Jump to content

Nybegynnerhagle


Christian

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Da har man fått skutt noen skudd på leirduer å treffer som bare det.. Men så kommer det til pussing av hagla, der er jeg helt grønn.. Hvordan går jeg fram? Har kjøpt ett sett med diverse greier i, en bronsjebørste,noen filler og en stor filtpropp tror jeg det er, så er det en flaske med våpenolje å noe annet lurinum, regner med at det er noe kjemikalier som man skal bruke til å rengjøre med.. men hvordan går jeg fram, hva gjør jeg først, å ikke minst, hvor ofte må jeg pusse hagla??

Link to comment
Share on other sites

Da har man fått skutt noen skudd på leirduer å treffer som bare det.. Men så kommer det til pussing av hagla, der er jeg helt grønn.. Hvordan går jeg fram? Har kjøpt ett sett med diverse greier i, en bronsjebørste,noen filler og en stor filtpropp tror jeg det er, så er det en flaske med våpenolje å noe annet lurinum, regner med at det er noe kjemikalier som man skal bruke til å rengjøre med.. men hvordan går jeg fram, hva gjør jeg først, å ikke minst, hvor ofte må jeg pusse hagla??

 

Søk i dette forum og i skal finne

Link to comment
Share on other sites

Mulig jeg er dårlig og søke, men finner ingenting konkret om dette. :oops: Så litt hjelp ville vært fint.. :D

 

Jeg fikk opp noe slikt som 31 hits på ordet "pusse". Burde være en del ting du kan bruker der.

 

For brekkhagler bruker jeg som regel Bichwood Casey nitro solvent. Kjører noen lapper gjennom fra kammer til munning, deretter noen drag med bronsebørste dynket i samme stoffet og til slutt mange tørre lapper og deretter en lapp med rustbeskytter (Birchwood Casey Sheath). Bore snake er utrolig kjekt for brekkvåpen. Det finnes snakes med bronsebust på midten også.

 

Mekanisme blir gnidd med nitrosolvent og skrubbet med nylonbørste deretter tørket med en fille. Alle skjulte flater blir innsatt med Sheath og til slutt pusser vi stålet med en fille innsatt med silikon.

 

Olje bevegelige deler med våpenolje der det trenges.

 

Treverket blir enten bare gnidd med en tørr fille eller i verste fall en fille med litt sitronolje på.

 

Det er min måte å gjøre det på, det finnes sikkert ørten andre varianter.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da var første turen på skikkelig leirdueskyting unnagjort, å jeg må si at det gikk over all forventning. Traff 21/25 på første serie, men var litt uheldigere med andre serie, der måtte jeg nøye meg med 15/25, men alt i alt så er jeg ganske fornøyd til at det var første tur,å at jeg bare har skutt 50 skudd tildigere i mitt liv. Har tidligere bare skutt med vanlig manuell kaster, å det er ganske stor forskjell fra en batteridrevet en. Når du lader den manuelle kasteren så vet du jo sånn ca hvor dua kommer flyvende, mens med den på banen så ser du ikke hvor dua kommer, men det var i alle fall skikkelig skøy, så dette skal jeg definitivt fortsette med.. :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...