Jump to content

Skytebaner i Nordhordland?


Nordpeak

Recommended Posts

Hei alle,

Virker som alle på Kammeret.no er skikkelig hjelpsomme så jeg prøver meg jeg også!

Holder til i Nordhordlan nærmere bestemt på Frekhaug. Hvor finner jeg de beste banene i omeng? Vet om den ved Eldsfjell, Lindås og Radøy. Hvilke av disse er best med tanke på øvelse med 308 opp mot 200m? Hva heter skytterklubbene og hvilken klubb har høyest toleranse for Halvautoer?

 

Setter pris på all informasjon!

Link to comment
Share on other sites

Eldsfjellet er vel på Meland sant? Bortsett fra de du har nevnt her er det bane på Seim også.

Utebanen på radøy tror jeg ikke er for mye annet en raddiser enda :P Det er vel snakk om at det skal bygges ny der ute men foreløpig er det vel ikke mer en et "myrhol" oppe i skauen.

Banen på Lindås har 100 og 300 meter men tror ikke den åpner på en stund. Har skutt en del her selv.

Banen på Seim mener jeg har 200 meter uten at jeg skal garantere for det.

 

Halvauto? ingen anelse.. Håper det hjalp :)

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg ikke helt stø i geografien der ute, men er den nevnt banen på Hope? Like ved veien mellom innkjørselen til Mongstad og Statoilstasjonen.

Vi pleier å skyte jaktfelt der når Nordhordaland JFF arrangerer.

 

Ellers er det vel ikke så lange turen over broen til Åsane/Hordvik skytterlag på Gaupås. De har 100 og 200 meter. Vi i Åsane JFF har bane rett ved siden av, men kun 100 meter.

Link to comment
Share on other sites

Takker for kjappe innlegg!

 

Hope ja, passer jo fint dersom det er muligheter der. Da er det bare å reise seg fra stolen å kjøre 2min og legge frem sakene å fyre løs!! :P

 

Ang erfaring med "blikk og skjellsord" får man vel bare ta som det kommer. Skjønner at det er delte meninger her!

Link to comment
Share on other sites

Lindås Skytterlag har 100 m og 300 m ( 286 m for å være nøyaktig ).

Men sessongen starter ikke før 1.april, og varer fram tom. hjortejakten starter. Hver tirsdag og torsdag.

 

På elektronikken får du nok ikke skyte med halvauto,,, men vi er ikke vond å be om å sitte opp pappfigurer! Må jo få brukt opp lageret vi har:)

 

ellers kan du se på nettsiden : dfs.no/lindaas

 

Du er velkommen, men du bor vel et GODT stykke nærmere Meland sin bane. Den er flott og fin!

 

mvh

Leder lindås skl...:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...