Jump to content

Hva er lov og bringe over grensen av våpendeler ?.


dartvidar

Recommended Posts

16 hours ago, superskytter said:

Ut av USA:

Dette vil selvfølgelig stoppe hele prosjektet. Medmindre man kjenner en privatperson som er villig til å pakke om kitet og sende det i flere forsendelser som car parts/gift og ta risikoen. Tvilsomt at jeg vil bli straffet for dette hvis det blir oppdaget da det ikke er jeg som bryter amerikansk lov. Men det kan vel tenkes at jeg vil bli tatt inn til "intervju" når jeg lander hvis jeg en gang skulle tenke på å reise dit. Jeg kjenner ingen privatpersoner i USA forøvrig.

 

 

Så når man planlegger, legger opp til, setter i gang, finansierer, og får gjennomført forbrytelser (ikke forseelser) i USA, så bryter man ikke amerikansk lov?

'Det du planlegger og og legger opp til der, er en Felony, ikke Misdemeanor i USA. Avsender risikerer milionbøter og 10+ år i fengsel.

Men, hva gjør vel det sålenge du kan få bygd deg ett ulovlig våpen ?  det er jo det eneste som betyr noe, ikke sant? 🙄🙄

 

Quote

Men det kan vel tenkes at jeg vil bli tatt inn til "intervju"

 🙄 🙄 "Best case" er vel forhør, og så bli satt på første fly hjem (for EGEN regning) med beskjed om å aldri komme tilbake..

Worst case er vel håndjern, arrest, forhør, tiltale, dom med milionbot, og 10 år i fengsel for å så bli sendt hjem igjen etter å ha sonet ferdig....

Link to comment
Share on other sites

Uansett, G3 må vel i høyeste grad anses å ha en "delt låskasse" som i lovteksten normalt sett adresserer AR-plattformen (siden det ikke er så mye annet som har dette blant godkjente våpen) , og der påpekes det helt klart at lowern er våpenet.

Som betyr at loweren du har sett deg ut heller ikke er lovlig.

 

Sårri. Ser ikke at dette er noe mer å diskutere med mindre det er ønskelig med tips om hvordan man kan smugle inn et ulovlig våpen.

Edited by AndersR
Link to comment
Share on other sites

22 timer siden, Campin Carl skrev:

Vil anbefale deg å ta en kikk på IPSC, ta det som en seriøs sport og legg bort alle drømmer om SHTF eller home defense du har fått via amerikanere på youtube eller dataspill.

????! Har du satt deg fore å sabotere idretten , siden du "henviser" en slik useriøs ramboklovn...? 😕 Denne karen er tydeligvis en som har kjedet seg for lenge i sitt eget selskap og nå føler at akutt behov for å trolle og provosere.

Link to comment
Share on other sites

8 timer siden, meatpukk skrev:


Forøvrig eksisterer "parts kits" ene og alene for å omgå amerikank importlovgivning. det er et ikketema i resten av verden.

 

Jeg er i høyeste grad enig med deg i at dette er et ikketema i Norge og er helt enig i hovedbudskapet ditt.

Men med tanke på parts kit er jeg uenig.

Det har hvert stor butikk i flere europeiske land, blandt annet Tyskland. Disse settene som selges i tyskland frem til ny våpenlov blir implementert fullt er faktisk enda enklere å bygge fungsjonelle våpen av. Det eneste som ikke følger i et parts kit i Tyskland er selve sluttstykkehode og pipe.

Disse settene består ofte av fabrikknye våpendeler og ikke gammle surpluss deler som i USA.

Til alle de som ønsker seg et dekovåpen som veggpynt vil jeg anbefale et softgun gevær, mange av disse er ekstremt realistisk utseende og ingen gråsoner MTP. Norsk Lov.

Edited by NM149
Link to comment
Share on other sites

10 timer siden, rhb skrev:

????! Har du satt deg fore å sabotere idretten , siden du "henviser" en slik useriøs ramboklovn...? 😕 Denne karen er tydeligvis en som har kjedet seg for lenge i sitt eget selskap og nå føler at akutt behov for å trolle og provosere.

Langt derifra, husker jeg selv var opptatt av å ha de kuleste gønnerne, uten noe særlig mening bak det. Etter jeg begynte med dynamisk fant jeg ut at det var enda mer interessant, og fant en sport jeg kjempetrives med. Det var mer et forsøk på "frelse" enn sabotasje :)

Edited by Campin Carl
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...