Jump to content

Tips eller forslag til Ammoskap


Sportskytter

Recommended Posts

  • 12 years later...
  • 2 weeks later...

Jeg bruker denne 58-liters verktøykassen fra Biltema, 20-636.

20-636_xl_1.jpg

En kjapp 850-lapp, men så har du en prima kasse med plass til massevis av ammo. Jeg har vel 500ish skudd 6,5x55, endel kaliber 12 hagleammo, og litt salongrifleammo i kassen, og det er såvidt det synes i den, selv om det kjennes på vekta - Jeg vet ikke om jeg hadde stolt på håndtakene hvis den var fullastet. Plass til hørselvern, patronbelte, kniver, pussesett, denslags - Veldig snedig å ha alt jakt/skyteutstyr samlet på en plass.

Jeg tenkte først på å kjøpe den 155-liters kassen de også selger på Biltema, men om du fyller den med ammo tror jeg jaggu du må ha lastetralle for å flytte på den.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nå er det ikke spesifikt krav til sikkerhetsskap for oppbevaring av ammunisjon, men dette var en hendig og lekker liten sak til overkommelig pris. Det rommer jo ikke all verden (26 liter), men et rimelig skap til oppbevaring av ammo hvis behovet for lagringsvolum er beskjedent.

Link to comment
Share on other sites

47 minutes ago, petrol said:

Det kan jo ikke romme mye ammo? 500 skudd med .22LR?

Har per nå, 16 uåpnet bokser med 9mm, 1stk medium 5.11 pouch med en 200 skudd 9mm, og en 1stk liten 5.11 pouch med ca 600 skudd 22LR.

Så du får inn ganske mye..  

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...