Jump to content

Colt 1911 Problem


norwegianwiking

Recommended Posts

satt og fiklet litt med min kjære colt i dag, og dessverre så oppdaget jeg et heller forstyrrende problem.

Jeg låste sleiden i åpen stilling og trykket ned varsleren. Dette resulterte i at hanen falt til halvspenn hakket når sleiden stoppet brått i låst stilling. Gjenntok testen flere ganger, og problemet vedvarte i over halvparten av tilfellene. :cry:

 

Jeg vet at dette betyr at sear->hammer forholdet er feil, og at pistolen må til 'doktor' men noen som kan gi meg en ide om hva som må gjøres og hvor mye kommer sånt noe til og koste? Har et par andre småting som jeg vil ha sjekket og fikset samtidig, så det passer forsåvidt bra sånn sett, men budsjettet derimot, det er en helt annen historie.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er komfortabel med å plukke pistolen i biter, så kan du ta ut hovedfjærhuset, og bøye litt på den bladfjære som presser på sear'en slik at den øver mer press på dem.

 

Ellers så er det ikke noe lurt å slippe sleiden på tomt kammer. Det er ikke sikkert dette er et problem når du har ammunisjon i våpenet. Tidligere var avtrekkerjobber på 1911-modeller ofte slik at våpenet ikke tålte å slippes på tomt kammer, men fungerte stort sett med ammunisjon i magasinet.

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...