Jump to content

Villmarksmesse på Lillestrøm


JaktogFiske

Recommended Posts

  • Replies 142
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Da har kommet seg hjem fra messa....og det er som alltid trivelig. Kammeret og de ansvarlige har rigget istand en trivelig stand.....og det var veldig interesant og naturlig og se Dr.nakke bak høvelbenken med trebiter, olje, pusseesaker, verktøy og litt lurium....

 

I tillegg var det veldig trivelig og hilse på de gamle damene som har vært til behandling hos doktoren....og de var enda vakrere i virkligheten enn på bildene i tråden...og nevner også Stey'rn....den var også et flott skue...

 

Ble også endel handling idag....mer en planlagt :oops: ....men er tross alt fornøyd her man sitter blant sakene.....jeg kjøpte blant annet en HVA 1640, men sitter bare med jernet her hos meg.....treverket ble igjen hos Dr.Nakke som skal fiffe litt på den under disse dagene :D

Link to comment
Share on other sites

En del bilder ble det nok Raudnakke, men ikke alle egner seg for å legges ut. :mrgreen:

 

sany03471598440.jpg

sany03321579269.jpg

sany03311557475.jpg

sany03441515476.jpg

 

Det ble gjennomgående dårlig kvalitet og mørke bilder på grunn av dårlig blitz, men lover å komme sterkere tilbake. :wink:

 

Edit: Fant et brukbart et til: :)

 

SANY0343.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ja..her er det action og en del folk innom....

 

Vi har plass til flere, så det er bare å komme innom..

Takk for en hyggelig prat idag Raudnakke, meget interessant å se våpnene du har restaurert i virkeligheten. Måtte jo også sikre meg en flaske av ditt eliksir etter gammel oppskrift. Lykke til videre med messa til dere på kammeretstanden.

:D Dere burde ta turen folkens, her var mye fint å se....... og kjøpe.

Link to comment
Share on other sites

Ja..da var andre dag av messa over, og jeg har omsider kommet i hvilestilling med beina på bordet....

 

Masse hyggelige Kammerater innom i dag, masse hyggelige potensielle Ny-Kammerater og.. :wink:

Prøver å holde en slags mental statistikk, og 4 av fem som stopper ved standen har ikke hørt om eller vært innom Kammeret før...

 

Dere slom etterlyser live-oppdateringer får bære litt over med meg..har rett og slett så mye å gjøre at jeg ikke en gang rekker å ta de bildene jeg skulle tatt.

 

Stokken til fmh er nå ferdigsiklet, og jeg har tatt et tak på grensene på nettsjæringa innimellom..har noen få bilder liggende på kameraet, men ingen mulighet til opplasting fra denne maskinen...

 

I morra kommer imidlertid både Thomasnb og Morten Vinje til¨å være påstanden, så da blir nok de litt engasjerte med bildetaking og oppdadering...

 

Nuh tror jeg det er tid til en lille Cognac før horisontalen..

 

 

Vi sees vel i morgen?

Link to comment
Share on other sites

Artig med litt oppdateringer :D

 

Gg morro det er endel folk innom standen.

 

Ser også at Dr.Nakke holder på bak høvelbenken....i sitt rette element :D

 

Kom gjerne med oppdateringer på hva han holder på med på bildene også....litt interessant og morro og følge med...

Link to comment
Share on other sites

Ahh...atter en lang dag på messa. Sjøl fikk jeg sef. ikke tatt noen bilder, men jeg vet at Morten Vinje fartet en del med kamera så det er mulig han legger ut noen i kveldnår han kommer hjem.

 

Mye artige og hyggelige folk innom i dag, og tro det eller ei..jeg har fremdeles litt lurium på lur til morgendagen og.. :wink:

 

Ellers har jeg fått dampa ut det værste av hakk og sår på stokken til fmh, og lagt første oljestrøk. Grensene på nettsjæringa har jeg også fått skåret opp, men det fine enlinjeverktøyet mitt var selvsagt blandt de 2-3 småtingene jeg glemte hjemme.. :cry: .Skitt au..må ha litt mere ro rundt meg på en sånn jobb...

 

I morra er det siste dag av messa, og jeg håper sjølsagt å se så mange som mulig av dere der..

Lite stalltips til slutt..min samboer på standen, karen fra Skytterlinken, driver og selger Caldwell sin Harris slm-kopi for 500,- på messa...den tofoten ser og kjennes brukbar ut...

 

Ses i morra...

Link to comment
Share on other sites

Hei

Et tips her. Hørselslaben selger jaktapparat på messa så jeg. Har kjøpt slike av de på en messe tidligere, og disse er fenomenale. Demper lyd over en viss desibel(kobler ut all lyd når man feks skyter), men forsterker lyd når man sitter på post o.l. Anbefaler alle å ta en titt innom standen deres. Skikkelig bra greier.

Link to comment
Share on other sites

,,og glem absolutt ikke et besøk på standen hos Karl Hauptmann....fantastisk håndverk fra n.te generasjons Ferlach-familie... F, eks. drilling-sideligger..3x9,3x74R... 8)

Edit: ...og CEO i firmaet var av en eller annen merkelig grunn innom Kammerstanden to ganger i dag..og tafset... 8)

Link to comment
Share on other sites

Bilder!! Vi som er på jobb og holder Kongeriket igang forlanger bilder. Da fortrinnsvis krembilder av Purdey`s og annet snadder :!:

Hmmm? Sånn som det her? Tatt på nettopp standen til Purdey og hans Best Guns

 

SANY0352.jpg

 

SANY0353.jpg

 

SANY0354.jpg

 

SANY0358.jpg

 

SANY0359.jpg

 

SANY0356.jpg

 

SANY0355.jpg

 

Beklager på det sterkeste noe dårlig kvalitet på bildene som ikke er disse våpnene verdig..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...