Jump to content

«Våpen-Valen»


hcandersen

Recommended Posts

Kom over dette :

http://www.dagbladet.no/2009/12/05/nyheter/innenriks/barack_obama/kristian_valen/9357571/

 

I et avsnitt står det å lese:

Valen hadde modifisert flere av våpnene til å bli helautomatiske,

og det ble også beslaglagt beroligende piller i leiligheten. Artisten ble ikke straffet etter episoden. Nå er skyteepisoden glemt.

 

Kan dette virkelig stemme, og er det "fritt frem" hvis man er litt kjendis?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tja... eller det kan være at artikkelen er litt "vridd" ?

 

Vi har vel alle "beroligende piller" i medisinskapet? I hvertfall har jeg noe slikt, som jeg har fått av legen til bruk ved søvnproblemer.

 

Ikke straffet er vel litt feil, siden han vel fikk inndratt alle våpenkort om jeg ikke husker helt feil?

 

Og modifiserte våpen? Tja, ikke vet jeg, men han hadde vel samlerlisens for automatvåpen om ikke jeg har fått helt feil info. Så det er ikke sikkert at den/de MP5 og andre som evt. kunne avgi automatild var modifiserte, de kan rett og slett ha vært 100% originale.

 

Send en mail og spør da vel?

Link to comment
Share on other sites

om han bare imiterte en våpensamler..... :lol:

Han er jo en dyktig imitator da! :lol:

 

Han hadde etter hva jeg forstår en ganske "interessant" samling. Han var vel praktisk skytter en periode også? Kanskje noen her inne som har sett "samlingen" hans? Og hvem kjøpte våpnene når han kvittet seg med de?

Kanskje det var han her? :shock:

Geir, han er vel en av Kristians "nærmeste"? :lol:

 

:lol:
Link to comment
Share on other sites

Jaja, media er media! VG skriver "AG-3: Politiet fant to av denne typen." Politiet FANT.

Politiet visste om alle våpnene til valen. Det er ikke snakk om at de fant noe som helst, de kom å hentet de de fra før visste han hadde, pga. hendelsen.

 

Det valen selvfølgeig gjorde feil var å skyte dusjen sin....

 

Så lenge ingen ble skadet eller truet, så synes jeg full våpeninndragning er mer enn nok straff!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Han hadde etter hva jeg forstår en ganske "interessant" samling. Han var vel praktisk skytter en periode også? Kanskje noen her inne som har sett "samlingen" hans? Og hvem kjøpte våpnene når han kvittet seg med de?

Sandnes Arnms hadde vel en "interessant" brukteliste for en stund tilbake, om jeg ikke husker feil.

Rogaland/Stavanger politikammer har vel også hatt rykte på seg for å være ett skytter og samlervenlig distrikt under tidligere ledelse.

Link to comment
Share on other sites

 

Sandnes Arnms hadde vel en "interessant" brukteliste for en stund tilbake, om jeg ikke husker feil.

Rogaland/Stavanger politikammer har vel også hatt rykte på seg for å være ett skytter og samlervenlig distrikt under tidligere ledelse.

 

tidligere... ja... Eller dvs, før POD begynte å instruere dem i enkeltsaker...

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett showet, men byr på et par stikkord fra virkeligheten:

:!: Trusselbildet var reelt!

:!: Der var faktisk noen i leiligheten!

:!: Det var ikke et bomskudd, men et varselskudd!

:!: Han ler godt av det nå, men fryktet selvfølgelig for livet.

:!: Alle våpena ble ikke beslaglagt, og politiet som hadde gitt tillatelsene hadde mer å svare for enn Kristian!

 

Mye som ikke kommer fram i media!

De vinkler det kun slik de vil , og folk tror på det :roll:

Link to comment
Share on other sites

Alle våpena ble ikke beslaglagt, og politiet som hadde gitt tillatelsene hadde mer å svare for enn Kristian!

 

Nå kjenner jeg ikke Valen... Men som jeg skrev litt lengre opp :|

Saken var vel at det fantes noen "uklar" og muntlig avtale mellom Valen og en tjenestemann i Politiet. Hva gjelder samlerlisensen. Kjør et Google søk så dukker det nok opp der :wink:

 

Og som jeg skrev på SL en gang i tiden. Gleder meg over en dyktig komiker :)

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett showet, men byr på et par stikkord fra virkeligheten:

:!: Trusselbildet var reelt!

:!: Der var faktisk noen i leiligheten!

:!: Det var ikke et bomskudd, men et varselskudd!

:!: Han ler godt av det nå, men fryktet selvfølgelig for livet.

:!: Alle våpena ble ikke beslaglagt, og politiet som hadde gitt tillatelsene hadde mer å svare for enn Kristian!

 

Mye som ikke kommer fram i media!

De vinkler det kun slik de vil , og folk tror på det :roll:

 

Dette var versjonen vi også fikk + at han gjentatte ganger ropte at han hadde våpen . Inntrengeren forlot ikke leiligheten heller ikke etter at Valen tok ladegrep på noe jeg forstod var en pumpehagle. Skjøt deretter et skudd inn på badet.

Hva som virkelig skjedde vet ikke jeg men tror neppe han hadde spøket veldig med det hvis ikke det hadde vært stor avstand mellom det som virkelig skjedde og det som kom frem i media.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Googlet opp "Massiv" og fant dette

http://www.massiv.no/artikler/333/naar-valen-strander" target="_blank

 

Javel, bildene viser vel ikke akkurat Valen fra sin mest "intelligente" side, så det spørs hvor de har samlet sammen bildene da. Journalisten virker litt mere uintelligent enn det som virker som Valens svar, og når en legger inn at samme person, også har skrevet ned svarene, da er det ikke sååå sikkert at Hr. Valen har ordlagt seg slik... Konklusjonen blir vel at dette er ei blekke som ikke jeg trenger å legge ned noen grunker på, ikke så lenge det er et båtblad jeg ennå ikke har lest...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Det som er synd med saker som dette er at man mister troen på rettferdighet innenfor politiet. Når man kan risikere opp til 3 år i fengsel for brudd på våpenloven så skjer det ingen ting med han. Han hadde 25!!!! våpen for F**n og hvis man skal tro på avisene var de helauto. Men han kompisen på ungdomskolen for en del år tilbake som tok seg en rev på en fest som politiet raida fikk ikke reise til USA etter den episoden. Men Valen kan dra når det passer han. :evil::evil::evil:

 

Faen nå blir jeg irritert, får gå ut i "laderommet" mitt å lade litt aggresjon ut!

Link to comment
Share on other sites

Men han kompisen på ungdomskolen for en del år tilbake som tok seg en rev på en fest som politiet raida fikk ikke reise til USA etter den episoden. Men Valen kan dra når det passer han. :evil::evil::evil:

Det er USA-ianske styresmakter som har bestemt at folk som bruker dop, ikke får innreisetillatelse. Din eventuelle aggresjon må du i tilfelle adressere dit.

 

Men de som vanker i miljøer der illegale rusgifter er vanlig, bør vite hvilke konsekvenser bruk kan medføre. F.eks. at man bare man nyte (?) USA på film/TV.

Link to comment
Share on other sites

Han hadde 25!!!! våpen for F**n og hvis man skal tro på avisene var de helauto.

 

25 våpen er da en relativt liten samling! Og de aller fleste av våpnene var ikke helauto, er svært sjelden slikt blir innvilget selv til samlere.

Pr i dag er det vel ingen som får det.

 

Man passerer lett 25 våpen som aktiv jeger og konkurranse skytter også, er ikke noe å skrike så høyt om.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Nettavisen har en artikkel om Glock i dag: http://www.side3.no/article3347711.ece

 

Det morsomme her er kommentatorfeltet under hvor Valen har kommet med en liten "ekspertuttalse" på nivå med en hvilken som helst norsk 12åring, såvidt jeg kan se er det ekte også, går man på navnet kommer man til noe som ser ut som Kristian Valens facebookside.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
.. hvis man skal tro på avisene...

 

Det skal du ikke gjøre. Hver eneste gang media omtaler noe jeg har et snev av kunnskap om innser jeg at de ikke vet hva de snakker om. Avstanden mellom en jevn Normann og en journalist i Aftenposten er fantastisk mye større enn avstanden mellom en journalist i Aftenposten og en i Seoghør.

 

Derfor bør man holde seg langt unna media. Spesielt dersom man har ikke har tilgang til medierådgivere som kan levere en ferdig vinklet historie til media som de så kan løpe med.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...