Jump to content

M98 med diopter. Hva skal jeg gjøre?


WinchesterM94

Recommended Posts

Hei har en M98 Hv mauser med diopter på. Ser ikke behov for denne lenger.

 

Så hva skal jeg gjøre med den? Har kommet til 3 muligheter.

 

1. Strippe den for deler og levere resten til spiker.

2. Plombere og selge.

3. Eller bare selge ti høyeste bud?

4. Gis bort til en som trenger den?

 

Hva ville dere gjordt? Og er det noen som vil kjøpe så send meg en pm :wink:

 

Edit punkt nr 4.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke bruker den til noe, eller har planer om det, så har du 2 valg. Enten selge den, eller så gjør som mange andre lage et "prosjekt", og bygge noe lettere, kortere og mer moderne rifle av det.

 

Jeg var i samme situasjon som deg, hadde ei fin og lite brukt M59 etter bestefar, ståendes i våpenskapet. Lurte litt hva jeg skulle gjøre med den. Prøvde først å selge den, men ingen interesse. Hadde ikke lyst til å kaste dette fine våpenet heller da. Etter å ha sett en kompis ombygde M98, bestemte jeg meg for å lage et "prosjekt" av dette. Foreløpig er dette et lav budsjett prosjekt, så foreløpig blir det bare med 1200 kr i brukt stokk og rundt 1000 kr i nytt avtrekk. Så blir det kapping og gjenging for demper, men det må en om en kjøper ei "ny" brukt ei og(3700 kr) PGA litt dårlig økonomi nå i vinter, så har prosjektet stoppet, men tror jeg skal ha den klart til sommeren og jakten.

 

Ei sånn "gammel" bane børse er vel ikke det beste en kan gi bort til en ung jeger, for det koster kan koste mye både tid å penger for å få den både lett og kort nok til å bruke som jakt våpen. Da er det bedre å gi den bort til rekrutt gruppen i det lokale skytterlaget.

Link to comment
Share on other sites

Bygge noe skal jeg ikke gjøre har bygget nok mausere. :wink:

 

Lang er den ikke da det er en standard hv mauser bare den har dioptere. Så den er ikke lengere enn det meste annet. Skal det monteres demper ovs så blir dette fort dyrt så tja hvem vet.

 

Så tror selges eller skrotes er det beste. Vel nesten ikke pakke ne slik på en ung og lovende da den sparker godt og er nok ikke det en førstegangs bruker velger.

Link to comment
Share on other sites

For å sitere Buster: "Man kan bli rørt over at folk fremdeles kan bli glade for en Mauser.." :wink:

 

Jeg blir rørt hver gang jeg åpner våpenskapet! :)

 

:oops:

 

Men til spørsmålet ditt: Synes ikke at du skal plombere et så flott våpen. Gi den bort til noen som trenger den, eller selg den.

 

Eventuellt så kan du jo bruke den selv, bygg den om eller la den være som den er! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...