Jump to content

Oppgradere fra 350D til canon 500D?


dimex

Recommended Posts

Heisann. Jeg har lenge hatt et Canon EOS 350D og har en stund nå vurdert å kjøpe videocamera da jeg har lyst til å filme litt. Men det blir vel som med fotograferingen, ganske lite av. Jeg ser at Canon EOS 500D når fått full HD filmfunksjon og har derfor litt lyst å bytte til dette.

Siden jeg har lite peiling selv så tenkte jeg å spørre dere om det er noe vits i å oppgradere til 500D bortsett fra selve filmfunksjonen på cameraet?

Vil jeg kunne ta merkbart bedre bilder med 500D i forhold til 350D?

Link to comment
Share on other sites

Hei,

Jeg har ingen av de to modellene men et 450d. Jeg tror nok ikke du vil merke forskjellen veldig tydelig, men et 500d vil selvfølgelig være noe bedre :wink: Hvis det hadde vært meg, måtte det da ha stått på videofunksjonen. Trenger du den eller ikke? :) hvis du føler du trenger video, ville jeg ikke se bort ifra at det kan være et godt valg :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

jeg har jo tenkt litt på å kjøpe videocamera.. så kom fram til at det kunne være en grei middelvei iom at jeg neppe har kommet til å brukt det så alt for mye uansett.

Men jeg skal se hva det blir til, låner heller et videocamera intill videre å ser om jeg bruker det noe før jeg eventuellt gjør et kjøp.

 

Skulle kanskje heller investert i nye linser til eos'en.

Link to comment
Share on other sites

Tok mye bilder med det første objektivet jeg fikk med til kameraet. Etter å ha kjøpt et Canon- L objektiv er det utrolig stor forskjell på bildene, i både skarphet og farger. Har også hørt tidligere at det lønner seg å investere i god optikk. Så det er nok ikke så dumt det, hvis du bestemmer deg for å beholde 350d'en :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...