Jump to content

KAMMER(at)-pils i Trondheim - NO IGJÆN?


Jørgen

Recommended Posts

Nå som sola skinner og graderstokken har krøpet over 20, ville det vært på tide med en SL-pils igjen i trondheim! iom. SL`s bortgang, så har vi vel drukket vår siste SL-pils... :(

 

Men ØLtørst er man da likevel! :D

 

Så jeg vil herved lufte muligheten for en KAMMER(at) PILS på Mikribryggeriet, når enn det måtte passe de andre kammeratene!

 

Noen som blir med?

 

Kaster ut et forslag om lørdag 10. mai kl 19

(av erfaring så er det ingen som kommer opp med noe forslag til dato alikevel, så derfor prøver jeg med denne. Er åpen for endringer her...;))

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 140
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hm....dette skulle man hatt her på Østlandet også.....en Kammer(at) pils..... :roll:

 

Kunne ikke vært mer enig, for da slipper vi å dra til Barteland :mrgreen:

 

Vi har utrolig god pils her oppe da!

 

Kan ikke du ta med deg Tussa og komme oppover da? Så slipper hun å kjede seg sånn, mens Hansen er i Polen og skyter bukk!! :wink:

 

Litt langt å kjøre fra Hamar til Trondheim for å ta noen pils..

 

Det går ann å ta flere en noen, når du først kommer oppover da vet du... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hm....dette skulle man hatt her på Østlandet også.....en Kammer(at) pils..... :roll:

 

Kunne ikke vært mer enig, for da slipper vi å dra til Barteland :mrgreen:

 

Vi har utrolig god pils her oppe da!

 

Kan ikke du ta med deg Tussa og komme oppover da? Så slipper hun å kjede seg sånn, mens Hansen er i Polen og skyter bukk!! :wink:

 

Deal! :mrgreen:

Har du plass på sofaen og på gulvet, da?

Link to comment
Share on other sites

Deal! :mrgreen:

Har du plass på sofaen og på gulvet, da?

 

JEPP! Men trenger du plass både på sofaen og på gulvet? Er det slik at du ruller ut av sofaen og ned på gulvet i løpet av natten??

 

SÅ mange pils trenger du jo ikke å drikke, selv om du tar turen oppover da vet du.. ;)

Link to comment
Share on other sites

Deal! :mrgreen:

Har du plass på sofaen og på gulvet, da?

 

JEPP! Men trenger du plass både på sofaen og på gulvet? Er det slik at du ruller ut av sofaen og ned på gulvet i løpet av natten??

 

SÅ mange pils trenger du jo ikke å drikke, selv om du tar turen oppover da vet du.. ;)

 

Det bruker egentlig å gå andre veien ...

Link to comment
Share on other sites

Hm. 10. mai, æ'kke det pijns-afta' (eller hvordan man nå staver pinseaften på bartemål)? Jeg trudde da du som god innfødt erketrønder skulle ut og breinn pijns-bål (eller hvordan man nå staver det på bartemål) den kvelden, jeg.

 

Den kvelden passer nok litt dårlig for meg siden jeg ikke planlegger å være i byen i pinsa. Bortsett fra den lille detaljen er jeg - av prinsipp - tilhenger av en pils eller tre i dårlig selskap.

Link to comment
Share on other sites

Hm....dette skulle man hatt her på Østlandet også.....en Kammer(at) pils..... :roll:

 

Skal ikke kuppe tråden til å få igang en kammer(at) pils på østlandet......men vil bare oppmuntre skautussa på denne posten...... :D

Link to comment
Share on other sites

Hm. 10. mai, æ'kke det pijns-afta' (eller hvordan man nå staver pinseaften på bartemål)? Jeg trudde da du som god innfødt erketrønder skulle ut og breinn pijns-bål (eller hvordan man nå staver det på bartemål) den kvelden

 

Oisann.. det tenkte jeg ikke på! Det er vel pinjsaft`n (som er den riktive stavemåten på bartemål) den kvelden ja... Som sagt innledningsvis, og bekreftet av Loddfåvne, så blir vel datoen flyttet en del ganger før vi får endelig satt oss ned å begynt drikkinga. Ballen er herved kastet over til deg sako, med forslag om ny dato! ;)

 

PS! Du begynner å komme deg på trøndersken nå, bare bytt plas på n og j så går det så fint sjø...

Link to comment
Share on other sites

PS! Du begynner å komme deg på trøndersken nå, bare bytt plas på n og j så går det så fint sjø...

 

Æh, asså æ hadd ijt tænkt at de første ijnlægge mett her på kammere skoill værra eijtt sånn dær krangelijnnlægg, å ijt træng´n sako nånn te å forsvar sæ heiller, men når du meine at palataliseringa av konsonantan på trøndersk kjæm ætter deinn styrandes konsonanten så må æ gå dæ i møte å sei fra. Klæmme du soinn ein konsonant te ein "j"-lignandes lyd som vi gjør på trøndersk, så må deijn kom foran, de bare e sånn de. Aijl som ijt gjør de, avsløre sæ som de dæm e, dæm e ijt som åss, næmli. :wink:

 

Hva alkoholkonsumdato angår, stiller jeg meg alldeles åpen. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

pinjsaft`n

 

Har hørt om suppe på en spiker, men saft av en pinne, det må være tynt det :D .

 

Det finnes en glimrende tolketjeneste på nett for de som ønsker å sette seg inn i det trønderske språket og for de som ønsker å lese agurknyheter på sin "barndoms mål".

 

http://odalizer.com/cgi-bin/trondalizer ... http://www.vg.no/. Anbefales. Nyheter for å komme i godt humør av :D ..

Link to comment
Share on other sites

http://odalizer.com/cgi-bin/trondalizer.cgi?url=http://www.vg.no/. Anbefales. Nyheter for å komme i godt humør av :D ..

Nei, ka du sei, ha'n Martin Kvænnavika fått sæ jåbb i VeGe? Æ som truddj' hanj va jæktskipper!

 

Særegne språkformer er en effektiv måte for å holde "uvedkommende" utenfor! Derfor er jeg ikke så stor tilhenger av skriftlig dialekt - vi har tross alt en skriftlig fellesnevner for de norske språkformene, nynorsk. Skal en på død og liv skrive dialektpreget, må en legge mye arbid i det - da kan resultatet bli fremragende, som hos Olav Duun, Einar Skjæraasen og Alf Prøysen.

 

Tilbake til topic - kjører kanskje gjennom Stiftstaden fredag 9. på ettermiddagen.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da var pinsa og søttende unnagjort så vi bumper denne

Ballen er herved kastet over til deg sako, med forslag om ny dato! ;)

 

Forslag 1: Lørdag 31. mai (det er leirduesti hos Trondheim JFF søndag ;) )

Forslag 2: Fredag 6. juni (Jaktfelt på Meråker på lørdag)

Forslag 3: Lørdag 14. juni

Link to comment
Share on other sites

Da var pinsa og søttende unnagjort så vi bumper denne
Ballen er herved kastet over til deg sako, med forslag om ny dato! ;)

 

Forslag 1: Lørdag 31. mai (det er leirduesti hos Trondheim JFF søndag ;) )

Forslag 2: Fredag 6. juni (Jaktfelt på Meråker på lørdag)

Forslag 3: Lørdag 14. juni

 

Hva med:

Lørdag 21. Juni.

Da kan deltagerene på Nidaros benkskytter Klubb sitt 500 meterstevne komme og delta i "sammenkomsten". :D

(sorry for O.T-en, nærmere opplysninger om dette stevnet vil komme i egen tråd :!: )

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

HALLO gutter.....hvis dere bare kunne bestemme når sjøslaget skal stå, kan det jaggu hende at jeg dukker opp med mitt lyse hode :lol::lol::lol:

På tide med litt påfyll av sjit-snakk og sikkel på kinnene igjen :roll: ....hmmm....hæhæhæhæh...kommer til å holde dette mot deg ,rum-bang, i enda en stund :wink::wink:

Link to comment
Share on other sites

HEY.... hvor har den gode trønderske alkoholtrangen tatt veien :shock::shock::shock::shock::shock: ?

For IKKE å snakke om sikkel, spetakkel og skrytehistorier i fri utfoldelse?

Bare jeg som savner litt påfyll???

Ps! Dukker uansett opp på fredag....og plager vettet av de som måtte finne på å være der fra "kammerkoret" :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Hva??? :o

 

Pils, i Trondhjem, uten at jeg har hørt et knyst om det! :shock:

 

Tyyyypisk, her er alle de "gode gamle" samlet på et brett, og jeg vet ikke noenting...

jada, jeg vet at de fleste av dere hevder at det er normalen, men...

 

Si fra neste gang dere finner på noe sånt da, det er helt klart verdt å ta turen fra ødemarken for. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Begynner det ikke å bli på tide?

 

YEP!!! :D

 

Og siden det som regel aldri kommer en dato på bordet før det har gått et par uker så jeg foreslår lørdag 22.11 eller 29.11! Men vi er vel kanskje allerede da kommet midt i julebordsesongen for de fleste?

Link to comment
Share on other sites

.......bUMp...... :mrgreen:

Jørgen skrev:

jeg foreslår lørdag 22.11 eller 29.11! Men vi er vel kanskje allerede da kommet midt i julebordsesongen for de fleste?

 

Hva med de tilhørende Fredagene da???

Henholdsvis 21. eller 28. November????

 

Litt lyging, øl og akevitt (forhåpentligvis mæst lyging, og litt mindre akevitt, for min del.... :roll::roll: ) sånn rett før Jul burde jo være obligatorisk.. :wink: nå siden sikkert det meste av (den "tyngre") jaktingen er over.... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...