Jump to content

Da var jeg uten våpen for en stund...


9,3x62 SL

Recommended Posts

nå uttaler jeg meg generelt, dette har ingenting med 9,3X62 sin alder, eller no som har med han å gjøre.

Det jeg tenker på er generelt.

Hvis man legger ut video av div jalla-skyting, eller andre ting man holder på med, på you tube. Må man være klar over at noen ser dette. Å politiet har faktisk folk som er i stand til å surfe nett de og. å de kan fort finne slike ting. Om de videoene man da har lagt ut viser at man er litt Rambo, kan det jo være at politiet vurderer våpeninnehavet ditt. I og med at politiet kan gjøre et administrativt vedtak å ta fra deg våpna, kan dette gjøres på et slikt grunnlag, iallefall for en periode.

Vanskelige greier dette.

 

Han har nå lagt ut en del jallavideoer da. http://www.youtube.com/results?search_q ... type=&aq=f

Ser ut fra kommentarene på videoene at han har flyttet fra Norge til Sverige. Hvis våpene er registret i Norge, er det da automatikk at han får beholde disse i Sverige? Når det gjelder alder, så tror jeg neppe han er 24 år.

Han ser ut som han er 14 men som Hassel sier så kan videoene være noe gamle.

Dog er denne min favoritt, tatt opp på do, informativ på alle måter

http://www.youtube.com/watch?v=ViwJbgnQpcs :)

Ikke akkurat jalla, mer en info-video....

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Han har nå lagt ut en del jallavideoer da. http://www.youtube.com/results?search_q ... type=&aq=f

Ser ut fra kommentarene på videoene at han har flyttet fra Norge til Sverige. Hvis våpene er registret i Norge, er det da automatikk at han får beholde disse i Sverige? Når det gjelder alder, så tror jeg neppe han er 24 år.

Han ser ut som han er 14 men som Hassel sier så kan videoene være noe gamle.

Dog er denne min favoritt, tatt opp på do, informativ på alle måter

http://www.youtube.com/watch?v=ViwJbgnQpcs :)

Ikke akkurat jalla, mer en info-video....

 

Filmet på do?? Har han ikke lov av foreldrene sine å ha disse børsene?

Forøvrig, skulle jeg komme over en fin winchester mod. 12 , måtte jeg bare vurdere å ofre en av de andre børsene mine på kvoten.Ei slik har stått på ønskelista mi lenge...

Link to comment
Share on other sites

Problemet her er ikke om du har brutt noen lov eller ikke!

Men jeg er redd at uansett hvor mye du beviser at du er oppegående, så hjelper det ikke! Prestisje er vel ordet, vi tar ingen sjanser osv.....

Men det er siste gang jeg har deltatt i noen film sammen med skytevåpen.

Til de luringene som kritiserer trådstarter: Ta en liten runde i dere selv, og se om du har gjort alt riktig alltid. I så tilfelle synes jeg dere bør vurdere å søke jobb som den gjenoppståtte Messias! :roll:

Link to comment
Share on other sites

9,3x62 SL, hvor gammel er du? Tenkte på om våpnene er ervervet av verge (foreldre), og om jeg har forstått det rett så er du under 18?

 

Jeg skal ikke ta noe standpunkt til hvorfor trådstarter har blitt fratatt våpenet, men etter dette spørsmålet på side 1, så konstaterer jeg at trådstarter ble "borte".

 

Bare helt generelt, uten noen sammenheng med akkurat denne saken her som jeg ikke vet noe som helst om, bare så det er sagt. Så er det alltid 2 (to) sider av en sak.

Link to comment
Share on other sites

Til de luringene som kritiserer trådstarter: Ta en liten runde i dere selv, og se om du har gjort alt riktig alltid. I så tilfelle synes jeg dere bør vurdere å søke jobb som den gjenoppståtte Messias! :roll:

 

Den store forskjellen ligger nok i at vi andre ikke filmet det og la det ut på offentlig forum :)

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke vi har hørt hele historien her.

En ting skal være sikkert, han er ikke 24 år, kanskje nærmere 14.

 

Men, skal ikke trekke for mange paralleller, men i dagens samfunn er nok politiet veldig snar med å beslaglegge våpen, grunnet skoleskytingene i våre naboland...

 

Og hvem demonterer våpen på badet??

 

Ha det moro med våpen, på en forsvarlig måte, og husk ikke alt trenger å legges ut på nettet !

Link to comment
Share on other sites

Okai.. du skal få kopien bare du LOVER å ikke spre den Ok?

 

 

(Dette er forøvrig et eksempel på gryende tendes til hetsing opp mot grensen til mobbing. Det at badet tilfedigvis er åstedet for demonteringen av hagla, blir noe fler henger seg opp i, uten at det har noen som helst relevans. Badet, stua, vedskjulet... det er da det samme. Jeg tror vel heller farbror blå har vært interessert i hvorfor en ungvalp driver å styrer med våpen på nettet. F.eks for å sjekke eieforhold og slik.)

Link to comment
Share on other sites

Okai.. du skal få kopien bare du LOVER å ikke spre den Ok?

 

Så jeg kan få en kopi til privat bruk? Ja, den skal behandles strengt hemmelig.

Oi dette hørtes nesten nasty ut... :mrgreen::oops:

 

 

 

Forresten, ON topic. Om politiet har aksjonert kun pga filmene på youtube, bør det kansje få noen og enhver av oss til å vurdere hva man tar bilde/film av å legger ut på nettet når det gjelder "skyte aktiviteter".

Link to comment
Share on other sites

 

Om politiet har aksjonert kun pga filmene på youtube, bør det kansje få noen og enhver av oss til å vurdere hva man tar bilde/film av å legger ut på nettet når det gjelder "skyte aktiviteter".

 

+1000 points

Link to comment
Share on other sites

Nettop

Jeg har gått igjenom videoene mine med skyting og bildene av våpna mine som ligger på nettet, og det var.. vent litt nå..

det er jo ingen 8)

 

Det er litt en variant av Tors gode signatur: Om du har plass til åliste opp skyterne dine i signaturen så er det ingen som blir imponert uansett...

Link to comment
Share on other sites

Det er litt en variant av Tors gode signatur: Om du har plass til åliste opp skyterne dine i signaturen så er det ingen som blir imponert uansett...

Akkurat. Enkelte har mer rambo tendenser, og har veldig behov for å vise det frem. Jeg har et inntrykk av at dette forekommer oftere blandt de som ikke har tjenestegjort, enn hos oss andre.

Men, når det gjelder emnet i denne tråden, så har nok ikke polisen aksjonert på grunn av videoene alene, men kanskje de kjenner vedkommende fra før, og at innholdet i videoene sammen med andre ting var grunn til å aksjonere. Bedre føre vár når det gjelder våpen.

Link to comment
Share on other sites

 

Men, skal ikke trekke for mange paralleller, men i dagens samfunn er nok politiet veldig snar med å beslaglegge våpen, grunnet skoleskytingene i våre naboland...

 

Tror dette er et viktig poeng... Husker finske politiet fikk sterk kritikk for at de ikke hadde gjort noe med den gutten som drev å poserte med våpen på internett før han skøt halve klassen sin. Er en ting å være glad i våpen, men sånne videoer kan sikkert gi noen signaler...

Må bare si at når det forekommer en anmeldelse, og at de ligger div "rambo"filmer på youtube synes jeg det er bra at politiet skjekker opp, og har du ditt på det rene vil det nok gå bra...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg har venta lenge på mere info om denne saken, men trådstarter har ikke kommet med noe på lenge..

 

Ser han har vært veldig aktiv i andre tråder.

 

Har du lyst å komme med mere info om hva som skjedde?

 

Har vel hørt noe mere fra onkel siden sist nå.

Vil tro det er mange som er nusjerrige på den saken her...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Trådstarter her. Beklager at jeg har vært inaktiv i denne tråden. Hadde rett og slett glemt den :? Men jeg skal bli bedre på det punktet! Nå kommer svaret som jeg ser dere har ventet på.

 

For bare noen dager siden, 17 februar, så kom våpna tilbake. Herlig følelse! Det viste seg at ingen lovbrudd var begått og ikke heller noe annet mistenkelig. Noe som faktisk stemte til 110%. Men det tok tid for dem å finne det ut. De har det jo ikke akkurat travelt med slike ting.

 

Den 17 februar kom som sagt beskjeden om at våpna lå klar til henting på politistasjonen i Skellefteå. Fikk hele gjengen med hjem unntatt pumpehagla. Samme dagen som våpna skulle hentes så gjorde de en siste skjekk, og fant ut at pumpehagla rommer 4 skudd i magasinet + 1 i kammer. Altså 5 skudd. Dette var jeg klar over, men ladet man med mer enn 1 skudd i magasinet så går det ikke an å ta ladegrep. Mao. det går ikke an å lade mer enn 2. Så er eller annen form for plombering må da være i den allerede. Men det er vel heller det at det er PLASS til 4 skudd i magasinet. Så om det ikke går an å ta ladegrep med mer enn 1 skudd ser ikke ut til å spille noen rolle. Får hagla tilbake så snart våpensmeden har fått inn en plombering slik at den rommer kun 2 skudd.

 

Regner med at det tar noen uker/måneder så har jeg hele bunten samlet igjen! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tydeligvis har han ikke mista alle våpna siden han nettopp har skutt med hagla si, jfr tråd om 1 skudd 2 smell...

 

Den tråden var skrevet FØR jeg mista våpna. Gikk gjennom trådene mine her på Kammeret og fant ut at jeg kunne skrive mer i den tråden. Så den kom "på topp" igjen.

Har nettopp skrevet svar på hvordan dette gikk ovenfor her, så du kan jo lese dersom du skulle lure på det :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Tydeligvis har han ikke mista alle våpna siden han nettopp har skutt med hagla si, jfr tråd om 1 skudd 2 smell...

 

Den tråden var skrevet FØR jeg mista våpna. Gikk gjennom trådene mine her på Kammeret og fant ut at jeg kunne skrive mer i den tråden. Så den kom "på topp" igjen.

Har nettopp skrevet svar på hvordan dette gikk ovenfor her, så du kan jo lese dersom du skulle lure på det :wink:

Sjekka ikke datoen på den, my bad :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Det er mulig jeg tar feil, men jeg mener å ha lært at i Sverige er saksdokumenter i straffesak- også under etterforskning- offentlig tilgjengelige. Man må bare vite hvor man skal spørre, og vite nok detaljer fra før til at man kan identifisere riktig sak. Det er derfor svenske media ofte rapporterer detaljer fra avhør osv, i situasjoner som man i Norge ikke ville ha fått vite noen ting pga taushetsplikt.

 

Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...