Jump to content

G26 med G17 magasin?


bagde

Recommended Posts

Heisann!

 

Fikk prøve en G26 tidligere i uka, artig liten sak. Håpløs å holde med standard magasin, utrolig artig med +2 bunn.

 

Har aldri blitt helt venn med G17, men med G26 fallt pekevinkel naturlig, og siktebilde kom kjapt.

 

Så til spørsmålet: Vil den funke like bra med G17 magasiner? Jeg kan nemlig få låne den omtalte G26 og noen G17 magasiner til praktisk stevne på søndag (standard division), men får ikke anlednig til å prøveskyte før stevnet. (G17 magasiner forøvrig med +5 bunn)

 

Trangen til å prøve denne kombinasjonen oppstod ganske akutt (og med barnslig glede) under pussing etter skyting tidligere denne uka. Min kompis, la oss kalle han glockoholikeren, fortalte om Glockens fantastiske atributter som lego-pang, og det ble da naturlig å prøve om hans G17 magasiner passet i den lånte G26. Det gjorde de, og satt/slapp perfekt!!

 

Så, noen synspunkt? Det må da være noen som har prøvd om dette funker før?

Link to comment
Share on other sites

Magasinene passer, bare å smelle i vei. Grepet på våpenet blir ikke allverden (er vel ikke allverden i utgangspunktet, men men.......), men det er en morsom rakker med større magasiner. Litt ute av proporsjoner med 33 skudd :?

 

Jeg valgte å kjøpe denne løsningen i samt 2 glock 19 magasiner: http://www.ammoclip.com/G/glock_grip_extenders.htm

 

G26 går såvidt det er i boksen til spesialfelt med G19 magasin, men all omlading medfører at enten må dra i magasinet for å få det ut eller bytte grep på pistolen. (du holder i grepsforlengeren som igjen er skrudd fast i magasinet)

Link to comment
Share on other sites

Miniglock ramma med subcompact / fullsize magasin + Pearce grip forlenger er defintivt et av de beste "håndtakene" jeg har vært borte i pistol. NÅ gjorde jeg såpass ekstreme ting som å smelte og tape fast forlengeren i ramma, slik at jeg kunne bytte magasiner på vanlig måte.

Men så gikk glock dilla over...

Link to comment
Share on other sites

Miniglock ramma med subcompact / fullsize magasin + Pearce grip forlenger er defintivt et av de beste "håndtakene" jeg har vært borte i pistol. NÅ gjorde jeg såpass ekstreme ting som å smelte og tape fast forlengeren i ramma, slik at jeg kunne bytte magasiner på vanlig måte.

Men så gikk glock dilla over...

 

Bilder mann, bilder.......... :D

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...
På 13.12.2009 den 0.18, Woff skrev:

G-26 er jo herlig da! Koselig lille baby-glock'en min.... God natt... :mrgreen:

 

Heisan:-) Ser du liker G26. Hvilken Gen er det? Altså de er Gen4 Gen5 det er vel størrelsen. Men fant ut G17 mag passer ikke i G26.  Å G26 er vel egentlig en råere utgave.  El åssn er det med disse?  Har prøvd en G26 i full størrelse. Fantstisk. Den svikter aldri. Vær forsiktig tørrfyr disse.  Men har du noe meninger om dette for jeg kan ikke så mye om denne..?  

Link to comment
Share on other sites

Tror du roter litt nå @magne. Generasjonen har ingenting med størrelsen å gjøre, det er bare produksjonsmodeller, generasjon 3, 4, 5 er de vanlige, de gamle (uoffisielt kalt 1. og 2. gen) heter bare Glock 17 osv. Generasjon 5 har noen små endringer fra generasjon 4 i at de ikke har fingergroper på grepet, de har en annen type rifling og finish på metalldelene, dobbelsidig varsler osv. pluss cutout foran på grepet.

 

Glock 17 er fullstørrelse 9x19mm doublestack, G19 er kompakt 9x19mm doublestack (mindre enn G17), G26 er subkompakt 9x19 doublestack(mindre enn G19). Så en "G26 i full størrelse" er en G17 ;) 

Du kan bruke magasiner for G18, G17, G19, og G26 i G26, så lenge du ikke bruker et gammalt magasin i en nyere pistol med snudd magasinutløser.

 

For å demontere en Glock  du ta avtrekk, og med tanke på hvor ofte disse tørrskytes med av politi og forsvar er det ikke et problem i det hele. Sjekk manualen.

HtSEaOC.png

Link to comment
Share on other sites

På ‎11‎.‎12‎.‎2009 den 5.36, Are skrev:

G26 går såvidt det er i boksen til spesialfelt med G19 magasin, men all omlading medfører at enten må dra i magasinet for å få det ut eller bytte grep på pistolen. (du holder i grepsforlengeren som igjen er skrudd fast i magasinet)

 

G19 går vel akkurat i boksen (185x125x35) den også, hvis man modifiserer magasinet til å ikke stikke ut? Det er en enda bedre løsning ettersom det uansett bare skal lades med 5 skudd i spesialfelt. Jeg har gjort det, og magasinet rommer nå 12 skudd. Har ikke selv prøvd den i kassa, vel å merke, bare blitt fortalt at dette er innafor...

Link to comment
Share on other sites

27 minutter siden, Ei tohi varjata skrev:

Jepp, G19 går i boksen hvis du tar av bunnplata og fester den innvendig (eller drar wire på kryss og tvers slik at ikke fjæra spretter ut). Går an å få det til med justerbare LPA-sikter også

 

Godt å høre. Skal for sikkerhets skyld måle den i kassa ved anledning.

 

Er for øvrig selv meget godt fornøyd med løsningen. Kjøpte noen PMAG som koster ingenting, sagde av bunnen slik at magasinet gikk i kant med grepet, boret hull og festa bunnplata med to biter 2 mm pianotråd som jeg igjen limte fast med epoxylim. Ser nesten fabrikklaget ut og fungerer knirkefritt. Faller fritt ut og rommer som nevnt fortsatt 12 skudd.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...