Jump to content

Mistet sluttstykket, Carl Gustav 1900


Sigurd2verud

Recommended Posts

Morn ja, er det noen som vet om det er kurrant å skaffe nytt sluttstykke til denne børsa i .222Rem?

Klarte jo selvfølgelig å miste det på revejakt i dag, og mye leting har gitt dårlige resultater..

1. Hva er prosessen for å skaffe nytt sluttstykke?

2. Må jeg søke om det?

3. Ca pris snakker vi om her?

4. Må det tilpasses til min børse?

 

Takker for svar :wink:

Link to comment
Share on other sites

Du trenger ikke søke om å få kjøpe nytt, sluttstykke er pr i dag ikke registreringspliktig våpendel, og kan da fritt omsettes.

 

Kjenner ikke til nevnte børse, men tipper at det både kan finnes brukte sluttstykker liggende rundtomkring, og at det er mulig å kjøpe nytt - det handler vel bare om hvor ivrig du er på å lete på nett/annonsere/ringe til børsemakere og forhandlere.

Link to comment
Share on other sites

hmm... det var leit! :( Er vel ikke så mange av den børsa og få kjøpt, og kanskje hvertfall ikke bare sluttstykket. Men jeg er ikke sikker. Men antonio zoli 1900 skal vel være en "kopi" av den børsa, mulig det sluttstykket ikke er så ulikt slik at det eventuelt kan tilpasses. Noen kloke hoder her inne som vet?

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville tatt med meg børsa til nærmeste forhandler som selger Antonio Zoli 1900. Da får du sikkert prøve ett sluttstykke for å se om det passer. Og hvis ikke det gjør det, så får du sikkert en formening om hvilke tilpassninger som må til.

Link to comment
Share on other sites

Javel ja, tar vel en tur til stasjonen en gang og melder fra da. Var nede på Villmarksbutikken nå og hørte. De kunne skaffe sluttstykker til Antonio Zoli som passet overens, men antonio zoli lagde aldri de børsene i .222 :roll::evil::evil:

Det betyr at det må skaffes originaldeler. Han skulle sjekke det opp om det var å oppdrive, så vi får nå se da. Revejakta er nok over for i år for min del hvertfall :cry:

Link to comment
Share on other sites

Er ikke så sikker på at et AZ1900 sluttstykke ville passet... De forandret på kassa, slik at man kan åpne sluttstykket i sikret stilling. Er mulig det kan brukes, men de kan i alle fall ikke brukes omhverandre andre veien.

 

Prøv å ta kontatkt med noen børsemakere rundom om i Sverige, de kan ha noe liggende. Men da må du ut med en liten søknad for å få det over grensa.

Link to comment
Share on other sites

ifølge Øvind på jakt&friluft så passet ikke et CG sluttstykke overens med az 1900. Men at det går an å tilpasse gjør det muligens.

 

Det er forøvrig åberg som er importør av zoli. ville ringt til han...Eller øyvind på j&f, som har/har hatt mange CG 1900...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...