Jump to content

Drømmer om kombi...


Norrøna

Recommended Posts

Siden jeg startet tråden, burde jeg vel også kunne fortelle om hva det hele endte opp med :)

 

Det ble den Taiga`n jeg linket til lenger opp i tråden :)

 

Etter å ha prøveskutt, tafset, og vurdert den litt, så har jeg kommet til at kikkertsiktet ikke er så aller verst, dog noe merkelig på sidejusteringen, må løsne av et skudd før den faktisk flytter trådkorset dit jeg vil ha det.

 

Montasjen er noe billig, men framfor alt altfor høy etter min smak. Må nok se meg om etter en bedre løsning etterhvert.

 

Avtrekket har laaaaaangt kryp, men ble betydelig lettere etter 30-40 skudd. Muligens børsemakerjobb etterhvert, tiden vil vise.

 

Ekstra hagleløpssett er smart, og når da damen på våpenkontoret tok det med på våpenkortet uten å gi meg ekstra gebyr, så må jeg si meg fornøyd :D

 

Etter å ha funnet ut at børsa ble påvirket av varmskyting(så mye for frittliggende løp liksom :? ) fikk jeg en treskuddssamling med norma vulkan 10.1grams som ble dekt av en 5-kroning :D

 

Kombien er tydelig lite brukt, som selger sa, men jeg nekter å tro at den er "4-5 år gammel". Dette fordi det ikke er utskiftbar chok på hagleløpet, og fordi den virker noe anderledes enn taigaen til en kompis, som er 3-4 år gammel. Noen som vet hvordan man kan finne ut årsmodell?

 

Tenkt nypris; Kombi: ca5500kr

Løpssett: ca 4000(med tilpassing av børsemaker)

Kikkert: ca 2500kr

Montasje: ca 500kr

 

=12500kr

 

Bruktpris: Kombi med løpssett, montasje og kikkert: 5500 kr

Våpensøknad: ca 500 kr

Frakt m/oppkrav: ca 350 kr

 

= ca halvparten, noe en student har råd til :D

 

 

Beklageligvis, så har studenttilværelsen ført til at jeg enda ikke har fått vært på jakt etter at jeg fikk den.... :cry:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...