeren, er alle fra denne modellen slik eller er det noe jeg kan gjøre?? Fikk den til konf. igår så har kunn skutt 10 skudd med den, har ikke testet den ordentlig.

Link to comment
Share on other sites

Haglen er brukt og jeg har skutt med patroner i, fabrikken som produserer haglen har kun 2% feil produksjon. Og den har fått veldig bra kritikk i tester, det eneste som trekker ned er at den mangler remm feste og litt lite graveringer, på min er det suttet på remm feste og det meste av graveringene er hånd gjort, så er fornøyd med det. Er det noe annet som kan gjøre at den ikke skyter to skudd rett etterhverandre? Tusen takk for alle svar :)

Link to comment
Share on other sites

For slappe skot? Mtp at den vekslar ved hjelp av rekyl. Ein kompis av meg har ei lanber gyttorp som er litt kresen på vekslinga, når han skyt med leirdueammo. Men aldri med jaktskot. Han har hatt den inne på service fleire gonger, men har ikkje blitt heilt 100%...

Men forøvrig så har eg ei hawk 104a me to avtrekkarar, og mi har fungert bra kvar gong.

Link to comment
Share on other sites

Der er jeg enig med deg hostesaft, har aldri hørt om eller sett en dobell løpet hagle som ikke kunne ha fyrt

av begge skudda med lerdueskudd , det beste du kan gjøre er å få en børsemakker til å se på hagla, har en mistanke om at

det er noe galt med mekanismen. Er det feil på hagla er det som hostesaft sier reklamasjon, har som sagt

hørt at det er mye feil på hagler lagd i kebabland :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ser dette er en "gammel" tråd, men men.

Hadde selv en Hawk 103D hvor jeg opplevde klikk i tide og utide, noe som var direkte årsaken til at første gang jeg fikk en tiur på vingene ved et kjempe hundearbeid ikke fikk felt tiuren. Tror du det ble mye skikkelig nordnorsk bannskap i skauen da!

 

Avslutta jakta tvert og leverte børsa inn til børsamaker. Fikk børsa igjen etter to uker da det visste seg at noe i avfyringsmekanismen var gåent.Dette ble selvfølgelig skifte ut og 25 testskudd ble gjort av børsemaker.

Hva er det første som skjer når jeg testskyter på leirduer, Jo klikk på 4 av 5 skudd...

 

Ble reklamasjon og fikk en ny, kall meg gjerne dum, Hawk 103D Black, men bank i bordet denne har jeg ikke vært plaget med i det hele tatt hittil.

 

Har nå skutt opp mot 1000 leirdueskudd og den virker som en drøm.

 

Poenget med denne historien, vel det nytter hvertfall å sende børsa inn for en sjekk... Skulle ting vise seg å være gåent så fikser de det, funker det fremdeles ikke så får du ny børse eller hever kjøpet ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...