Jump to content

Hjelp- Invitert til Afrika, men har ikke tid!!


Sauer 150

Recommended Posts

Forrige kvelden ble jeg invitert på smøretur til SA, alle kostander foruten trofeavgifter betalt. Problemet er at jeg egentlig ikke har mulighet til å bli borte fra jobb de 10 dagene turen tar.

 

Så de som er ihuga reiseglade jegere og har bare dårlig erfaringer kan jo hjelpe meg til å si nei.

 

Sliter nemlig skikkelig med å finne argumenter for det selv............ :roll:

Link to comment
Share on other sites

Guest graahund

Kan du ikke sende en av dine medarbeidere da ? Eller du kan jo sende MEG :D Jeg kan rose deg opp i skyene og mere til for en tur til SA :lol::lol:

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke lov å ta imot smøring i Norge... :!: Så hvis du reiser vet futen at du har dratt siden du skrev dette, og i tillegg til å miste våpenlisensen og bevillingen til butikken, må du sitte å spikre paller i jaktsesongen her hjemme...

 

Da skulle du ha fått passe argumenter til å si nei... :wink::wink::wink:

Link to comment
Share on other sites

Forrige kvelden ble jeg invitert på smøretur til SA, alle kostander foruten trofeavgifter betalt. Problemet er at jeg egentlig ikke har mulighet til å bli borte fra jobb de 10 dagene turen tar.

 

Så de som er ihuga reiseglade jegere og har bare dårlig erfaringer kan jo hjelpe meg til å si nei.

 

Sliter nemlig skikkelig med å finne argumenter for det selv............ :roll:

 

 

Sett et "Jaktdepotet" klistremerke på jakka mi, og send meg!

 

Det kommer utelukkende til å være god reklame for deg.....!! :wink:

Link to comment
Share on other sites

 

Så de som er ihuga reiseglade jegere og har bare dårlig erfaringer kan jo hjelpe meg til å si nei.

 

Sliter nemlig skikkelig med å finne argumenter for det selv............ :roll:

 

Skal du ha noen til å overtale deg til å ikke reise har du havnet på feil forum Sauer :D

 

Bare en ting å si til dette Sauer: God tur! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Argumenter for ikke å reise???

 

Tja, det beste argumentet bør vel være at det vil bli dyrt. Kanskje ikke med en gang, men etter som årene går, og du reiser igjen og igjen så renner pengene ut av lommen ;) For å reise tilbake gjør du garantert.

 

Neida Idar. Skulle virkelig ønske du kunne få til å reise. Jeg unner ALLE å nyte av Afrikas rike natur.

 

Jeg reiser 6 mai og kan jo sende deg daglige rapporter fra bushen der jeg vil sitte og titte på stjernene, føle varmen fra bålet der jeg sitter og snakker med venner jeg vil få.. Og jeg kan sende deg en "hyggelig" tanke da jeg nipper til dagens første eller andre sundowner.. Hehe....

 

Jeg har et godt tips til deg... Gjør ALT du kan for å få det til... Du vil ALDRI angre...

Link to comment
Share on other sites

Pakk sekken å kom deg til SA. Det trenger du :D Skal vel ikke se bort i fra at kollegaene dine trenger det også :lol::lol::lol::wink::wink: Jeg tror nok ikke du kan klare å komme på noen gode argumenter for å ikke reise.

Du vil helt klart ikke angre og vi alle unner deg det :D

Link to comment
Share on other sites

Det å drive foretning er ikke bare bare, men husk ingen er uunnværlige.

 

For å si det som Einar Førde - "Gravstedene rundt omkring er fulle av uunnværlige mennesker".

 

Livet er heller ingen straff, så det gjelder å ta med seg de gleder man kan.

 

:D

Link to comment
Share on other sites

punkt 1. Jeg tror egentlig at dine medarbeidere er gode nok for å drive sjappa de 10 dagene du er borte. Så mye kredit bør du gi dem.

 

Punkt 2. Som daglig leder har du et privilegium at du kan delegere arbeidsoppgaver. Så da er vi tilbake til punkt 1

 

Dersom du har det inntrykket at dette har jeg ikke tid til, bør du reise med en gang. Det er en farlig tanke når en ikke kan løsrive seg fra sine daglige gjøremål for å reise til SA.

 

Bare reis du, dersom du egentlig har lyst.

Link to comment
Share on other sites

Hold eg for all del unna Africa...

 

Tro jeg vet hva jeg snakker om,er nettopp tilbake fra min tredje og er alt igang med å tenke på neste tur...

 

Jada, har sluttet å røyke, bare blåbær i forhold til å slutte med Africa....

 

Så det blir til å stikke unna enhver krone som kommer i min hånd, fornyelser i hjemmet kan du glemme,

ny bil ? å pytt, den gamle holder i mange år ennå. Og huset? Ledige vegger er tapetsert med hornkveg av

ymse modeller og gulvtepper er erstattet av ditto skinn, står jeg opp av senga så er det Kuduskinn det første

mine bare tær tråkker på og skulle min hulde viv stige ut av redet så er der et Bushbukkskinn til å dempe

overgangen...

 

Så for all del: hold deg hjemme.

 

MEN MORRO ER DET!!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...