Jump to content

Hva er den beste lokkefløyta for rev?


waterbaekk

Recommended Posts

De fløyta som utent vil er enklest i bruk og som faktisk låter mest "ekte" i mine ører er hubertus sin hareskrik fløyte. Ulempene er at den ikke låter særlig høyt og at det lett kommer fukt inni som er vrien og få vekk.

 

Ellers er det nok ingen som er "best". Personlig er jeg svak for critr call standard og pee wee. Vi lokka inn en rev igår som kom på en kombinasjon av hubertus og nordik predator. Det er ingen fasit med andre ord. Det viktige er at at du setter deg inn i revelokkingens kunst og skjønner fremgangsmåten. Det er langt viktigere enn hva slags fløyte du har..Alt virker...

 

Har kjøpt en red river bandit på ebay som jeg håper kommer snart. Skal bli morro å teste...

Link to comment
Share on other sites

Har lokket inn rev med Nordik Predator og Pee Wee fløytene. Men den lyden reven kom raskest inn på var når jeg brukte Buttoloen. Men det er ikke bare å sette seg ned å lokke å tro at reven kommer. Hvor og hvordan du setter deg i forhold til vind og åpne områder er vel så viktige om ikke viktigere en hvilken fløyte/lyder du får frem.

Link to comment
Share on other sites

Erikr: Du gjorde et EKSTREMT godt kjøp med Red river banditen. Den slår nordicen ned i støvlene og litt til :mrgreen: Ekstremt lettblåst og genial lyd. Har fått inn mange rev på den :D Peewee er også veldig bra!

 

Crying bird fløyta funker også supert, skjøt min første rev med den. Men det skal sies at det er ei kortholdsfløyte, så du må snike innpå dagleiene litt mer enn med hareskrikfløytene. Funker veldig bra å skifte mellom "rrrrrrrrrrrrrr" og bare blåse skrik inn og ut. Helst variere så mye som mulig og ikke ha hvert enkelt skrik lengre enn 1-1,5sek ca, samme med banditen og peewee

Link to comment
Share on other sites

  • 13 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...