Jump to content

Lyst til å begynne igjen.


rabbern96

Recommended Posts

Hei har nå hatt et opphold i min dfs skyting i 15m siden jeg ble lei en som klaget på meg støtt for ingenting, og at jeg måtte stille inn sikte hele tiden.

hadde jeg gått et år til så hadde jeg hatt egen rifle (salong),

men jeg gå jo som sagt opp. nå for et par år siden 2 eller 3 så fikk min far en salong av min bestefar.

 

og her forleden så hun at hun hadde funnet noen patroner i klesskapet ja det var til rifla det.

så da sa hun at vi kunne ta de med en gang.

så jeg lurer på om jeg kansje kunne fikse denne litt finne ut hva merke er og litt sånn olje stokken sette på sikte og bruke den litt.

ville jeg da kunne bruke den på skytinga da uten lånepapirer? eller.

siden den er i fattern sitt eie og ikke mitt siden jeg kun er 13år

men har gått på skyting i 2,5år for to år siden!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke mye peiling på regler og div,men jeg er selv 13 år og har holdt på med skyting en stund.For ca et år siden kjøpte jeg meg sauer i kaliber 6,5X55 som står i navnet til pappa siden jeg ikke er gammel nok til å eie eget våpen.Vil tro det er samme med salong også.,så du kan sikkert bare montere diopter og skyte,men du å må være obs på avtrekkervekt!!Vis du kan presse inn avtrekkern med en kraft under 1,5 kg som er grensa vis jeg ikke husker feil er den ikke godkjent.Men ta med deg rifla til et skytterlag nær deg og spør de,de har sikkert mye mere peiling og er mest sannsynlig interresert i å hjelpe deg så godt de kan og vare på dine spørsmål:)

 

Lykke til!:)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også drivi med skyting. både med salong og 6,5. det som er viktig med tanke på salongen "din" er om det er nok presisjon i den så vi kan kalle det ett konkuranse våpen. det kan hende våpenet er laget for jakt og da er det ikke sikkert det er den gode presisjonen som man er vant med fra før. Jeg hadde en Anshutz 22. det var det nesten alle brukte. men jeg hadde også en weirauch 22.(trur det skrives sånn). på slutten av "karrieren" brukte jeg en sauer junior som jeg bygde om til 22. når vinteren kom og 6,5 når sommeren kom.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...