Jump to content

Minkjakt


Foxterrier

Recommended Posts

Her jeg jakter, Haugesund, Tysvær, Sveio og Karmøy kommune er det ikke oter, ikke som jeg vet om vertfall.

Men i nord er det mer oter en mink enkelte plasser, så det kan nok skje.

Men om det er ett problem at bikkjene loser på oter i stedet for mink, tja, kanskje for oteren :lol:

Men fra spøk til alvor, så merker man jo forskjell og kan ta hundene unna, om det er oter som er losdyret.

 

Skulle ønske vi hadde oter her, den forsvant på 60 tallet i følge de ryktene jeg har hørt.

Link to comment
Share on other sites

Har sett litt på tråden her, morro å lese, og kjempefine bilder.

Men det er en ting jeg lurer på ang minkjakt med terrier, hva om det er oter der dere jakter, er ikke det ett problem? at hunden jager oter da istede for mink.

 

Det er da du må ha hund som kan kalles ut. Det er ikke mulig å jakte mink her hos meg uten å møte oter før eller senere. Men det er stort sett ikke noe problem , oteren går ofte i vannet , og passer ikke hundene seg får de bank og da passer de seg for ettertiden.

 

Har faktisk hatt oter mange ganger i revehi på revejakt , oteren beveger seg mye lenger inn på land enn man skulle tro. Men det er lett å høre forskjell på oter og rev feks om det skulle bli kontakt.

Link to comment
Share on other sites

Her finner vi faktisk mange otre for hver mink for tiden. Det er sjelden noe problem med timeslange loser fordi oteren som oftest stikker på sjøen så snart den har mulighet. Da Shica var ung ble jeg advart mot å bruke henne på oter fordi den etter sigende skal være så hard mot hunder. Etter min erfaring er det bare tull. Den er riktignok tøffere enn minken, men jeg ser ikke annet enn at også oteren får juling så det holder! Kan ikke minnes sist min hund ble skadd selv om hun har hatt svært mange oterloser.(50+++ uten skade)

Link to comment
Share on other sites

He he, ja har også hatt oterlos med hund, men dette er en østlaika, ikke en liten terrier.

Var forestn i et revehi dette og, jeg trodde først det var rev og prøvde å jage den ut.

Ut kom den og da så jeg hva det var, det så også hunden min...

Laika'n var raskere enn otern, veldig rask :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Oki på tide med en oppdatering av minkjakten min. For 14 dager siden snekret jeg meg en fancy kasse. La litt arbeid ned i den, og den ser ganske proff ut. Minken må igjennom et rør som er armert med fellen for å komme til åte.

Jeg og datteren på 8 år reiste derfor ut på hytten, der det er mye mink. for å sette den ut. pakket kasse, felle og fiskestang til å skaffe åte med. Da vi var fremme begynte hun å fiske, mens jeg rigget til kassen og fellen.Nå manglet bare åte. Jeg har feriert på den hytten i alle mine 29 leve år og har ALTID fått fisk fra kaien, men i går var første gang vi ikke fikk en dritt. Vi mistet 3 sluk, hadde ikke fler igjen på hytten, nå var gode råd dyre, Hadde ikke lyst å reise hjem uten å agne kassen. Det ble mørkt, jeg kjente frustrasjonen og lettere irritasjon ankom sinnet mitt. Fan skulle jeg gjøre?? Jenten begynte nå også å bli sulten, Vi reiste til butikken kjøpte boller og en liten pose med reker, de hadde ikke fisk igjen i disken. Skyndte oss tilbake og helte posen i kassen og kjørte hjem igjen. Ankom heimen nesten kl 22.00 en tirsdag kveld med skole dag etter.

Kjerringen rasene for hun var så lenge oppe. Hvem har sagt at jakt og fangst livet er lett.. :lol:

 

I dag reiste vi utigjen etter jobb og skole med store forhpninger og med et lass sluker. Fellen var tom. Pelmet rekene til måsen, fisket i en times tid, fikk en makrell, avlivet den humant og gned den litt utover bryggen og inn i kassen. Venter i spenning på morgendagen.

Link to comment
Share on other sites

Lurte på om noen kunne legge ut bilde av en kassevariant til CB feller. Har bare brukt syningfella til nå, men kjøpte 2 CB feller nå i høst for å se om jeg klarer å lure de som ikke går i syningene. Har fått 4 mink hittil i høst.. 3 i syningfella og 1 med 6.5x55 :)

Link to comment
Share on other sites

Var ute en liten tur i ettermiddag med dachsen min. Noen hytteeiere hadde klaget på minkinnbrudd, og lurte på om vi kunne hjelpe dem. Og resultatene uteble ikke :D

 

Før jeg hadde tent den første røyken, var Malvin i full los under den ene hytta, og før jeg fikk satt sammen salongbørsa, hadde han alt tatt den :shock: Det er den første minken han tar helt på egenhånd, og far er selvfølgelig svært så stolt.

 

ATT00050.jpg

Her kommer han med den, svært så stolt, og livredd for at jeg skal ta den fra han :oops:

 

ATT00048.jpg

Jeg klarer å få han til å legge den fra seg, men han følger med, en litt brå bevegelse fra meg, og minken er tilbake i kjeften igjen :P

 

ATT00046.jpg

For å få han til å jakte videre igjen, er jeg nødt til og gjemme det forige bytte. Den ligger på greina ca 1/4 fra toppen av bildet, og Malvin prøver seg som treklatrer, noe dachser ikke duger til :lol:

 

Han gir opp tilslutt, og fortsetter jakten på det vi er kommet for. Får felt 2 stk til i los for han, under samme hytta, men ingen bilder, siden mobilen selvfølgelig :? var tom for strøm.

Medelte dette til hytteeieren, når jeg kom hjem, han ble svært glad, og jeg kunne bare jakte på holmen hans så mye jeg ønsket :D

Link to comment
Share on other sites

Lurte på om noen kunne legge ut bilde av en kassevariant til CB feller. Har bare brukt syningfella til nå, men kjøpte 2 CB feller nå i høst for å se om jeg klarer å lure de som ikke går i syningene. Har fått 4 mink hittil i høst.. 3 i syningfella og 1 med 6.5x55 :)

 

 

Korsen er det å skyte mink med 6.5x55 ?

Link to comment
Share on other sites

Korsen er det å skyte mink med 6.5x55 ?

 

Hehe, artig.. var å fiska ved elva hjemme og så den komme springende nedover bredden. Sprang bak i bilen for å hente hagla men 6,5'n var nærmest. Tok den på 60 meter, men måtte ned i liggende :)

 

hehe, 60 meter hva litt langt for hagla

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Endelig tilbake fra Finnmarken, reiser først tilbake på jobb 2dre januar. Så nå er det tida for å bryne seg litt på småvilt og rådyr her hjemme :)

Siden jeg kom hjem sent fredag kveld, turte jeg ikke å spørre min bedre halvdel om å jakte i helga. Men båten måtte jo sees til, så vi fikk snikt oss ut en tur i ettermiddag, og jaggu fant Malvin en mink, ganske så snart. Den satt vanskelig til, og først etter 1,5 time og i 4de steinrøys ble det stålos. Minken ble felt med 22en :D Kjerringa lurte fælt på hva som var galt med båten, siden det tok sånn tid :lol:

 

normal_DSCF0140_%5B800x600%5D.jpg

 

Flink gutt, glemmer ikke gamle kunster.

Link to comment
Share on other sites

Nå hadde minken på hytta fått av lokket på ei fuglekasse og stukket avgårde med alle fugleunga. Og det merkelige er at når jeg hadde to slagfeller fra Syningfella stående ute, jeg la mange store steiner rundt og oppå fella.

Morgenen etter finner jeg ei utløst felle men ingen mink...

 

Typisk at mus løser ut minkfeller og kommer seg mirakuløst unna...

 

Satte min felle i fjærebeltet slik at den stod under vann ved flo. Det funka som juling.

Fikk 3 mink på 4 dager.

 

Stå på i Førresfjorden Foxterrier! Masser av mink der inne!

Link to comment
Share on other sites

I dag var det nydelig vær, men jeg hadde en jobb å gjøre på båten, måtte montere inn en stol :(

ATT00122.jpg

Tenkte at en tur på sjøen var spolert, men fikk plutselig en ide, istedenfor å sutre med dette i båthavna, kunne jeg laste opp ryggsekken med battdrill, sikaflexs og diverse, og gjøre jobben ute på sjøen. Som sagt så gjort, la båten til ved en hyttebrygge, slapp Malvin løs, og startet opp.

 

Innen 10 min var losen i full gang, mens jeg fikk gjort mitt nede i båten. Det ga meg blod på tann, og jeg skrudde, limte og målte som en gal, for å bli ferdig. Etter 45 min var jeg ferdig, og fikk slengt sekken på ryggen, og satte etter losen, som forøverig hadde flyttet seg en del. Dette skulle bli action.

Det leie med minkjakt på denne tiden er, enten sitter minken dypt under jorda, eller så vil den ikke stilles i ura. Og det var sistnevnte som var tillfelle i dag. Losen løsnet i ett, minken var tydelig rastløs. Jeg var kun bevepnet med salongrifla i dag, og normalt er det den jeg skyter mest med. Men i dag hadde det vært bedre med hagla, minken stod ikke i det hele tatt. Ut og inn av einerbusker og steinrøyser hele tiden. Det var rene minkedrevet :lol: Slik holdt vi på i neste 2,5 timer, far var helt utslitt :oops: Minken blottet seg for hagleskudd minst 10 ganger, men det hjalp ikke meg noe.

Tilslutt valgte den og forlate øya over dette sundet.

ATT00126.jpg

 

Og jeg og Malvin ble stående igjen med svarte Per, vi har nemlig ikke noe å gjøre på andre siden.

ATT00124.jpg

Kanskje like greit at dachsen ikke er noe glad svømmer, siden det er både rådyr og hare på naboøya.

Men en actionfylt dag det ble det :D

 

I morra blir det Minkjakt da og, SakoTRG og dachsefrøkna hans skal bli med, og vi håper på at det kan bli litt fres i den jenta og, selv om hun ikke har prøvd seg på svartrotta før :wink:

Link to comment
Share on other sites

Som skrevet i forrige innlegg, skulle jeg, Malvin, SakoTRG og dachsen hans Ranja ut og prøve oss i dag, og så skjedde :D

Sako og Ranja ankom meg ca kl 9, og vi lastet båten og dro ut, i et strålende vær. Pølser og kaffe var med, bål var planlagt, og vi hadde god tid. Ranja hadde aldri jaget mink før, og dette skulle bli hennes første dag på skolebenken, vi var alle veldig spente. Tidligere hadde det kun blitt jaget og skutt rådyr for henne. Ranja er ca 2,5 år gammel, altså javngammel med Malvin.

 

Kom i land på første holmen etter ca 1/2 times båttur, vi var litt spent på Ranjas oppførsel, siden det var hennes første båttur. Vi var også spent på hvordan de to bikkjene skulle gå i lag, siden de aldri hadde hilst før. Begge deler gikk veldig fint.

Etter noe tid, startet Malvin og støyte på noe, men fikk aldri helt dreisen på det. Men han var tydligvis intressert i noe. Så jeg og Sako gikk ned for å følge spent med, Ranja fattet også noe interesse for det Malvin holdt på med, så det var bare og vente. Men vi ventet forgjeves, det var dype sprekker, og ugjennomtrenglige steinrøyser, så vi valgte og bryte.

Vi flyttet over til naboholmen, og slapp der, begge bikkjene søkte ut, Ranja virket tydlig mere interessert, og losen startet etter få minutter, ledet av Malvin. Når jeg og Sako kom frem var det full musikk inne i et einerkratt, minken og Malvin stod og skjellte på hverandre. Det varte bare få minutter før minken åpenbarte seg, ved å flytte tillholdsted. Både Sako og Ranja så dette, og Sako hauset opp bikkja si, og etter dette var hun også inkludert i det selebre selskapet inne i buskene. Losen fra begge bikkjene var god musikk, og Sako smilte fra øre til øre. Dette hadde ingen av de vært med på før, og nærkontakt første gang var sjikkelig morro.

Etter 5-10 min flyttet minken seg igjen, uten at vi kunne komme til å få skutt :? Denne gangen satte den seg under en stor stein, der det var mulig og få inn skudd med salongen. Men med 2 iltre bikkjer var det ikke lett :shock: Sako stod post på en liten høyde for å dekke med hagla, hvis losen skulle løsne. Men det gjorde den ikke :D Etter litt graving og flytting av stein, fikk jeg kommet til skudd, og jakten var formelt over :wink:

For å få litt ekstra tenning på Ranja, valgte jeg og legge meg i dekning forran åpningen, slik at Malvin ikke skulle komme til. Sako fikk fanga han, slik at Ranja skulle få gleden av å komme til "fallet" først (bensin på bålet)

normal_DSC00160_%5B800x600%5D.JPG

Her er hun, med sin første mink, rett på uten frykt, fillerister med det samme. Matfar gliser bredt, og tydelig stolt. Etter en tid slipper vi Malvin på, og håper dette skal gå greit. Og det gjør det.

normal_Bilde_001_%5B800x600%5D.jpg

Først blir Ranja litt forfjamset, over den andre som gjør krav på byttet.

normal_Bilde_002_%5B800x600%5D.jpg

Men det går fort over, og kampen er i gang :P Lar de holde på et partre minutter, før vi bryter.

Sender Malvin ut på nytt søk, mens Ranja syns dette var nok, og velger en mere behaglig tilværelse ved pølsbålet. Men det blir ikke noe mere med oss i dag, så vi velger og bryte etter en tid, og vende hjemmover, dagen hadde jo vært fullendt likevell.

normal_Bilde_010_%5B800x600%5D.jpg

Her er SakoTRG og Ranja, ved bålet, preget av stundens alvor. En ny tid var begynt, tiden som minkejeger. Sako syns dette var kjempepegøy, så det er vel ikke lenge før neste tur :D Og de er hjertelig velkommne. Kjempe med litt selskap, både fra hund og mann som er vant med og drive dette alene.

 

Takker for dagen Ranja og SakoTRG, hilsen Makkieboy og Malvin

 

Har laget en liten Youtube video av drakampen, denne må bare lastes først, så legger jeg den ut. Her er den:

Link to comment
Share on other sites

Jeg må bare få takke Makkieboy for en super dag med innvielse i noe helt nytt!

Dette fristet til gjentakelse, og ser ikke bort ifra at bikkja mi også kan bli brukelig på mink om jeg gidder å gi henne litt tid.

Ellers så er det kun jeg og bikkja som er ferske som minkjegere.

Makkie har skutt utallige for Melvin og tidligere hunder. :)

Link to comment
Share on other sites

Var på minkjakt i går, gikk i ett terreng som vi går i ganske ofte. Ikke fordi at det er så mye dyr å finne, men for at turen er passe lang og god trim for hundene.

 

terreng2.jpg

 

Veldig ofte så kan terrenget se slik ut her jeg bor, ikke mye lyng og mose å springe på. Og det går fort utover labbene hvis hunden ikke er trent eller har dårlig 4 hjulstrekk.

terreng.jpg

terreng3.jpg

 

 

arbeid.jpg

Her har vi funnet ett dyr etter bare ett kvarter, det jeg ikke visste var at dette skulle bli en lang og en hard kamp. Dette er en plass med dype sprekker og store steiner som ikke lar flytte på seg uten å bruke annleggsmaskiner eller dynamitt. Ett triks som har vist seg meget effektivt for å få minken til å bytte arena er å bruke vann. Jeg husket at jeg gikk forbi en dunk før vi fant minken, så mens Spider jobber videre alene på egen hånd går jeg etter vann.

 

pia.jpg

Pia finner ut at hun blir med å hente vann da Spider er lite villig til å la henne slippe til.

 

Når jeg kommer tilbake så har det ikke skjedd stort, Spider loser på stort sett samme sted, lommelykten min kunne jeg selvfølgelig ikke finne, så jeg måtte bruke mobilen som lommelykt. Lommelykten er nesten like viktig som hagla. Hagla ligger klar for når man begynner å tømme vann så kan ting skje veldig fort. Etter forvasken så skjer det ingenting de første 30 sekundene, hundene mister lukten og begynner å lete litt rundt i området, da ser jeg minken komme ut som ett snikende ullteppe og ned i neste sprekk. Hundene sliter med lokalisere minken på det nye skjulestedet, ting går veldig tregt. Spider begynner plutselig å spore langs fjæra og bort noen store steiner 100 meter lengre bort, tenkte at dette er bullshitt, den har ikke forlatt åstedet, men det har visst seg gang på gang at man bør stole på hunden. Men jeg fyllte opp vanndunken en gang til, jeg var ikke helt overbevist, og tømte mere vann der jeg så minken lurte seg inn. Spider begynner sånn smått å markere igjen, så det er tydelig at minken er på plass enda, men har flyttet seg etter siste skylling. En vanndunk til og minken kommer frem, en stor mink, jeg velger å slippe den litt frem før jeg skyter, men minken har andre planer, ned i en liten steinur, og nå begynner den virkelig kampen. :evil:

 

I første omgang så kan det se veldig lett ut, men i realiteten så er det ganske dypt. Så jeg begynner den omfattende jobben med å lempe stein, samtidig som jeg må holde utkikk at minken ikke stikker av. Dette tar selvfølgelig veldig lang tid, minken flytter seg hele tiden under steinene i ett begrenset område så den har fritt spillerom. Spider gjør en kanonjobb med å holde kontroll på hvor minken er, så det er bare å fortsette å flytte stein slik at hunden får bedre kontroll på området, samtidig holde utkikk. For at vanskelighetsgraden skulle bli enda høyere slår drittværet til med full styrke, først en haglebyge med hagl så store som grønnerter, kan skrive under på at det var meget ubehagelig. :shock: Så skiftet det over til sludd med en del vind så sikten ble veldig begrenset, jeg hadde valgt å bruke lue i dag istedet for caps, det angret jeg skikkelig på nå, brillene blir fyllt med snø og jeg så nesten ingenting. Men vi hadde da en los på en stor mink, kunne jo ikke gi oss nå. Minken begynte også å merke kjøret, par ganger så møttes hund og mink og det ble ett sabla spetakkel og lukt, men minken hadde tydeligvis ikke tenkt å forlate åstedet.

 

Så der sto jeg, elendig sikt, Spider blødde mere og mere fra labbene etter å ha holdt på i noen timer på steinene, minken nektet å komme ut, og om ikke så lenge så kom det til å bli mørkt. Rullet meg en røyk for å få i gang tankeapparatet, når jeg driver å roter etter rullingspakken i jakka mi som har alt for mange lommer finner jeg lommelykten... :roll: Tiden var absolutt ikke på min side, jeg turde ikke å pusse brillene, var sikker på at den kom til å stikke når jeg står der blind som ei flaggermus. Å hente mere vann for å prøve å få den ut på den måten også turde jeg heller ikke, men labbene til Spider så absolutt ikke gode ut, og noe måtte gjøres, å gi opp var ikke noe alternativ. Ble til at jeg hentet en dunk med vann, og tømte på de plassene vi hadde hatt mest kontakt, hagla henger selvfølgelig klar på skuldrene. DER, hodet til minken stikker ut, den får øye på meg og stikker inn igjen, og vi var tilbake på skratsj. :evil:

 

Tydelig at minken følte seg tryggere under steinene enn å ta sjansen på en spurt for å komme seg i sikkerhet. Var bare en ting å gjøre, prøve å flytte mere stein slik at det ble færre plasser å bevege seg i skjul for hunden. Jeg hadde selvfølgelig ingenting å stikke inn under steinene heller da det var veldig glissent med busker i nærheten, så en veistikke eller lignende kommer på andre plass etter lommelykten. Når minken ikke kom ut etter å ha blitt spylt med vann så tok jeg sjansen å pusse brillene, det var en lettelse å plutselig kunne se hva man holdt på med igjen, men det var ikke like hyggelig å se at Spider hadde fått røde sokker... :shock:

 

Slik holdt vi en stund til, jeg begynte å se minken oftere og oftere etterhvert som jeg fikk unna stein, og til slutt ble det for mye for den. Den satsa alt på ett kort og tok en spurt mot havet, heldigvis så fikk den litt forsprang slik at jeg fikk skutt uten at hundene kom i veien.

 

piamink.jpg

Pia fikk snuse og bite litt etter at Spider var ferdig med den

 

spidermink.jpg

Nå tror jeg Spider kjente at labbene ikke var helt som de skulle være, det er noe med blikket hans :twisted:

 

Det gikk sent med Spider når vi skulle gå til bilen, men sånn er det når jaktlysten er større enn vettet.

 

kloklipp.jpg

Men som dere ser, det er ikke putene som har fått juling, det er klørne, og de som har klippet litt for mye av ei klo kan sikker bekreftet at det blør ganske mye. Spider får bare se det positive i det, nå slipper han kloklipp i en periode fremover :lol: Men nå skal hundene få slappe av ett par dager, så satser vi på at vi er tilbake om ikke så alt for lenge. :P

Link to comment
Share on other sites

Ja Polar, ekte granitt er den beste klosaks :lol:

 

Jeg var også ute en tur i dag, fin vær og varm kaffe.

 

Malvin fikk los nesten med en gang, og dette startet som vanlig på denne årstiden i en stor steinrøys, overgrodd med einerkratt.

 

ATT00066.jpg

 

Det er nærmest litt vittig å se på losen, man ser stort sett bare på bevegelse i buskene, det er vanskelig for bikkja, og helt umulig for meg og hjelpe til.

Men bikkja fant ut av dette tilslutt, og minken forlot plassen, med lydens hastighet :( Skudd med salongen var helt utelukket. Jeg bruker bare 22en når jeg er alene, får liksom ikke rotet i røysa og håndtert halvautohagla samtidig. Derfor blir de fleste mink skutt av undertegnede felt ved stålos i røysa. Det er greiere når man er flere, der en MEGET disiplinert hagleskytter, kan stå på en høyde med oversikt, å få skuddmulighet når minken flytter seg, dette skjer sinnsykt fort, så man må være på hugget.

 

Men, Malvin er god på spor, så det varte ikke lenge før losen stod en annen plass :D

 

ATT00041.jpg

 

Denne gangen på en like jæ...g plass, dette var rene minkehotellet.

 

ATT00068.jpg

 

Den hadde dratt inn tørt grass som om det skulle ha vært en grevling. Hula var sinnsykt dyp, sikkert 2 meter, og jeg klarte bare å se en 1/2 meter når jeg lyste inn. Men minken var der, selv med min luktesans var det aldri tvil :lol: Men den virket trygg i hulen sin, og selv med et par bøtter med iskalt sjøvann, så åpenbarte den seg ikke. Det så heller ikke ut som det var flere utganger der. Så jeg lot bikkja holde på en times tid, før vi brøt, og dro hjem :(

 

1 - 0 til minkefa..n i dag :evil:

Link to comment
Share on other sites

En flott tråd med mye moro lesing.

Saken er den at jeg har en jack russel på snart året som jeg gjerne kunne tenkt meg å få til å jakte mink.

Men har null erfaring med terrier på mink jakt samt heller ingen båt.

Så med stor fare for å være litt frekk :oops:

Er der noen som holder til på sørlands kysten (flekkefjord- arendal) som kunne tenkt å ha oss med en dag på jakt??

Hadde vært utrolig kjekt å vært med noen som hadde gjort dette før og har litt peiling...

Link to comment
Share on other sites

Lenge siden vi har oppdatert her nå...

 

Vi har litt manko på hunder og tid her så det har blitt lite minkjakt på oss.

 

Men vi fikk prioritert en tur på Søndag som var.

 

Vi hadde da kun med oss Lille Punky på 18 mnd som har vært med på minkjakt flere ganger tidligere men da kun med erfarne hunder. Så dette var da hennes første tur helt alene. Jeg viste om et område som vi har funnet mink i tidligere som vi ikke har fått tatt, så jeg tenkte det ville være en fin begynnelse for henne. Etter kort stund blir hun veldig ivrig rundt en stor stein. Etter en stund begynner hun å halse under den og losen er i full gang...

Minken forflytter seg noen ganger frem og tilbake, men hunden holder den under kontroll og tilslutt får jeg inn et velrettet skudd med 22lr og Punky får sin første mink helt alene...

 

IMG_2600.jpg

 

Jeg hadde kona med som gravehjelp. Ikke alle koner som vil være med på minkjakt og som i tillegg hjelper å grave :D:D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vi var ute en liten tur i dag, og vi fikk 1 hannmink.

 

ATT00048%7E0.jpg

Her står "jakt-rotta" :mrgreen: og gnauler.

 

ATT00050%7E0.jpg

 

Her ligger minken, bokstavelig talt helt ferdig, etter å ha brynt pannebrasken mot en 22LR fra kloss hold :D

 

ATT00046%7E0.jpg

 

"Jakt-rotta" er på igjen, bare for å sjekke om far har gjort jobben :shock: men det hadde han.

 

Dårlige mobil bilder, men det gjør ikke noe. Lys ble kun brukt under fotoseansen :oops: ikke under jakta :roll:

Link to comment
Share on other sites

Siden skaren ennå gjør livet til støverne surt så tok jeg terrierne med i dag å kikket etter minken. Fant en mink etter en stund og etter litt jobbing så var minken noe uheldig da den løp rett i fella , nemlig kjeften til en Foxterrier og det rakk den ikke å lære noe av heller :wink:

 

normal_Skpissanden_011.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...