Jump to content

Våpenkoffert for flyfrakt


ulf

Recommended Posts

Det finns ingen godkjenningsordning.

Men du bør helst komme med en som er hard og låsbar, enten det nå er aluminium, plast i en eller annen form, eller finer.

Det er i din egen interesse å bruke noe som beskytter våpenet ditt, så jeg ville nok ikke gå for de billigste løsningene, selv om de nok også holder en reise eller to hvis de blir behandlet pent.

Link to comment
Share on other sites

Neeeeei. hehe :D

 

utligningsventilen er der for at trykket.......ja, skal utlignes, disse kuffertene er så tette,med vanntett pakning, så hvis du er uheldig å få undertrykk i kufferten pga forskjellig atmosferisk trykkforskjeller så kan du risikere at du ikke får opp lokket.

Link to comment
Share on other sites

Veil pris vet jeg ikke, jeg fikk den til netto exmva av en kompis i kuffertbransjen, men kan tenke meg den koster mellom 4-5000kr veil ut til kunde. Er mye penger for en kuffert, men du kan kjøre over den med en bil ,hoppe på den, og sende den utfor niagara falls uten at den tar skade.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Har lyst på en Pelicase 1750 til rifla, er det noen som har bestilt dette fra utlandet? Hva slags fraktkostnader må man regne med? Ser at adorama.com blir nevnt. De har 1750 èn til 185 dollar, det må da lønne seg kontra å kjøpe i norge. Hvis noen har erfaringer med andre sjapper i utlandet så er det også av intresse.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har og en Storm Case, dønn solid og forseggjort, eneste bakdelen er vekten.

Med 20 kg som grense for fri bagasje er det ikke mye annet en våpen en får plass til når en skal reise med en slik koffert

 

20 kilos regelen gjelder faktisk ikke våpen når du har betalt "spesialbagasje avgiften" på typ 120kr. Samme som gjelder for ski, golf utstyr, dykke utstyr osv. Slik er det ihvertfall på innlands reiser.

Link to comment
Share on other sites

Fløy til skotland nylig. Og da veide de inn rifla sammen med bagasjen. Jeg hadde maks vekt 20 kilo.

Sekken (hovedbagasjen) veide 23kg og rifla veide 7kg. Pluss en 40l dagtursekk stappfull av optikk, jaktradio + div, den greide heldighvis å snike seg unna vekta.

Widreø sjekket inn bagasjen uten å blunke. Nevte ikke overvekta med et ord. Verken til eller fra.

Det er service vi liker. Få til det hos møkka Ryanair. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

...og har overtrykksventil for utligning av over og undertrykk ved flyging.

 

- Så ikke børsa skal få dotter i ørene?

 

FY FADER..... :lol::lol::lol::lol: jeg ler sånn at jeg dauer :lol::lol::lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Litt off topic, men:

Norwegian tar forøvrig den nette sum av kr. 250,- pr. våpen pr. strekning.

Dette diskvalifiserte Norwegian da en gjeng av oss skulle på NM Spesialfelt i år.

Med 4 våpen hver, ville det kostet oss kr. 1000,- pr. person hver vei, noe som var dobbelt så mye som det flybilletten kostet.

Det ble SAS isteden.

De krevde oss ikke for en eneste krone utenom flybilletten.

Link to comment
Share on other sites

Praksis er så forskjellig.

Ved innsjekk hos Air France på Gardermoen kikket de knapt på vekta, kunne sikkert hatt 30 kilo + de 12 kio håndbagasje som er lovlig (og aldri blir veid).

I Johannesburg derimot veier de på grammet, og selv om jeg ga bort mesteparten av jaktklærne til min gode tracker og resten av ammoen til min PH, hadde jeg fortsatt 2 kilo for mye .

Dette ble løst ved at jeg tok noe over i cabinbagasjen, og etter veiing igjen med ny kontroll av tre stykker som diskuterte høylytt, ble alt godkjent og alt var smil og latter ..... :roll::roll::roll:

 

Uansett valgte jeg å benytte en lettere gun case enn min Storm Case,(kun halve vekten), og den har hatt to turer til RSA uten problemer eller skader av noe slag.

Kjøpte den hos Winge, heter Vanguard koster ca 1500,-

Virker litt spinkel, men er tydeligvis ganske seig.

Link to comment
Share on other sites

For de som tar innenlandsfly i SA - er det et tips å ta med seg at man kan forespørre å sjekke inn til G.moen fra f.eks. PE, EL eller hvor man nå starter returen.

Mulig at det kan bli litt krøll for flyselskapet i J`burg, og at man blir forespurt om forskjellige ting - men da gjør man som alle utlendinger gjør: Ser ut som et spørsmålstegn - og skjønner ikke språket :wink:

 

Fungerer hver gang :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...