Sportskytter Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 Hei jeg er på jakt etter et låsbart skap for å låse ned div.ammo og lurer på om noen har noen tips eller forslag for hvor jeg kan finne noe billig ? for det behøver vel fortsatt ikke være noe godkjent safe til dette formålet eller ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GIZMO Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 Jeg har et par skap fra IKEA som heter PS og koster 630.- De er laget i stål og er låsbare- helt perfekte!! Løp og kjøp! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daywalker Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 Henvend deg til en vaktmester på en skole eller e.l og spør etter garderobeskap. Det fungerer helt fint og du monterer inn hyller etter behov.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vingemutteren Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 Jeg gjorde som GIZMO skrev, og det blir i prinsipp det samme som Daywalker skriver (bortsett fra at ikea ps finnes i stående og liggende versjon, er rimlige, og har hyller). Jeg anbefaler ikea ps. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
90 two Posted September 29, 2009 Share Posted September 29, 2009 Kjøpte låsbart verktøyskap i stål hos Byggern med 3 dører,totalt 6 hyller. B:1300mm H:700mm D:250mm. Skapet er skrudd fast til vegg. Pris 400 kr. Kjøpte skapet for ca 2 år siden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomerik Posted September 30, 2009 Share Posted September 30, 2009 Må ammoskap være boltet fast i gulv eller vegg? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 10, 2022 Share Posted February 10, 2022 On 9/30/2009 at 8:56 AM, Tomerik said: Må ammoskap være boltet fast i gulv eller vegg? Nei, det trenger bare å kunne låses. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen Krag Posted February 10, 2022 Share Posted February 10, 2022 Jeg fikk på nærmeste militærleir tak i et kassert kaserneskap. Gratis, i stål, låsbart, med hyller i halve skapet og ene døra og stort rom med AG-holder (som jeg prompte skar bort) i andre halvdelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robinson Posted February 11, 2022 Share Posted February 11, 2022 Jeg har ett slikt fra Biltema. Jeg har tatt av hjulene. Dette er jo mer enn ett ammoskap for meg. Jeg har ikke så mye ammo. Ett par skuffer til ammo, resten til verktøy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohanPaaSnippen Posted February 22, 2022 Share Posted February 22, 2022 Jeg bruker denne 58-liters verktøykassen fra Biltema, 20-636. En kjapp 850-lapp, men så har du en prima kasse med plass til massevis av ammo. Jeg har vel 500ish skudd 6,5x55, endel kaliber 12 hagleammo, og litt salongrifleammo i kassen, og det er såvidt det synes i den, selv om det kjennes på vekta - Jeg vet ikke om jeg hadde stolt på håndtakene hvis den var fullastet. Plass til hørselvern, patronbelte, kniver, pussesett, denslags - Veldig snedig å ha alt jakt/skyteutstyr samlet på en plass. Jeg tenkte først på å kjøpe den 155-liters kassen de også selger på Biltema, men om du fyller den med ammo tror jeg jaggu du må ha lastetralle for å flytte på den. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wintel Posted February 22, 2022 Share Posted February 22, 2022 Skap velegnet til ammo gis bort på finn.no hele tiden. Eksempelvis safer: https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?abTestKey=controlsuggestions&lat=59.90678&lon=10.76228&q=safe&sort=CLOSEST&trade_type=2 og brannskap: https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?abTestKey=controlsuggestions&lat=59.90678&lon=10.76228&q=brannskap&sort=CLOSEST&trade_type=2 eller ei enkel trekiste: https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?abTestKey=controlsuggestions&lat=59.90678&lon=10.76228&q=kiste&sort=CLOSEST&trade_type=2 som du kan skru fast en billig lås på (https://www.biltema.no/batutstyr/battilbehor/las/lasbeslag-med-las-2000018006) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielV Posted February 22, 2022 Share Posted February 22, 2022 Brannskap/arkivskap er genialt, eg får plass til fire kartongar med hagleskot i kvar skuffe i mitt i alle fall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sunnmøring Posted February 22, 2022 Share Posted February 22, 2022 Brukte sjalusiskap finner en på finn.no til gi bort pris.. låsbare..ingen dører som svinger ut i rommet..fåes i mange størrelser og er som regel veldig god kvalitet.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-PewPew Posted May 17, 2022 Share Posted May 17, 2022 Hei, Selv kjøpte jeg et sikkerhetsskap fra Jula, er flat så stjeler ikke så mye plass i høyden. https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholdning/brann-og-sikkerhet/sikker-oppbevaring/sikkerhetsskap/sikkerhetsskap-013991/ Snill pris er det og. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sølvrev Posted May 17, 2022 Share Posted May 17, 2022 Nå er det ikke spesifikt krav til sikkerhetsskap for oppbevaring av ammunisjon, men dette var en hendig og lekker liten sak til overkommelig pris. Det rommer jo ikke all verden (26 liter), men et rimelig skap til oppbevaring av ammo hvis behovet for lagringsvolum er beskjedent. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skaubjønn Posted May 18, 2022 Share Posted May 18, 2022 Blir alt for lite for meg. To låsbare metallskap fra IKEA, det ene oppå det andre, er min løsning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
neon77 Posted May 18, 2022 Share Posted May 18, 2022 (edited) Jeg kjøpte et slikt skap til ammo: https://www.jula.no/catalog/bygg-og-maling/oppbevaring/oppbevaring-av-verktoy-smasaker/verktoyskap-og-vogner/oppbevaringsskap-2-dorer-006412/ Edited May 18, 2022 by neon77 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petrolhead Posted May 21, 2022 Share Posted May 21, 2022 On 5/17/2022 at 5:42 PM, -PewPew said: Hei, Selv kjøpte jeg et sikkerhetsskap fra Jula, er flat så stjeler ikke så mye plass i høyden. https://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholdning/brann-og-sikkerhet/sikker-oppbevaring/sikkerhetsskap/sikkerhetsskap-013991/ Snill pris er det og. Det kan jo ikke romme mye ammo? 500 skudd med .22LR? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petrolhead Posted May 21, 2022 Share Posted May 21, 2022 Om mulig, se etter arkivskap eller safer på Finn.no Har kjøpt en svær safe der for 500,- med to nøkler og svære arkivskap til et par hundrelapper. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-PewPew Posted May 21, 2022 Share Posted May 21, 2022 47 minutes ago, petrol said: Det kan jo ikke romme mye ammo? 500 skudd med .22LR? Har per nå, 16 uåpnet bokser med 9mm, 1stk medium 5.11 pouch med en 200 skudd 9mm, og en 1stk liten 5.11 pouch med ca 600 skudd 22LR. Så du får inn ganske mye.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts