Jump to content

22wrm i kombi


hjemmeladeren

Recommended Posts

jeg går litt med tanker om å prøve meg på ting som skyter mer enn ei kule per smell, altså halge, er vel litt påvirket av forumet her så har lyst på noe nytt i skapet. tenker da på noe lite og greit, og av en eller annen grunn ser jeg for meg en kombi i 22wrm og 20.. da kan jeg plukke litt fugl og slikt. kan ikke se for meg i det hele at hagle vil bli ett alternativ på rådyr for min del...

 

men så til sakesn spørsmål, 22wrm, praktisk bruk og begrensninger? prøvde litt søk her uten å bli klok.. dette er en patron jeg aldri har prøvd, men ser jo spennende ut da..

 

hvordan er det å jakte med den? ja, vet den har bra vindavdrift og slikt.. men tenker hva enn kan forvente av presisjon, hva vilt den egner seg på og hvilke avstander..

 

 

går ut fra det er en del her på forumet som har erfaringer med denne lille rakkeren..

 

 

 

 

 

vet jeg har sett en del tråder om dette kaliberet her, men ikke f*** om jeg finner de igjen med søk funksjonen... der var vel blandt annet noem om å lade om slike patroner til tyngre kule..

Link to comment
Share on other sites

Jeg kopierer her et innlegg jeg hadde i en tråd om presisjon i baikal kombier.

 

Joda, jeg har da også en slik russer i skapet, kamret i kaliber 20-76 og .22 WinMag.

IMG_0466.jpg

Den versjonen jeg innhar er et eksemplar med lodda løp og er konstruert med riflepipa øverst. Avtrekket er som de fleste andre mener ikke noe særlig, men jeg har på følelsen at mitt ikke er så verst. Jeg skyter i hvertfall greit med det.

IMG_0268.jpg

Her er to treskuddsserier skutt sittende på 80 meters avstand med annlegg på en ryggsekk. To skudd i hverandre og et ned og til høyre, altså kan jeg skyte to skudd rimelig kjapt før varmen spiller inn på treffpunktet. Flere enn det er det vel neppe særlig ofte bruk for med dette geværet.

 

Som dere ser er presisjonen mer enn god nok for å jakte ryper. Jeg kjøpte denne i vinter og har enda ikke fått prøvd den på jakt, men har tatt livet av en del lerduer og pappskiver med den. Klarte ikke å la den gå fra meg da jeg bare ga 2000 kroner for den.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...