Gjest2077 Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 Hei, noen som har noe erfaring med denne patronen på sjøfugl? Jeg (pappa) kjøpte et lite antall i nr 3 siden den var så billig od de ikke hadde andre patroner igjen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kermitt Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 syns de fungerer veldig bra. men husk på at det er stål så ikke strekk holdet. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gjest2077 Posted September 29, 2009 Author Share Posted September 29, 2009 Ja, tenkte på det. Alt går fint med riktig jaktetikk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
WinchesterM94 Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Har brukt den i 2er og stokkendene faller som fluer.(skyter de når de lander mot lokkefuglene, skuddhold ca 20meter når førsteskudd går andre skuddet ofte mellom 25 og 35meter) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hunter1988 Posted October 3, 2009 Share Posted October 3, 2009 har dårlig erfaring med Di Skuddene i 12/89 jeg kjøpte skudd på jaktdepoet.no federal speed shock beste skuddene jeg har hatt på sjøfugl spør du meg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gjest2077 Posted October 3, 2009 Author Share Posted October 3, 2009 Hvilken str hadde du på de Hunter1988? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jakt_fred Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 hvor mye kostet dem ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hunter1988 Posted October 4, 2009 Share Posted October 4, 2009 koster 4,5kr skuddet i 12/70 og 5,45kr skuddet i 12/76 og 7,5kr skuddet i 12/89 jeg skyter nesten alle sjøfugl med hagl størrelse 3-4 synes det funker bra billig og go hagle patron spør du meg;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gjest2077 Posted October 4, 2009 Author Share Posted October 4, 2009 Hehe, Hunter1988. Du sa jo du ikke likte de patronene? Men nå liker du de? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hunter1988 Posted October 9, 2009 Share Posted October 9, 2009 ops hehe liker ikke remington nitro steel. jeg liker federal speed shock.var de jeg mente Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gjest2077 Posted October 10, 2009 Author Share Posted October 10, 2009 Skjønner! Jeg fikk prøvd de i dag, funka på 20 meter, og den døde i smellen. Men på 25-30 trengte jeg to skudd Så jeg dropper de holda Mulig jeg skal sette på trangere choker, 1/1 og 3/4 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kermitt Posted October 10, 2009 Share Posted October 10, 2009 A L D R I tranger choke enn 1/2 med stål selv om børsa og choken er godkjent for det. det er omtrent det samme som at du aldri skal sikte på noen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikkel Posted October 11, 2009 Share Posted October 11, 2009 A L D R I tranger choke enn 1/2 med stål selv om børsa og choken er godkjent for det. det er omtrent det samme som at du aldri skal sikte på noen. Hvorfor skal man ikke bruke stål i en choke som er godkjent for stål? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kermitt Posted October 11, 2009 Share Posted October 11, 2009 må gjerne bruke stål i en choke som er godkjent for stål så lenge den ikke er trangere enn 1/2. rådet er at trangere enn det er ikke ansett som trygt og da vil værtfall ikke jeg strekke grensene. med trangere choke får du også ett helt ubrukelig trang sværm. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fat_dog86 Posted October 11, 2009 Share Posted October 11, 2009 Om chockene dine er godkjent for stål, så er mitt råd å drite i hva alle sier. Ta heller å kjøpe deg en rull med gråpapir, sett dem opp mellom to kosteskaft eller noe, sånn at du kan rulle over fra den ene til den andre, så tester du svermen i DI børse, med den ammoen du skal bruke, i de chockene du tenker å bruke. Det er det eneste som kan gi et brukbart svar på hva som skjer ute på 20m+ Lykke til! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts