Jump to content

A-tec - demontering og ekstra moduler.


mannen i gata

Recommended Posts

Jepp, enda en tråd om A-tec. Har bestilt meg to ekstra moduler til min TMM4. Originalt har jeg demper for .30 kaliber, men nå har jeg bestilt to moduler med 6.5 hull til bruk på .223-børsa. Planen er å skru disse sammen med resten av demperen så det blir to ekstra moduler med litt mindre hull. Noen som har prøvd dette? Vil tro jeg får bedre bedre demping når det er trangere hull midt inni. Har tenkt å sette en egen type camotape på disse modulene så jeg ikke forveksler de når jeg skal skyte med 308n. Ville vært litt dumt..

 

Da jeg skrudde opp demperen fant jeg ut at det var forskjell inni modulene, det er vel kanskje baflene det heter. Den ene er helt rund, mens de andre er formet som halvmåner. Er det noen som vet om rekkefølgen her vesentlig? Tror jeg kanskje skulle lagt merke til dette da jeg skrudde den fra hverandre... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg testet med to ekstra moduler på TMM4. Hold var 100 meter og jeg skøt på en reveskive. Først skøt jeg med ekstramodulene på. De står som nr 2 og 3 innenfra slik at det her blir litt mindre hull enn på de andre. Jeg var spent på om 84 gram ekstra på pipen ville gi treffpunktforandring, men det var likt treffpunkt, heldigvis.

 

Etterpå kontrollskøt jeg ved å ta av disse to 6.5 modulene. Som sagt likt treffpunkt, men da smalt det en del mer gitt. Var veldig nysgjerrig på om jeg egentlig ville vinne noe på dette eksprimentet. Men jeg hadde med en som ikke driver hverken med jakt eller skyting og som også reagerte på at det siste smellet var en del høyere. Moro å se at det funket, kan anbefale et par ekstra moduler hvis du ønsker mer demping. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...