Jump to content

Contour HD 1080p


Sinnataggen

Recommended Posts

Får vareprøve på onsdag =) Kan ta en liten test hvis interesse for den her inne, prøve å holde meg kritisk og objektiv. Denne modellen kommer også i diverse sportsbutikker slik jeg har skjønt leverandøren i norge.

 

Spesifikasjoner osv. virker meget bra, pris i norge vil ligge i underkant av 3000,-

Link to comment
Share on other sites

Fikk testet den på Tirsdag, og det var nedslåen resultater.

Men den ble prøvd i skummringa og resultatet var som en gammel mobil.

Skal sjekke innstillingene igjen og prøve på nytt.

Prøvde og holde den ut av vinduet på bilen som i skrytevideoen, og det blei bare ræva, et bilde pr. 10m.

Men gir ikke opp enda.

Link to comment
Share on other sites

Fikk mitt for 14 dager siden. ca 2450 kr kom det på via Ebay med ett ekstra 8GB minnekort. (2 Gb følger med)

 

er lett og meget enkelt i bruk..

 

batteritiden er ca 1,5t kontinuerlig filming på HD modus.

 

brukte det en hel praktisk trening på tirsdagen og kan si at det ble meget bra selv om lys forhold ikke er optimale.

 

kommer til å bruke det masse fremover.

 

her er en liten video jeg lastet opp fra testinga. skal legge ut en stage når jeg får redigert det ferdig. er så lett kamera at man glemmer å slå det av etter seg 8)

 

Trykk fullskjerm hvis du vil se kvaliteten litt bedre. har filmet ute også og mer lys du har jo bedre blir det.

http://www.vholdr.com/node/53247

 

Kan lage en liten review med videoer og bilder om interessen er der :D

 

edit: så at det gjaldt 1080P utgaven. har 720 utgaven selv. contourHD som det kun heter.

Link to comment
Share on other sites

skal ta en skikkelig test når jeg får kamera til uka, alltid kjekt å pelle på sånne duppeditter :lol: Driver å kikker på nesten tilsvarende kamera som også er med HD, hvis jeg får vareprøve så kan jeg legge ut review, eventuellt fått en 3.part til å skrive/teste.

Når det er HD, så må du ha kjappe minnekort!

Link to comment
Share on other sites

nope. det er for tregt. er klasse 4

 

ContuorHd skriver med ca 4,1-5,5Mb/s..

 

så du må ha mininum klasse 6 kort. hvis du ser på linken din er det ett 4 tall opp i hjørnet i en sirkel

 

 

Class 2: 2 MB/s - 13x

Class 4: 4 MB/s - 26x

Class 6: 6 MB/s - 40x

 

dette er bedre da:) og billigere

 

http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdi ... lid=121473

Link to comment
Share on other sites

men klarer PCen din å dra HD? 1080p klarer ikke eldre Pcer å spille av.

 

har selv en dell studio 17" Høyoppløst skjerm med 4Gb ram, blueray, 500Gb disk, Intel Cor i7-820QM på 3,06Ghz. spiller HD prikkfritt. den jeg har til mediasenter i stua sliter med å spille det- hakker og lyden henger.

 

Merket selv at jeg fikk litt hakkeproblemer når jeg tok inn Film via redigeringsprogrammet til Vholdr for Contour kameraene.

 

men hvis jeg jeg bare åpnet filene direkte fra kameraet så var det bra og fin flyt. så bruker bare pinacle Studio 14 til redigeringen nå.

 

Hvis du leser Forumet på www.vholdr.com så er det mye svar å få.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kjøpte ett Transcend kort som du anbefalte, men skal sjekke pcen ogs(ca.1år gammel).

Men skal lese litt mer på forumet til Vholdr.com.

Grunnen til at jeg spurte om jobben din var beliggenheten, sjekket adressen i profilen din på Vholdr. og adressen til den norske forhandleren og dere lå veldig nære hverandre.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...