Jump to content

Prosjekt El Cheapo langholdsrigg.


Raudnakke

Recommended Posts

  • Replies 208
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Fantastisk Raudnakke!! Har lest hele tråden nå (ikke fått den med meg før :oops: )

Håper formen drar seg til, for dette var utrolig spennende!

Du tar bort mange redsler for å sette saga i en gammel kolbe.

 

Venter, som sikkert halvparten av forumet på nye bilder og forklaringer på "how to" av økoriggen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Noen ganger går bare tiden... Enkelte ting skjer, andre ting vokser..

 

Her for et par dager siden kom en av mine døtre som har begynt på Naturbruk VGS hjem og fortalte at hun skulle ta jegerprøven på skolen.. Naturligvis spurte hun om jeg kunne lære henne å skyte.

 

Den andre dattera mi skyter rett så bra, har egen 222, men er litt i pausefase med skyting om dagen.

 

Jeg svarte jo selvsagt ja, men hun bør vel ha en egen børse?

 

Ned i skapet og kikke..hmm.. En 6,5x55 burde være greia, men alt jeg hadde i det kaliberet var staskragen med diopter..ikke helt optimalt.

 

El Cheapo ble plukka frem og jeg tenkte at deler av den kan jo gjøre midlertidig tjeneste som opplæringsbørse. I hylla hadde jeg ei neddreid Kongsbergpipe jeg fikk av Graahund i Sluttstykketia og.

Stokken som var tiltenkt 8mm-06'en min? Jo, den kunne passe..

Her forleden handla jeg meg en Meopta 1,5-6x42..Den måtte jo være perfekt til dette?

 

I går ettermiddag iverksatte jeg, og snaue to timer senere forelå resultatet:

 

normal_JJR001.JPG

 

normal_JJR002.JPG

 

normal_JJR003.JPG

 

Litt justering på hevarmen og en runde Dura på stålet, så har vel jentungen grei børse under jegerprøvekurset..

 

Senere på hvelden tok jegmed meg børsa på banen sammen med ei halv pakke Rekrutt og ti hastig opplada blyspisspatroner.

 

To skudd for innskyting, tre skudd i ei 10-15mm gruppe og 5 skudd i simla.. Nå har også jeg reservebørse ferdig oppskutt med til jakta :wink:

 

Neida..Jeg kommer ikke til å la henne overta den permanent, El Cheapo skal gjenoppstå når jeg får litt bedre tid :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 1 year later...

Har jeg ikke nevnt det tidligere, så er utgangspunktet en Kongsberg M67 banestokk..

 

Som noen kanskje har fått med seg, har livssituasjonen min endret seg litt siden prosjektstart. Tiden strekker ikke helt til og inntil videre disponerer jeg heller ikke lengre eget verksted. Jeg har derfor bestemt meg for å avslutte dette samt andre mauserbaserte prosjekter og kommer til å legge ut det meste av mauserrelaterte komponenter for salg snart...

 

Slapp av.. jeg kommer ikke til å kutte ut prosjekttråder, men håper å skramle sammen nok prosjektkapital til et nytt brytevååpenprosjekt :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...