Jump to content

Noen som har klådd på CZ 455?


Goatboy

Recommended Posts

  • Replies 105
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ja har klådd på den - prisen blir som en 453 omtrent. Løse piper har vi foreløpig ikke pris på. Besnærende tanke om løse løp blir i samme prisklasse som resten av rifla. Brått ble det en hel del mer interessant med flere løp i ulike rimfire kalibere.

 

For de som ikke er informert er CZ 455 basert på ei låskasse der alle kalibere enkelt kan byttes selv. Foreløpig er det bare American utgaven som har fått varenummer, men flere utgaver skulle følge i overgangen vår sommer 2010.

 

Dere finner mer informasjon på www.czusa.com

Link to comment
Share on other sites

Det er akkurat det Sauer, hvis prisen på piper er i stil med børsa begynner dette å bli morsomt. CZ er jo kjent for å gå bra.

 

Noen som har lyst på en CZ med .22lr, 17hmr og .22wmr pipe til rundt 6000? :mrgreen:

 

Jo takk! Så om det ikke er nok med EN pipe som kaster 1. skudd skudd uforklarlig, så skal man nå ha 3 piper med samme problemet! :mrgreen::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Prisen på rifla blir som jeg skrev tidligere i tråden omtrent som 453 dvs ca 5000,-

 

Løse løp vil et ikke bli offentliggjort priser på før sent 2 kvartal i år. Ringte bortover igår kveld. Men 7000,- med 2 piper bør være mulig. Så en 22l.R/17HMR pakke skal jeg nok få ryddet plass iskapet til :-)

Link to comment
Share on other sites

Så får vi bare håpe at de som tar inn disse, tar inn reservedeler også. Det er litt dumt å stå og føle seg PIR fordi man har brukket tennstempelet eller mistet magasinet, og reservedeler ikke finnes.

 

Sofakriger

 

Denne rifla erstatter CZ 452 som er en av de mest solgte i Norge. Jeg tviler på at reservedeler blir et problem.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har følgende spørsmål:

1: Er cz 455 basert på cz 453 eller 452?

2: Har noen sett avtrekkersystemet på cz 455? Er det i såfall likt med cz 453?

3: Har noen håndtert og/eller brukt magasinene til cz 455 (med og uten 22lr innsats)?

4: Har noen skutt med cz 455, og har de prøvd pipebyttesytemet?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Her er det noe informasjon, samt en videodemo av løpsbytte:

 

http://cz-usa.com/products/view/455-american/

 

Løpsbytte virka noe strevsomt, men det blir sikkert bare en vane.

 

Det ser også ut som den er basert på 452:

 

"The 455 retains the accuracy and quality of the adjustable trigger, hammer forged barrel and billet machined receiver from the CZ 452."

 

 

Er det noen som kan si noe om når den kommer til Norge?

Link to comment
Share on other sites

oi, dette så ut som noe for meg :D

hvordan er det og bytte løp på quad'en i forhold til denne, det så jo litt tungvint ut dette

 

på quaden løsner du litt på en umbraco skrue på undersiden av forskjeftet, deretter løfter du løpet litt, og drar det rett ut.

Så må du jo bytte magasin og da.

 

2 typer magasin, ett for 22lr/17mach2 og ett for 22wmr/17hmr

Link to comment
Share on other sites

Synes denne ser veldig spennende ut, da spesielt som et alternativ til Sako Quad.

 

Ser ut i fra den amerikanske siden at denne kommer i en versjon, american, er det sannsynlig at modellen kommer til å tilbys med andre riflestokker?

 

Den prisen på ca 7000 inkl ekstra løp, er den bekreftet?

 

-T

Link to comment
Share on other sites

I den nye katalogen fra Schou er alle modellene av 452 og 455 listet opp og priset. Så foreløpig selges de side om side.

455 kommer i alle utgavene som 452 gjør. De ligger ikke på nettsiden enda, men det kommer vel.

 

Kan nevne at 455 american koster: 22LR 4610kr, 22Mag 5145kr, 17HMR 4990kr.

455 Varmint 22LR 4490kr, 17hmr 4690 kr.

455 Lux m åpne sikter 22LR 4430kr, 22mag 4990kr.

Det er bare priser på ekstra løp til lux utgaven med jernsikter som er oppført, de koster veil 1590 for alle kaliber.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste jeg synes er rart er at prisen på riflene i de ulike kalibrene varierer i pris, mens løpene koster det samme.

Dermed er det billigst å kjøpe en 22LR utgave av feks varmint og ett ekstra løp i ett annet kaliber.

Link to comment
Share on other sites

Varmint og lux er to helt forskjellige rifler.

 

Varmint har rett stokk, tykt løp, uten jernsikter.

Lux har svinerygg, tynt løp, åpne jernsikter.

 

Jeg liker varminten best.

Hvis du ikke vil ha tykt løp kan du velge american utgaven.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

nå er det ikke lenge før jeg får kjøpt rifla:D

fikk epost ifra de jeg skal handle ifra idag, den var vist ikke på lager i norge akkuratt nå, men skulle komme inn iløpet av en måned, hvis det gikk som normalt, og da var en av de som kommer da børsa mi:D dette blir spennende!

noen andre som har fått den? :)

Link to comment
Share on other sites

nå er det ikke lenge før jeg får kjøpt rifla:D

fikk epost ifra de jeg skal handle ifra idag, den var vist ikke på lager i norge akkuratt nå, men skulle komme inn iløpet

 

Fint om det kommer masse bilder og omtale når du får kloa i den.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

rundt 8000 for børsa med alle tre løp, jeg betaler bare 6000 pga jeg er medlem i den lokale jeger og fisk foreninga. noen som har et kikkertsikte og selge meg riimelig, men bra til og sette på børsa når den kommer? lyst til og ha noe over 40 mm iallefall, dvs 40 mm er absolut minimum, siden det kan bli no revejakt, eller.. det bliir revejakt med den.

gleder meg iallefall :D

 

hæhæ, dette ble et sånt skikkelig roteinnlegg men jeg kjøper altså på l.johansen i namsos, finn nærmeste schou forhandler du, så kan nok de skaffe deg en :D

 

blir foresten lux utgaven på meg, siden det er bare den de har ekstra løp til enda, skulle jo gjerne hatt en av de andre pga kikkerty men.. er jo greit med åpne sikter og da sånn i tiiiillfelle :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Noen som har fått hendene sine på en slik en som kan komme med en aldri så liten tilbakemelding angående riflen? Jeg er i markedet for en ny salong, og hadde egentlig bestemt meg for en heldempet versjon. MEN, den er det jo midlertidig salgsstopp på, så da må jeg finne alternativer. Løpsbytte for en billig penge er jo heller ikke å forrakte.

 

Jeg finner fortsatt ikke denne i noen nettbutikker, er den ikke tilgjengelig enda?

 

-T

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...