Jump to content

Afrika 2011 Jakt/badeferie


Fudge

Recommended Posts

Vi planlegger en kombinert jakt/ferietur til Afrika februar/april 2011 .

 

Det er flere familier som skal reise på tur, damene og barna vil ha badeferie og far vil jakte noen dager mens mor er på stranda .

Går dette og kombinere med at vi alle bor på samme hotel/hytte .

 

Er det noen som har tips til steder å reise, opplevelser eller annen info gjerne link til arangører eller steder .

 

 

Mvh

Fudge

Link to comment
Share on other sites

Jeg reiser til Afrika nå i April med Exotic hunting adventure (norsk firma). Vi er en gjeng som skal ha med ledsagere som er interisert i litt andre ting enn kunn jakt. Exotic hunting adventure virket å ha mange plasser å jakte på som passet for eventuelt ledsagere. Kontakt dem, det virket for å være greie karer. Jeg har sjekket noen referanser om dem og fått gode tilbakemeldinger.

Link to comment
Share on other sites

Turen vi hadde var kombinert med sykkeltur, jakt og avslapping. Flyet landet i Nairobi og vi tok oss med bil til Arusha i Tanzania. Der fikk vi leid oss noen eldre Hondaer XLR 250 fra en danske og kursen ble lagt til Engare Sero, som er en av flere aktive vulkaner i området.

 

bil.jpg

På veien til Arusha

 

syklerundertre.jpg

Morgenen startet på Gardermoen og kvelden endte under dette treet. Spesielt å sove under åpen himmel i dette landskapet. Rimelig store forskjeller! 10 min etter vi stoppet syklene for å slå camp og at en velfortjent middag ble vi omringet av en gjeng masaier. Plutselig stod det 30 innfødte og så på oss mens vi slukte Real tørrfòret vårt. Ble tilbudt 15 okser for en av syklene, men takket høflig nei. :D

 

giraffsykler.jpg

Artig syn på slettene.

 

vulkan.jpg?t=1265666840

Vulkanen Engare Sero. I buskene sitter en masai og slapper av.

 

zebra.jpg

Spesiell opplevelse!

 

bffel.jpg

 

giraffer.jpg

 

 

barn.jpg

Kjørte gjennom en landsby etter mange timer. Ingenting å si på humøret!

 

 

 

 

frakafe.jpg

kano.jpg

Siste uka gikk med til avslapping på Zansibar! Klarere vann har jeg ikke svømt i tidligere! Stakk ut med en lokal helt som eide sjark og fikk dykke med delfiner og havskilpadder! Det kan anbefales!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg har et hus i George, Western Cape, Garden Route. Vi leier ut det huset av og til. Her er du 5 min unna stranda, shopping, golfing, gode restauranter +++++.

Mya aktiviter innen 30 min kjøring.

Kjenner også til en veldig bra jaktfarm ca 1 times kjøring unna. Har også blitt kjent med en lokal farmer 40 min unna som har frykteliglig god due og ande/ gåsejakt.

 

Her kan familen kose seg med shopping, sol og bad, mens far drar på dagsjakt eller blir borte et par dager.

Legger med en link til huset. Send meg gjerne en PM dersom du ønsker mer info.

Sør Afrika er uansett et fantasisk land.

Lykke til

http://www.ferieisorafrika.com/

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...