Jump to content

Noen som har klådd på CZ 455?


Goatboy

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
Tror det må bli en Varmint .22LR med .17HMR løp i tillegg!!!

Dette virker meget lovende. :)

Virker som du må vente en tid, Schou lister:

http://www.schouvapen.no/produkter/jakt/vapen/salonggevaer/cz-/

 

Ser bare American og Lux i 455 der. Men er helt enig, Varmint er også min klare favoritt og verdt å vente på. Den vanskapte Lux er jo helt ut, den stokken blir jo ikke bra før man har sagd, limt og pusset et par 3 timer.

Link to comment
Share on other sites

Det er "bare" å handle en kkc stokk til børsa :lol: Men vet noen om det er samme type kasse på 455 som 452. slik at det passer om hverandre?

 

Jeg vil også vente litt, men hvis en vil ha skikkelig stokk er det jo bare å handle, men da kommer det jo på 11000+ :?

 

Og da kan en få mye annet greit

Link to comment
Share on other sites

Håper ikke jeg highjacker tråden nå, men er jo ganske relevant ;)

 

Noen som vet noe eller har hørt noe om når den nye CZ 512 kommer til Norge?

Hittil har jeg bare funnet en anmeldelse fra New Zealand, og no småsnakk på rimfirecentral, men ikke noe om når den kommer til Norge. Hadde vært spennende om denne har bedre presisjon enn andre halvauto :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nå har jeg fått min i 22LR, sitter å klår :mrgreen: Dvs. jeg har ennå ikke fått ekstraløpa i 17 HMR og 22 Mag., de

var litt forsinket fra fabrikk. Så langt svarer alt til forventningene. Har ikke fått testa presisjon osv. enda. Det blåser

stikker og stå ute for tiden. Uansett er kvalitetsfølelsen der. Den både føles, og ser ut som en mod. 452. Litt rå

sluttstykkegange, men det vil gå seg til. Har hatt en heldempet BRNO i mange år, og etter noen tusentalls ladegrep, så

vet jeg at ritscjhhh ratscjhh lyden vil avta. Akkurat nå ligger børsa å venter på at beddinga skal herde. Kanskje unødvendig

på et randtenningsvåpen, men uansett, det vil ikke forverre evt. presisjon.

Børsa jeg har kjøpt er en lux versjon med svinerygg og all den styggedom det måtte medføre. jeg har montert weaver adapter baser, og

millet lave stålringer. en Zeiss Conquest 3-9 x 40 smyger akkurat over bakre skurfeste når jeg skrur av selve skuret. Når jeg kaster opp

rifla, og ser inn i kikkerten, så har jeg faktisk ennå meget god kinnkontakt.

Siden dette som nevnt er en lux modell, så er veden i skjeftet temmelig bra og lovende. Dog er den fra fabrikk antakelig beiset og lakkert.

Jeg har planer om å fjerne lakk, og gi den en oljefinnish med Raudnakkes lurium, som forhåpentligvis er på vei i posten om ikke

så lenge.

Gleder meg til å få teste børsa med alle 3 kalibre. ikke minst hvordan løpsskifte vil påvirke treffpunkt osv.

Kommer antakeligvis til å supplere med flere kikkerter på sikt. Hadde vært gromt med noe tacticool greier på 17HMR`en :D

Regner med at bilder er overflødig :wink: OK...Skal prøve å få lagt til etterhvert :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har også fått min. Ganske pen i veden/overflatebehandling. Har ikke fått testet presisjonen.

Veldig rå i sluttstykkegangen. Det hjalp med Sauerfett, men fortsatt hard.

Avtrekket er utrolig langt uten noe merkbart punkt når skuddet går. Jeg skjønner ikke hvordan det går å lage noe slikt.

Er det noen som hvet hvordan man kan få dette bedre så syng ut.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg forespurte nylig pris på en pakke med Cz 455 American i 22lr og 17hmr ekstraløp, da fikk jeg til svar at CZ 455 American ikke har løpsskifte system. Stemmer dette? Ut ifra hva jeg finner ut på schou sine sider og på cz sine sider har hele 455 serien utskiftbare kaliber.

Link to comment
Share on other sites

kjøpte min 22 mag CZ 455 American hos Jaktdepotet på Fauske for ei uke siden. og en av grunnene til det kjøpet var nettopp det å kunne skifte løp til et annet kaliber. iallfall i bruksanvisningen til geværet står det beskrevet løpsskifte.

Grattis til meg med nytt gevær :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg forespurte nylig pris på en pakke med Cz 455 American i 22lr og 17hmr ekstraløp, da fikk jeg til svar at CZ 455 American ikke har løpsskifte system. Stemmer dette? Ut ifra hva jeg finner ut på schou sine sider og på cz sine sider har hele 455 serien utskiftbare kaliber.

Alle i CZ455 serien har selvfølgelig løpsbytte system (det er poenget og kjennetegnet på serien), Viss ikke heter de CZ452.

 

 

Siden CZ455 bruker samme magasin brønn og sluttstykke til alle 4 salong kaliber (22lr/17m2, 22wmr/17hmr), er det vel kun løpenes utførelse (tykkelse) og kaliber som skiller de?

Link to comment
Share on other sites

Jeg forespurte nylig pris på en pakke med Cz 455 American i 22lr og 17hmr ekstraløp, da fikk jeg til svar at CZ 455 American ikke har løpsskifte system. Stemmer dette? Ut ifra hva jeg finner ut på schou sine sider og på cz sine sider har hele 455 serien utskiftbare kaliber.

Alle i CZ455 serien har selvfølgelig løpsbytte system (det er poenget og kjennetegnet på serien), Viss ikke heter de CZ452.

 

 

Siden CZ455 bruker samme magasin brønn og sluttstykke til alle 4 salong kaliber (22lr/17m2, 22wmr/17hmr), er det vel kun løpenes utførelse (tykkelse) og kaliber som skiller de?

 

 

Høres rett ut for meg dette. Fikk det ikke til å stemme at American ikke hadde samme system som de andre i serien.

Fikk et uspesifisert tilbud på 455 i "lux" utgave med .17hmr og .22lr ferdig med demper og kikkert. Kr 8900 skulle de ha.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Da ligger det en CZ 455 .22lr american med løp fra en standard å venter på meg:D Var innom den lokale våpensjappa å skulle handle no julegaver, å der hang d en 22lr american med sikter og gjenger! Måtte spørre hva dette var for noe å da viste det seg at de hadde solgt en kunde en 17hmr American, men så ville han heller ha standard stokken. Så da ble det en ferdig gjenget .22lr American på meg med åpne sikter for den nette sum av 4500 kr :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

I dag,mandag,eller rettere sakt i går,ringte våpensmeden til meg å sa at min nye 455 Varminter var kommet til han. Gjett hvem som ser fram til et nytt 2011 :mrgreen:

Da skal jeg dra å hente den. Har verken sett bilder eller hørt pris. Dette var bare en slik måha rifle :D

Noen andre som har fått denne nå?

Link to comment
Share on other sites

Tanken på å kappe en flaske som lyddemper har slått meg,men en slik rifle fortjener noe bedere enn Hubba Bubba og tape :mrgreen:

Klart det, eg bare så det på film, så bare måtte nevne det når eg så du hadde gjort det. Har ikkje peiling om det funker en gang. Er det bare 22lr løp du har? Skal du ha 17 hmr også eller?

Link to comment
Share on other sites

Var i kontakt med Geir på Schau i går ang litt jeg lurte på.

Jeg har som sakt tiligere en Varmint utgave. Å da vil det se litt snålt ut med en valig pipe i min stokk. Så i.f Schau kom kal.22mag & 17hmr med Varmintpipe(løs-salg)førstan sist i 2011 eller først i 2012. Men dem har inne våpen i kal 17hmr med varminterløp.

Ang hvilke løp som kaster førstekula,så gjalt dette en Brno CZ 452..men man har aldri noe garanti for at ikke ditt våpen kan ha en"sykdom"

Men alle våpen testskytes ved fabrikken..å den skiven som skytes på,følger med ditt våpen. Slik at du kan se at våpenet fungerer. Det håper jeg gjelder flere enn Brno CZ 455?

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg er vrang og leser dette sånn som jeg ønsker å lese det, men ut i fra det du skriver polar så vil det da være mulig å kjøpe cz455 varmint i 17.hmr tidligere og det samme for løst løp i 22.lr varmint?

 

Ønsketenkning og overanalysering av innlegget ditt, eller fakta? =)

Link to comment
Share on other sites

Nei,da leste du feil :)

Dette er våpen du nå kan få kjøpt md Varmint pipe.

CZ 455 Varmint kal.22lr.

CZ 455 Varmint kal.17hmr.

Om kal 22mag er salgbar i Varmint pr.d.d det har jeg ikke spurt om dessverre.

Varminterpiper i div kal,dvs 22lr,22mag og 17hmr,kommer ikke i løs-salg før sist i 2011 eller først i 2012.

Her er forøvrig testskytingsresultater av første skyting med min CZ 455 kal.22lr Varmint i dag.

http://pulversjaktblogg.blogspot.com/20 ... n-gun.html

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hei. Spørsmål: Ang lyddemper til rifle med flere løp som cz455, vil det jo være tjenelig med en demper til alle kalibere, og da tenker jeg en demper som i volum er stor nok til å dempe mest mulig smell fra .17, og har plass til .22, da vil man ha en meget "lydløs" rifle i .22 kalibrene hvertfall, men er det mulig å bruke min 30 kal demper på disse kalibrene? mulig er det, men vil det ha ønsket effekt? Takk for svar. Send gjerne med link til et sted jeg kan lese om dette.

Berger.

Link to comment
Share on other sites

Det blir spennende å få ny børse i hus, Chrisa.

Ja, kanskje til og med en demper som anbefales på enda kjappere 22 kalibere enn 22 wmr? Da tenker jeg .17 smellen dersom man på sikt skal ha et slikt løp vil bli best mulig dempet. Dette er også det mest opplagte valget for meg dersom det viser seg at .30 demperen ikke er noen god ide, men er det en god ide, hadde jeg kunnet bruke 2-3 tusen på andre ting... :?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...