Jump to content

Magnumladninger i S&W J-frame??


magnumlars

Recommended Posts

Neste våpen på handlelista blir ein eller anna Smith med J-ramme. Eindel av desse er jo kamra i 357mag, og eg lurer på kor heldigt det er å skyte slike ladningar i desse våpena.

 

Har alltid hørt at 357mag og S&W K-ramme ikkje går ihop, men meinar eg har lest ein eller anna plass at den mindre J-ramma faktisk var betre rusta for å takle tunge ladningar på grunn av 5-skudds tønne (låsespora kjem ikkje over kammeret)

 

Noko som har noko formeining om dette?

Link to comment
Share on other sites

Tønna tåler det nok bedre... hvordan det er med resten av jernet (ramme, yoke osv) vet jeg ikke.

Hadde en 640 centennial i .38 den gangen jeg var yngre og like pen. Den var forholdsvis ubehagelig med 38+p ladninger. Ser ikke oensomhelst grunn til å skyte .357 i en J ramme. (Da er det 2" variasjoner av K eller L ramma som er mer aktuelt i mine øyne)

 

dog har jeg konvertert til ruger.... 8)

Link to comment
Share on other sites

At låsesporet ligger mellom kamrene hjelper på godstykkelsen i tønna, men det er likevel tynt. Og selv om tønna tåler trykket skal resten av våpenet også holde sammen. Man må forvente at disse småtassene skytes skranglete om en overdriver, ladninger på 38+P+ eller halvslappe magnumer sparker uansett nok. Har skutt et par fulle N110-ladninger i min 640, var ikke så heftig som jeg trodde. 150grs Eldorado Starfire var langt sprekere. Men magnumladninger med N340 gjør jeg aldri igjen, fy pokker. Var som å få et sleggeslag i håndleddet.

Link to comment
Share on other sites

Nei det der er ikke å anbefale. Jeg har skutt blant annet Normas 158 grainere og ladebokens 14.5 grains W296 bak 158 grains XTP i en 640 2" J-Ramme.

 

Kjekke lyd og lyseffekter, men rekylen er i meste laget for annet en show skyting. Det er verste er at slike små revolere har en tendens til å vri seg i hånden og rive opp avtrekkerfingeren.

Link to comment
Share on other sites

Har en 640, og har skutt *en god del* fulle magnumladninger med den - det er et bruksvåpen!

 

Men den tåler nok ikke fulle ladninger utviklet for en Ruger SP101 særlig godt, de jeg har forsøkt av det, og som funker uten noe å bemerke i Rugeren, har en tendens til å sitte fast i kammeret, dva overladning i 640.

 

Men det er et annet fenomen som kom inn mht 640: den leveres fortsatt med et langt, tynt gummiskjefte (huser itte navnet nå), det gir et knøttlite grep, og når revolveren vrir seg i hånda med magnumladninger (den vrir ned og mot venstre) så skar sylinderutløseren inn i tommelfingerleddet mitt, gang etter gang, skudd etter skudd.

 

Jeg skifta til et større Pachmayr-skjefte, Decelerator, for å få kontroll med dette. Selv om revolveren er rustfri, intet stål er det i kontakt med blod, og min 640 kom heim blodig og forslått, hver gang fra banen de første månedene. Nu går alt så meget bedre, med nytt skjefte, men det er noe å ha i bakhodet....

 

I konkurranse skyter jeg alltid .38 Spec. 158 grain kuler, ingen grunn til å overdrive, og denne er INGEN mag 1 revolver....... :D

Link to comment
Share on other sites

Hei sveis :D

Jeg skyter en Smith mod 60 med 3 toms løp. Med magnumladninger (15 gr n-110 bak 158 gr blykule) synes jeg det er direkte ubehagelig. Men mye smell og stikkflammer blir det :mrgreen: Pistolen smekker til deg i hånda så du orker ikke så mange skudda. Disse småtassene bør fores med .38- ladninger

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...