G.Larson Posted October 5, 2009 Share Posted October 5, 2009 I går ringte grunneieren der jeg jakter rådyr og lurte på om jeg kunne komme å skyte rådyr i hagen hans. Det gikk ei geit med to kje der som nå hadde beita ned alt av busker og planter rundt huset hans. Da jeg hadde bestemt meg for at jeg ikke skulle skyte flere bukker om ikke den helt store dukker opp, tok jeg turen i em og tenkte at jeg skulle ta ut ett kje. I skogkanten rett oppom huset gikk geita som hadde med seg to bukkekje. Etter å ha kikket på de ei stund, bestemte jeg meg for det minste kjeet. Det var ganske stor forskjell på de. Største bukkekjeet var nesten like stort som geita. Kjeet jeg skøyt hadde slaktevekt på 7,5 kg og fortsatt ganske mye prikker. Tror neppe det hadde berga seg gjennom vinteren. Eller? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sigurd2verud Posted October 5, 2009 Share Posted October 5, 2009 Hadde nok ikke klart seg om det skulle bli en skikkelig snøvinter tipper jeg. Riktig avgjørelse å ta ut den mener jeg hvertfall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts