Langlo Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 I forige uke skulle jobben gjøres. Beveren som hadde overflømmet den lille grenda skulle bli jakta på, og jeg skulle være jegeren. Med tillatelse fra kommunen var datoen ingen problem, og sjokolade var det i sekken. Posten jeg hadde valgt meg skulle være ideell. 125 meter unna, på motsat side av tjernet for beverhiet, litt opp, til og med vindretningen ordna seg til min fordel og ikke hadde jeg hjortelusflue i håret heller, kanskje var det et tegn?. - Uka før hadde jeg lett meg frem til det beverhytta og sett foringsplasser og spor etter intens aktivitet, inkludert den beryktede demningen. Kmuflert i løvkamo med 30-06´en i fanget satt jeg pent og venta. - Da skjer det. Blikket mitt, som sikrlet rundt hytta, fanget en liten bevegelse i vannkanten. Men, som så ofte før, måtte jeg igjen si til meg selv at fantasien min ser vilt over alt, når lysta er som størst. Et lite minutt går og en lys stor pels viser seg i bruddstykker i mellom trærne ved hytta. Jøss! Skal jeg være så heldig å få se rådyr på beverhyta nå? Den gode varme følelsen kommer,den som likner på når nyttårscognac´en treffer magesekken. Jeg myser. har den horn på? - Den lyse pelsen tar et steg frem, og hva ser jeg? Gaupe! - I 5 minutter får jeg se den vandre lansg vannkanten på 100-150 meters hold. Da var jeg millionær Den svarte haletubben - den majestetiske gangen - de grove beina. Det sitter som brendt fast. Og til de som ser gaupe hver dag: lev med min barsnlige glede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dachs Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 (edited) ........ ... .. Edited October 18, 2010 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mauser68 Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 He, he, Langlo no er det viktig at du tenkjer deg om før du svarer Dachs`en her.. Artig opplevelse du har hatt, eg må sei eg har tilgode å sjå det flotte dyret på nært hold, men det er eit fint dyr uten tvil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts