Jump to content

Løpslengde med demper: 300WinMag.


Reinhard

Recommended Posts

Endelig har jeg fått kjøpt en demper. Denne har jeg tenkt blant annet skal brukes på ei pipe i 300WinMag. Jeg har tenkt å få korta ned pipa noe og lurer litt på hvor mye jeg kan ta.

Pipa er nå 66cm.

Jeg har lest her inne at man får høyere hastighet når en demper er montert vs uten demper, noe jeg ikke har vært klar over. Er det noen her som har erfaringer eller ideer om hva jeg kan forvente av hastighetsforskjeller, med og uten demper på en patron i denne klassen?

Jeg tenkte i utgangspunktet å satse på å ta pipa ned til 60 cm, men lurer nå på om kanskje det kan være mulig å ta litt til uten å ”ende opp med en 3006”.

Link to comment
Share on other sites

Ha litt is i magen og vent til vi vet hva resultatet blir av kapping av en 7mm rem mag fra 66cm til 47cm.

Jeg har ikke hastverk med detta, og venter gjerne på resultater. En 7mmremmag er vel og betrakte som et hår "mer" magnum en 300WinMag, så det er et godt utgangspunkt. Det blir nok til at denne pipa blir dedikert til demperbruk og kun det.

5-8ms er ikke akkurat noe og snakke om i grunn.

 

Vi hadde en kar inne i fjellhallen med en 300 og et meget kort løp uten demper. Det var frisk smell den børsa.

Link to comment
Share on other sites

Noe av det verste jeg har hørt innendørs er denne krabaten her:

 

g3ka4.jpg

 

Den kalles Heckler & Koch G51 og er kort og godt en versjon av vår alles kjære G3 med 12" løp.

Fytti grisen når den der tyner ut et magasin på under 5 sekunder...

 

For å komme tilbake til topic, med den kruttmengden man har i .300 WM, er det noen vits med kortere løp enn 20-22"?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...