lamo Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Hei. Jeg skal se på en brukt Pardini SP, hva er viktig å se etter? Er det noen slitedeler som er så dyre at vinninga ved å kjøpe det brukt vil forsvinne? Den skal være omtrent 5 år gammel og selgeren er den andre eier. Har så klabert bare gått rundt 1000 skudd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woff Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 (edited) Har så klabert bare gått rundt 1000 skudd Min har gått endel 10.000 skudd, det eneste du kan se det på er litt slitasje i blåneringen på magasinet og litt rundt kanten på løpet på min... Hvis denne ikke har gått mer enn 1000 skudd burde du ikke finne mye slitasjemerker..... Ved normal behandling må vel en Pardini være nærmest uslitelig! Men TEST den iallefall grundig før du kjøper. Tror evnen til å telle skudd forsvinner når våpen skal selges... Edited October 20, 2009 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JegerBomX4 Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 Det er derfor man fører skytelogg Woff. Våpenet har sikkert gått 1000 skudd eller så hittil i år. Etter 1000 smell bør det ikke være så mye slitasje, så er egentlig bare å se over den totale skikken på våpenet. Om den så har gått 2000 skudd trenger ikke det å bety så mye, selv forholder jeg meg ikke så mye til hva folk selv sier om hvor mange skudd som er skutt, men den almenne skikk på våpenet. Man ser vanligvis ganske greit om det er slitt og herkete. Eneste jeg sliter med når jeg skal handle er revolvere, synes det er mer tricky. Uansett lykke til med kjøp! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lamo Posted October 20, 2009 Author Share Posted October 20, 2009 Skal se på en S&W 586 i samme slengen, men på revolver er det litt flere konkrete sjekkpunkt å gå over. Slitasjemerker og problemområder er så forskjellig på ulike pistoler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pardini Posted October 20, 2009 Share Posted October 20, 2009 1000 skudd er nytt våpen,min har nok spist adskillig mere vil anta et sted mellom 35000-40000 dette er uproblematisk den putrer og går, jeg har skifta magasinfjær,en del buffere og en slagnål Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted October 23, 2009 Share Posted October 23, 2009 1000 skudd er som et nytt våpen , men prøveskyt den minst 50 skudd før du kjøper Det er endel som har hatt magasiner der patronene har "vandret rundt" inne magasinet, for deretter nesten ikke kunne være til å få ut igjen. Løses med nytt magasin (ca 500.-) eller med ny magasinfjær (ca 150.-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lamo Posted October 24, 2009 Author Share Posted October 24, 2009 Har ikke mulighet til å prøveskyte den på grunn av at den ligger på et våpendepot hos politiet Det ene magasinet er nytt på grunn en av de gamle hadde blitt dårlig.. Muligens skjedd sånn som du forklarer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts