Jump to content

En flott jaktur til Danmark


kento

Recommended Posts

Jeg har en dansk kammerat som har endel jaktområder som vi kan jakte diverse dyr på.

 

For å ha lov til å jakte i Danmark så må du søke om Dansk jagttegn og betale dette.

 

Jeg får en egen pris på dette så lenge det er min kammerat som eier dyrene :D

Link to comment
Share on other sites

Dærsken, håper du fikk dem billig :)

 

Jeg hadde med 8 jenter på opplæringsjakt til Røgegård i fjor. Hun ene skjøt seg en kronhjort, kan fortelle deg at det var ikke billig morro. Kom på nærmere 30 K ! Men, alle jentene fikk felt sitt første dyr, og er nå over "kneika", og har en erfaring å ta med seg når de skal ut alene.

 

Fine dyr, men etter min mening har det ikke så mye med jakt å gjøre denne hegnjakta.. Vi måtte jage villsvina ut av hytta den ene dagen. Litt tamme kan du si..

Link to comment
Share on other sites

Jeg var i 2 hegn i Trend skoger og disse var på ca 400 og 800 mål med variert terreng, tett skog og åpne områder.

I hvert av disse hegnene så gikk det ca 15-20 dyr, så det var alt annet en lett å få øye på og hjorten var langt ifra tam :D

 

Selv om det er en dyr fornøyelse så er det absolutt vært hver en krone i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jeg har prøvd å jakte i hegn ett par ganger i danamark, Skaut de jeg skulle ha begge gangene etter bare en liten stund med jakt. Men de jeg ikke sjønner er at, Hvorfor heller ikke reise til Sverige å jakte på ville dyr??? Jeg Har vært i Sverige fire ganger på under ett år nå å min erfaring er at de er ikke så mye vanskeligere å jakte der. Der jeg jakter er de Villsvin så de holder, stor bestand av dåhjort å bra med rådyr. De eneste er at de er ikke så mye vanlig hjort men jeg har ivertfall sotte å siktet på en 17 eller 19 tagger hjort der nede så sjangsene er der. Når mi skyter noe der nede får mi alt kjøtte å eventuelt trofet. å til ikke så gale priser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvd å jakte i hegn ett par ganger i danamark, Skaut de jeg skulle ha begge gangene etter bare en liten stund med jakt. Men de jeg ikke sjønner er at, Hvorfor heller ikke reise til Sverige å jakte på ville dyr??? Jeg Har vært i Sverige fire ganger på under ett år nå å min erfaring er at de er ikke så mye vanskeligere å jakte der. Der jeg jakter er de Villsvin så de holder, stor bestand av dåhjort å bra med rådyr. De eneste er at de er ikke så mye vanlig hjort men jeg har ivertfall sotte å siktet på en 17 eller 19 tagger hjort der nede så sjangsene er der. Når mi skyter noe der nede får mi alt kjøtte å eventuelt trofet. å til ikke så gale priser.

 

hei lurer på hvor du jakter i sverige noen tips vil komme godt med

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...