Bullseye82 Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Hvor lenge kan man lagre ammo før di "går ut på dato" ? Eller holder di seg ei stund hvis du lagrer ammo`n tørt og godt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sportskytter Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Lagrer du den hjemme så holder sikkert ammoen lenger en deg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakt_fred Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 ja den holder utrolig lenge bare man ikke får dem til å bli bløte, da mister dem litt av futten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OveR Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Jeg sendte noen gjennom vaskemaskina. Det er ikke å anbefale. Ved disseksjon var kruttet bløtt som en afterskibar kl 18.00. mvh OveR Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ASi Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Ja, for noen er jo dette en veldig aktuell problemstilling, men saken er at det er ikke noe problem. Har skutt halgpatroner fra 70-tallet, de var lagret mørkt, tørt og kjølig. Har også en kompis som kjøpte 5000jaktskudd med blyhagl før forbudet. Han skulle ha 100 skudd i året de neste 50år Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
deerkiller Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Har endel hagl liggende som er egenprodusert og ser at etter 5-6 år begynner blyet å bli grått og errodere.Dette er hagl støpt av hjulvekter.Det samme vises på gamle hjemmestøpte riflekuler . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bragisen95 Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Ja, for noen er jo dette en veldig aktuell problemstilling, men saken er at det er ikke noe problem. Har skutt halgpatroner fra 70-tallet, de var lagret mørkt, tørt og kjølig.Har også en kompis som kjøpte 5000jaktskudd med blyhagl før forbudet. Han skulle ha 100 skudd i året de neste 50år Litt OT: Visst eg har nåkken blyhagl som eg kjøpte FØR forbudet, kan eg bruke desse no? Visst ikkje, kva skal eg gjer med dei? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ASi Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Bly er som kjent forbudt å bruke. Om du ikke vil ha en time med gøy på et avsidesliggende sted, kan de vel leveres inn på lensmannskontoret Er det noen som vet hvilken reaksjon man får om man blir tatt med bly? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sinnataggen Posted October 13, 2009 Share Posted October 13, 2009 Bly er som kjent forbudt å bruke. Om du ikke vil ha en time med gøy på et avsidesliggende sted, kan de vel leveres inn på lensmannskontoret Er det noen som vet hvilken reaksjon man får om man blir tatt med bly? Ca.5 store Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts