Jump to content

Resultat Høsten 07


små_vill(t)90

Recommended Posts

er fortsatt 2 og en halv til harajakta slutter, og enda lenger te revejakta er over da.

 

Stemmer, men mørket ødelegger veldi mye...

Tar meg iallefall tid til å 3doble antall ender før sesongen er slutt...

 

men jeg har iallefall gjort alt grovarbeidet til neste sesong! Fikk vite at jeg kunne kjøpe rifle for 1 mnd siden, var ute å skjøt inn (den første ) rifla mi i dag :wink:

Link to comment
Share on other sites

Det jeg er mest stolt av i år er å ha skutt mine 3 første storvilt...

2 rådyr har falt for min Tikka T3 i kal 6.5x55 og det har blitt ett med hagla.

 

Også har jeg skutt jerpe, orrhøne, 7-8 ender, troster, nøtteskriker, kråke, ravn, skjære, kanadagjess og et par ekorn...

 

I vinter er det reven som står for tur 8)

Link to comment
Share on other sites

Hittil har det blitt:

 

42 Ryper

1 Hare

1 Ekorn

1 Kråke

2 Skjærer (i revebås)

 

Men sesongen er for all del ikke over enda. Har fått på plass reveåte, og har 10 mårfeller stående ute.

Satser på en del fine dager etter rypa i januar/ februar, samt noen dager etter tiuren før jul da jeg har juleferie fra 14. desember! :wink:

Link to comment
Share on other sites

Mye hjortejakt i høst og derfor bare tre dager på rype, mot normalt ca 20 dager... Har likevel fått et fint knippe hver dag :D - pluss en pen hvit røyskatt som kunne ha egnet seg til utstopping

Forresten lenge siden jeg har sett så bra med lirype her vest som nå i år...

Nei, for meg drar det seg mer mot hjortejakt (eneste minuset er at marsjene blir betydelig kortere...)

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg holder utenom det som ble skutt i januar og februar, og regner sesongen for å ha begynt i høst, har jeg felt

 

15 rugder

20 ryper

40 ender

8 duer

10 gråtroster

1 ekorn

1 orrfugl

 

Men det er ikke slutt enda - det blir nok noen ender, rugder og kanskje en rype eller to i kommende uke. Dessuten et forhåpentligvis stort antall gjess, ender, kaniner og fasaner i Skottland i januar.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...