sailor1 Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 har akkurat flyttet til lofoten og lurer i den anledning på om noen vet om det finnes skuddpremie på kråke,mink,rev,skjur.har forsøkt å kontakte fylkesmannen,uten hell men det kom kanskje ikke som et sjokk. håper det er noen her inne som enten vet om det er skuddpremie på disse artene,eventuellt kjenner til en adresse eller et organ som kan svare meg på dette? synes det blir for dumt å kaste det i søpla da jeg ikke har anledning til å følge opp et åte grunnet bisarr arbeidstid. sailor1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RAYJO Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Heia! I min pure ungdom dreiv jeg å fanget noen mink, de skar jeg høyre eller venstre forlabb av for bevis som jeg leverte på kommunehuset. Tror jeg fikk 20 kroner pr mink, men vi snakker 20 år tilbake i tid så jeg vet ikke om ordningen gjelder lengre. Så du kan jo høre på kommunehuset der du bor evt om de har ei viltnemd så bør jo de kunne svare deg på dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jerognal Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Det er den lokale viltansvarlige i kommunen din som kan svare på dette. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
v-max Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 er 100 kr i skuddpremie på mink og rev. kråka vart tadd av ordningen fpr ca 5 år siden.(grunnet idiotiske ornitologer) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oddgeir Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 Kontakt politiet for å finne det ut:) Hvor i Lofoten er du bosatt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
v-max Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 det jeg skrev er i vestvågøy komune.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sailor1 Posted October 10, 2009 Author Share Posted October 10, 2009 takk for gode oppklaringer/tips.. mange jegere er vel optatt av viltstell ser det ut som jeg bor i vestvågøy nær stamsund,har sett mye minkspor i området stamsund-ure. det samme gjelder kråke,la ut noen tørkede torskehoder(beste åtet spør du meg) i løpet av et kvarter så hadde jeg 45-50 kråker på skuddhold. dette er en pest jeg har lyst til å redusere kraftig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
v-max Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 dessverre er det alt for mange som er opptatt av matvilt,og gidder ikke skyte predatorer.... jeg prøver å få unna kråkefugl og rev.skaut 20 rev i fjor,og 30kråker...ser ut som jeg har fått god kontroll med reven,og minken har jeg utryddet helt her,men når det gjelder kråkefugl har jeg langt igjen..... bor på leitebakken.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Polardego Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 Mulig det blir 1000 kroner i skuddpremie på rødrev i hammerfest skriver FD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor87 Posted November 18, 2009 Share Posted November 18, 2009 Wow... Tusen penger går langt i å gjøre jobben verdt det. Kanskje man skal feriere i Hammerfest snart? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts