Jump to content

Skjefter til S&W revolver.. (endret)


Woff

Recommended Posts

Jeg fikk som vanlig rask hjelp om dette på SL, men kom aldri så langt som å bestille, så kammergunnere; 8)

Jeg har en SW 686, som er ganske orginal. Denne går greit i kassa for spesialrevolver, men vekten er bare noen få gram under grensa...

Problemet er at orginalskjeftet ikke passer VELDIG godt i min pote. :!:

Fikk et par tips om egnede skjefter til denne, men som noen vet, er ikke svarene så lette å få tak i lenger. :shock:

Noen som har denne & skiftet grep? Tips / link?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har et Hogue Monogrip på min 617 (samme grepsramma som din).

Grepet var rundt 70 gram lettere enn Pachmayr.

Om du får plassproblemer i kassa siden Hoguegrepet bygger et par cm. under grepsramma, kapper du bare bort det overflødige nederst og fester med skrue og mutter tvers gjennom grepet.

Link to comment
Share on other sites

Øh...? Hvis orginalen ikke passer, hjelper det ikke stort med Hogue monogrip :wink: det er orginalen på en 686, og har vært det siden tregrepet forsvant.

 

Et Hogue Bantam kan kanskje gjøre nytten? Men vi har kanskje noen likheter siden orginalen ikke passer mine fingre heller, og da vil jeg anbefale Pachmayr Gripper i en eller annen variant. Eller rett og slett Pachmayr Presentation, et helt normalt grep som faktisk er veldig bra.

Link to comment
Share on other sites

Øh...? Hvis orginalen ikke passer, hjelper det ikke stort med Hogue monogrip :wink: det er orginalen på en 686, og har vært det siden tregrepet forsvant.

 

Et Hogue Bantam kan kanskje gjøre nytten? Men vi har kanskje noen likheter siden orginalen ikke passer mine fingre heller, og da vil jeg anbefale Pachmayr Gripper i en eller annen variant. Eller rett og slett Pachmayr Presentation, et helt normalt grep som faktisk er veldig bra.

Han nevnte da ingenting om det var treskjefte eller Hogue... :wink:

Han nevnte imidlkertid at han hadde lite å gå på når det gjelder vekten, så da er ikke Pachmayr å anbefale.

Hogue Bantam lages kun til round butt, men har han RB kan det være en god løsning.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

:P Sjønner ikke hvorfor de har fjernet så mye skjefte-masse under langfingeren? (Ny 686 med Houge round butt ja..)

Den (langfingeren) bruker da ikke SÅ mye mer plass enn de andre fingrene? Har bygd opp grepet,

men da griner vekta VELDIG... Og jeg har hørt om at noen bruker utrolig nøyaktige vekter

for å sjekke våpenvekt.. :? Takker for tipsene så langt!

Hvem fører dette til den laveste prisen da? Linker? :mrgreen: (Jada! Jeg er lat, skal søke litt!)

Link to comment
Share on other sites

En løsning er et treskjefte.

Disse veier ikke så mye om man velger tresort med omhu, og det er fullt mulig å hule dem ut slik at det bare er et tynt skall igjen.

Smører du så på litt epoxylim og legger på et lag blåsesand, har du et grep som ikke glir.

Om det kun er noen få gram for mye, er det fullt mulig å perforere grepsaramma.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet at XXL avd. Ski har noen Nill grep liggende, ta en telefon til våpen avdelingen der.

 

Glitrende tips! Fikk meg et nill-grep til en svært hyggelig pris. Det var en kompetent kundebehandler som tok telefonen også. Enda en god erfaring med XXL.

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

:wink: ÆÆææææ...

Nill? Detta blir DYRT. Har blinket ut et par-tre 'skaft' herfra som godt

kunne passe meg...

Men jeg lurer på om det er noen regler som reduserer bruksområdet (programmer)

på en .22 revolver med justerbart matchskjefte? (ADJ. MATCH, Adjustable, with finger grooves)

Dette er en S&W 617..

Og, noen som har kjøpt fra de? Leveringstid? Hvor mye ekstra kommer på prisen i tollfella?

Finnes det norske forhandlere av Nill?

Link to comment
Share on other sites

Du kan skyte alle programmer for .22lr med anatomisk grep, også finfelt. Du kan komme til å gå utover maksmålene for våpen i denne klassen hvis håndstøtten stikker langt bakover (Er en grunn til at GSP'n er forholdsvis brått hugget av bak.). Våpenet må passe i en boks med målene 300x150x50mm for å skyte UIT (VM Fin, Standard, Silhuett). Samme med det nasjonale programmet Hurtig Fin. Finfelt tillater som sagt anatomiske skjefter, men tror våpenet må få plass i boksen der og.

 

http://www.issf-shooting.org/rules/english/2006/25_pistol_2005_2nd.html

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

:wink: ÆÆææææ...

Nill? Detta blir DYRT. Har blinket ut et par-tre 'skaft' herfra som godt

kunne passe meg...

Men jeg lurer på om det er noen regler som reduserer bruksområdet (programmer)

på en .22 revolver med justerbart matchskjefte? (ADJ. MATCH, Adjustable, with finger grooves)

Dette er en S&W 617..

Og, noen som har kjøpt fra de? Leveringstid? Hvor mye ekstra kommer på prisen i tollfella?

Finnes det norske forhandlere av Nill?

 

Jeg har handla fra Nill, leveringstid på litt over en uke. Mitt skjefte ble stoppa i tollen så det ble tollbehandling+frakt for min del.

 

Tror ikke det er noen norske forhandlere av Nill grep nei. Det ligger fremdeles noen Nill grep hos XXL,Ski men usikker på hvilke modell det er.

Link to comment
Share on other sites

8) Var ikke meningen å komme med påstander om billige Nillkopier, hvis mitt

innlegg kan misforståes på den måten.

Regner bare med (uten å sjekke) at det, hvis det finnes Nillskjefter tilsalgs

hos XXL, for det første ER billig. (Erfaringsvis har de mange bra tilbud.. Rotet rundt

i billigkurven på XXL Alna for et år siden og FANT et bra hylster..)

For det annet, er det MULIGENS en grunn til at de har noen i butikken.. Kanskje

(fortsatt uten å ha sjekket, har beklagligvis LANG vei å dra om jeg skal sjekke en XXL butikk)

dette er noe som har ligget der lenge? beregnet for ukurant våpen? mangler noe?

Siden ingen sier noe om at XXL importerer Nill, er det vel ganske liten sjanse for

at JEG finner rett utstyr? Men hvis det er noen (du) som vet hva de evt kan ha, tar jeg gjerne en pm på dette!

Uansett takk for tipset! OIH fikk glede av det, så det var et BRA tips!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...