Jump to content

A-tec


Mauser VZ24

Recommended Posts

Lurer på om det er andre som opplever å få noe som jeg vil kalle for svi merker fremme på kroningen , 3 markerte merker. Demperen er helt ny kun gått 40 skudd . Har tittet på samme demperen som er et halvt år gamlere å den ser ikke lik ut når man titter inn der pipa gjenges inn. På min demper er det en markert `vegg`like fremfor der pipa stopper i demperen .

Link to comment
Share on other sites

Du sier fremme i kroningen og så sier du inne i demperen. Er usikker på hvor du mener svimerkene er.

Er dem fremme på enden av løpet rundt kroningen, eller er dem inne i demperen på modulene ?

 

Forøvrigt så er jeg usikker på hvor mye en demper skal slites før man kan kalle den utslitt eller

utbrent (litt off topic).....men at det skjer ting fremme med munningen med kruttgasser i høy

fart og trykk er det ikke hvil om. Løpsmunningen min ser helt fin ut (man får alltid desse sot stripene der

riflingen munner ut, men ikke noe utbrenning)........men demperen får juling så det holder.

 

Bildet viser A-Tec demperen min etter 1000 skudd. Høyre modul nærmest munning og så dem neste utover.

 

2nba8hd.jpg

 

 

2nlwm8.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ble noe vanskelg å forklare , men merkene kommer fremme på løpet/munningen. Rifla er bare skutt ca 40 skudd å jeg ser tegn til merker ,da ser jeg bort fra soting å slikt.

Har tidligere hatt Hausken å der var ikke tegn til slikt å den gikk mange skudd .

 

En venn av meg har samme demperen men de er ikke like innvendig, ser ikke lik ut når man titter inn i løpsenden av demperen. Hans demper er ca 6 månder å min helt ny.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...