Jump to content

optikk til kombi


CatLikeFox

Recommended Posts

Jeg ville iallefall ikke stolt 100% på en hurtigmontasje om holdet på skuddet er opp i mot 100m.

Jeg har rødpunkt på kombien og trives med det :)

Jeg vil anta at du har mindre feilmarginer med en bra svingmontasje og god kikkert, enn et rødpunktsikte.

Jeg hadde tidligere en Leupold VXII 1-4x20 på min drilling, da slet jeg veldig med med samskyting av rifle/hagleløp.

Jeg hadde også problemer med å få draget på lerduene.

 

Jeg fikk montert en Docter direkte på skinna, nå går alt som en drøm.

Jeg er hellig overbevist om at Docter'n er et mer riktig sikte hvis det er snakk om hold inntil 100m på orrfugel, og ut til 150m på rådyr. På flukt skyting er den en kikkert overlegen.

Optikken har vel ikke noe med samskytingen og gjøre?

Link to comment
Share on other sites

Låner tråden litt, om det er greit :?

 

 

Jeg klarer ikke å bli venn med de åpne siktene på kombien min, og har innsett at et lite rødpunktsikte ikke hadde vært så dumt. Har liggende et Buris SpeedDot , men det vil rett og slett være stilbrudd å sette det røret på kombien.

 

Er det noen av disse små "Docter-siktene" som kan festes rett i sporene på børsa?

 

Børsa er en Lincoln TM2200K

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

hei:) noen som har formening om rødpunkt eller kikkertsikte til kombi?

Skal ha meg et sikte men er usikker på hvordan..

skal brukes til det meste av vilt, rådyr,rev,skogsfugl,hare, osv...

 

Har sett på f.eks Aimpoint og Bushnell rødpunkt men har ingen erfaring med dette så vet ikke om det er noe å gå for..

Har også sett på en Nikon Titan hos en lokal jaktbutikk med lav forstørrelse m/lys..

Er mange andre merker på markedet men har ingen erfaring med det så vet ikke hva jeg skal satse på eller ikke..

 

Håper på innspill på dette :))

På forhånd takk for svar :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt en Aimpoint Micro på min Zoli kombi. Funka bra da jeg testa på skiver og lerduer, men på vilt heller dårlig. Så jeg har kjøpt en MAK montasje, som jeg har montert en Leupold 1,5-5 x på. Testa den grundig, og kan ikke se noe treffpunktsforandringer.. Jeg liker beste åpne sikter i tettskauen, så den blir nok mest liggende i sekken. Men blir fin å ta frem, hvis det blir åpnere poster.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...