Sportskytter Posted September 28, 2009 Share Posted September 28, 2009 Hei jeg har en gammel S\S Hanehagle som jeg trodde var en tyskprodusert sak men etter litt Googling på nett så virker det som om at dette er en Italiensk sak med løp lagd av en kjent tysk stålmaker Krupp Essen, hagleløpet er merket med Laup Stahl Krupp essen og med en krone etterfulgt av skriften Royal Spesial. Undersiden av løpet har følgende merkinger kg 1,300 18,3 17,3 det andre 20,3 70 18,3 17,4 bakerst står det 1937 psf under en runding med stjerne i det er en løve med en bok med bg i tror jeg med s.marco og en firkant med 12 c inni og en runding med stjerne en gang til med finito under og XL pluss et par andre merkinger bilder kommer senere da kameraet må lades opp Jeg regner med at 18,3 er innvendig dia, løp og at 17,3 og 17,4 er trangboringene, 20,3 70 er muligens kammeret 2 3\4 70 mm? 1937 er det våpennummer eller årstall ? kg 1,300 trykktesting ? Kom gjerne med mere info ang dette våpenet dere som kan dette her Er dette et billig våpen eller kan det være noe av verdi hadde tenkt til å selge det billig men det er kanskje ikke så lurt? fant nemlig info på nett at et tilsvarende våpen i bra stand var verdt 1500 dollar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts