Jump to content

Åpen 200m bane nær Oslo?


MorganKane

Recommended Posts

Hva er alternativene?

 

Har surfet litt på sidene til Løvenskioldbanen, men kan virke som om det kun er 100m banen som er åpen noen timer på lørdager..?

 

Kan godt kjøre en times tid for å komme til en god bane, helst der elektronikken enda ikke har hatt sitt innpass. Alle tips mottas med takk :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du tar med deg egne pappskiver og litt treverk som passer std gamle skivestativ kan du sette opp skive på 300m på 100m-banen på Løvenskiold. Husk skivekikkert. Snakk pent med banemannskapene. Det er ikke sikkert de vet at det er lovlig. Jeg har i hvertfall sørget for at dette er med i ny reguleringsplan for Løvenskiold. Dette tillegget krevde ingen endringer på banen.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du tar med deg egne pappskiver og litt treverk som passer std gamle skivestativ kan du sette opp skive på 300m på 100m-banen på Løvenskiold. Husk skivekikkert. Snakk pent med banemannskapene. Det er ikke sikkert de vet at det er lovlig. Jeg har i hvertfall sørget for at dette er med i ny reguleringsplan for Løvenskiold. Dette tillegget krevde ingen endringer på banen.

 

 

Det hadde vært midt i blinken! (nesten bokstavlig talt..)

Er det ikke flere her i Oslo området som kunne tenkt seg skyting på 300m på Løvenskiold?

Ser for meg at det er mest hensiktsmessig at flere går sammen med ett ønske om at 300m banen åpnes en treningsøkt i uka.. Papp er undervurdert :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Hvis du tar med deg egne pappskiver og litt treverk som passer std gamle skivestativ kan du sette opp skive på 300m på 100m-banen på Løvenskiold. Husk skivekikkert. Snakk pent med banemannskapene. Det er ikke sikkert de vet at det er lovlig. Jeg har i hvertfall sørget for at dette er med i ny reguleringsplan for Løvenskiold. Dette tillegget krevde ingen endringer på banen.

 

 

Det hadde vært midt i blinken! (nesten bokstavlig talt..)

Er det ikke flere her i Oslo området som kunne tenkt seg skyting på 300m på Løvenskiold?

Ser for meg at det er mest hensiktsmessig at flere går sammen med ett ønske om at 300m banen åpnes en treningsøkt i uka.. Papp er undervurdert :)

Din store utfordring i dette er at hvis det skytes samtidig på 100-metersbanen, så får du ikke sjekka skivene annet enn via kikkert, da kulefang for 300 meter er rett over kulefang for 100 meter... Og du må gjerne gjette en gang hva som har pri av noen få som vil skyte på papp på 300 kontra 50-100 stk pr kveld på 100-meteren... :roll:

Til Torf - hvem er du som får påvirket reguleringsplanen (som forøvrig nå blir en områdeplan)? PM meg gjerne... :)

Link to comment
Share on other sites

Nå er det vel nesten bare jeg som skyter på papp på 300 m på Løvendskiold på regulær basis, med unntak av i vinter har det hvert skiver på 300 "nesten" hver uke. Snømengden har satt en efektiv stopper for dette i vinter men snart er det vel mulig å komme til uten ski på beina.

Stativet til gongene tok kvelden i vinter så litt snekkerarbeid må til for å få stålet opp igjen.

Planen er å ha poengskyting på 300m hver onsdag utover våren.F class, T/R ekstra light :lol:

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

Kan godt kjøre en times tid for å komme til en god bane, helst der elektronikken enda ikke har hatt sitt innpass.

 

Ås JFF skyter på Ålerudmyra, Kroer. Her er det 200 meter. Er for det meste 100 meter, men "nå på vinteren" brukes det for det meste papir der og, så hvis du vil skyte på papir på 200 meter så pleier det å være greit. Elektronikken har vert oppe under stevner i år, og blir nok mer permanent brukt nærmere sommeren.

 

Informasjon om skytingen, terminliste nederst

 

Gule sider sier fra Oslo: Kjørestrekning:43,5 km, Reisetid ca:39 min

 

Kjørerute

Link to comment
Share on other sites

Losby-banen på Lørenskog har 100m og 200m. Sistgang jeg var der for tre-fire år siden skjøt vi på papp. De hadde elektronikk, men tok seg ikke bryet med å sette det opp.

 

Lørenskog skytterlag kjører nå kun 100m elektronikk og krever 5 kr for hvert enkelt skudd (ammunisjonskostnader kommer i tillegg altså). Det selges "bonger" på 15 skudds tillatelse til kr 75,-

Link to comment
Share on other sites

Skarpskytten (og andre skytterlag på Løvenskioldbanen) har for sine medlemmer treningskort med 500 skudd til kr 150. Mulig andre skytterlag har subsidiert utover de prisene internt i laget, men det har ikke vi i Skarpskytten.

5 kr smellen synes jeg var steike dyrt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...